Geberit Duofresh stankafzuiging via WC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1093339

Topicstarter
Voor onze nieuwe badkamer overwegen wij om de geberit Duofresh aan te schaffen. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van gebruikers; deze kan ik op het internet niet echt vinden. Indien het niet precies doet wat het beloofd, overwegen we om het toilet afgesloten te maken, maar dat gaat uiteraard ten koste van meer badkamerruimte.... Ik hoop op veel reacties van mensen die het systeem zelf ook aangeschaft hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-05 13:28
Ehmm... je hebt speciaal een account aangemaakt op een IT-forum... om een topic te openen over een luchtverfrissingssysteem voor het toilet? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oeps..... ben nieuw hier.... Ga kijken hoe ik dit kan aanpassen.
Ik zit toch bij Forum > general chat - openbare fora > wonen & verbouwen? :?

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 1093339 op 10-07-2018 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-05 13:28
Ja. Hoewel Tweakers.net en het bijhorend forum hoofdzakelijk over IT/techniek gaat. Het "General chat" is een soort "bijzaak" eigenlijk.

Maar goed, ik ga er niet over wat wel/niet de bedoeling is :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:51
Prima vraag. Het duofresh systeem zelf is best slim en het idee bestond al langer (lucht afzuigen via de watertoevoer, zuiveren, recirculatie).

Echter wij zijn door Sanidump voor de gek gehouden. Ze roepen namelijk dat het met elke wc pot werkt. Maar dat is niet zo. Wij wilden een pot die bij doorspoelen zoveel mogelijk spoelt ook de rand. We gingen voor een randloze. Deze was niet stevig aan te sluiten op onze wand met glazen tegels. Sanidump adviseerde voor een duurdere (Villeroy) te gaan die sowieso beter de pot wast en ook perfect met Duofresh werkt.

Echter heeft deze pot heleboel gaatjes voor het spoelen van water rondom, daardoor kan het Duofresh systeem niet voldoende luchtdruk genereren om daadwerkelijk de warme stank af te zuigen.

Daarnaast is de pot ook niet in staat 3 gevouwen 3laags velletjes door te spoelen, moet vaak 2 of 3x spoelen en water verspillen.

Wij hebben geen spijt van de Duofresh, wel van de pot. Echter is er geen manier om dus te achterhalen welke pot wel echt goed is ervoor. Dan is dit topic dus een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kan geberit je hierin niet adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Toevallig hier ook onder de aandacht gebracht:

Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Ik twijfel er ook nog over of het zn meerprijs wel waard is.... Blijf deze topic dus ook even volgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Xtince op 10-07-2018 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Consigliere
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-02 17:08

Consigliere

Engineer

Stank hoeft niet te stinken.. maar als ik heb zitten bouten... kan je zuigen wat je wil maar die lucht krijg je echt niet weg.

Let op dat het systeem een heel stuk duurder is dan een normaal frame van geberit. Daarbij heb je inderdaad een ander soort pot nodig die ook weer duurder is. dus weet niet waarom je het zou willen?

Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 22:11

RUFFNECK

Poentje

Mijn ervaring staat in het topic dat hierboven is aangehaald. Wat de pot betreft, dat had ik ook al gehoord dat dat niet zomaar en zonder meer met elke soort pot zou werken (optimaal iig). Nu waren wij sowieso van plan de Subway 2.0 te halen en daar werkt het goed mee. Je voelt zelfs een licht briesje bij je bips... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Jazco2nd schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 19:40:
Prima vraag. Het duofresh systeem zelf is best slim en het idee bestond al langer (lucht afzuigen via de watertoevoer, zuiveren, recirculatie).

Echter wij zijn door Sanidump voor de gek gehouden. Ze roepen namelijk dat het met elke wc pot werkt. Maar dat is niet zo. Wij wilden een pot die bij doorspoelen zoveel mogelijk spoelt ook de rand. We gingen voor een randloze. Deze was niet stevig aan te sluiten op onze wand met glazen tegels. Sanidump adviseerde voor een duurdere (Villeroy) te gaan die sowieso beter de pot wast en ook perfect met Duofresh werkt.

Echter heeft deze pot heleboel gaatjes voor het spoelen van water rondom, daardoor kan het Duofresh systeem niet voldoende luchtdruk genereren om daadwerkelijk de warme stank af te zuigen.

Daarnaast is de pot ook niet in staat 3 gevouwen 3laags velletjes door te spoelen, moet vaak 2 of 3x spoelen en water verspillen.

Wij hebben geen spijt van de Duofresh, wel van de pot. Echter is er geen manier om dus te achterhalen welke pot wel echt goed is ervoor. Dan is dit topic dus een goed idee.
Vooral je opmerking over water verspillen door 2 of 3x moeten te spoelen, herken ik heel goed met 1 van de huidige potten in mijn woning. Verschrikkelijk irritant! Welke versie van V&B heb jij dan? Want hoor wel dat de subway 2.0 goed werkt (al heb je daar ook verschillende versies van).

Naar aanleiding van jouw reactie, heb ik navraag gedaan bij Geberit. Kreeg onderstaande door:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VFvFfV6e6VX5QXzF9CCdGwxd/thumb.jpg

Ik denk er zelf wel aan om de duofresh aan te schaffen. Welk pot ben ik nog niet uit, maar neig naar de subway 2.0. Al krijg ik van 9 van de 10 verkopers te horen dat v&b onnodig duur is en je beter voor een huismerk kan gaan....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Als je al geld wilt uitgeven aan DuoFresh, zou ik niet teveel twijfelen over een pot waar je zelf al naar neigt en zeker weten goed werkt. Wat de versie betreft, ik heb die uit de combi-pack 5614R2 (vind je ook als 5614R1R2), maar dan de ceramicplus variant, de losse pot die daarin zit is volgens mij gewoon de 5614R0R1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Wat is eigenlijk het voordeel van ceramicplus? Schijt dat niet blijft plakken ofzo 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Xtince schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 20:53:
Wat is eigenlijk het voordeel van ceramicplus? Schijt dat niet blijft plakken ofzo 😂
https://www.villeroy-boch...vaak-gestelde-vragen.html :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Xtince schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 20:01:
[...]

Vooral je opmerking over water verspillen door 2 of 3x moeten te spoelen, herken ik heel goed met 1 van de huidige potten in mijn woning. Verschrikkelijk irritant! Welke versie van V&B heb jij dan? Want hoor wel dat de subway 2.0 goed werkt (al heb je daar ook verschillende versies van).

Naar aanleiding van jouw reactie, heb ik navraag gedaan bij Geberit. Kreeg onderstaande door:

[afbeelding]

Ik denk er zelf wel aan om de duofresh aan te schaffen. Welk pot ben ik nog niet uit, maar neig naar de subway 2.0. Al krijg ik van 9 van de 10 verkopers te horen dat v&b onnodig duur is en je beter voor een huismerk kan gaan....
Excuus voor de late reactie.
Ik heb mij laten adviseren door Sanidump en daar ook gekocht. 1 van de 3 grote fouten die ik heb gemaakt bij de afbouw van het huis. Uiteindelijk is het goed gekomen, de toiletpot is het laatste wat ons echt steeds meer dwars zit.

De pot heeft geen sticker meer maar lijkt sprekend op de "Subway 2.0 zonder spoelrand".
Deze vind ik dus echt slecht spoelen. Een nr2 spoelt hij wel door maar daar heeft hij echt de allerlaatste druppels water voor nodig. En dan nog blijft er vaak 1 vel achter. Door gewoon in een lege pot 2 vellen dubbelgevouwen (3-laags) toiletpapier erin te doen, zie je gelijk dat het gewoon niet klopt: dat krijgt hij namelijk niet weg. Het water zou gewoon veel meer naar beneden toe moeten draaien en dat gebeurd te weinig. Echte afrader dus.

Onze buren hebben een pot die totaal anders water afvoert, je ziet een heel mooie draaikolk, net een kunstwerkje. Gehaald in Duitsland en duur. Echter liet die ook papier achter (ze hebben de pot verwijderd en een andere gehaald). Laat je dus niet verleiden door de mooi, de sjiekheid of de prijs. Mijn wc in mijn oude huis was van Praxis huismerk en spoelde vééééél beter door en zat ook lekkerder.

Wat ons eigenlijk nog veel meer stoort: onze benen vallen snel in slaap als we erop zitten. Dat hebben we echt alleen bij deze pot. Nooit eerder meegemaakt. Ik ben er nog niet uit waarom dit zo snel gebeurd of wat we eraan kunnen doen. Misschien is de pot te hoog, maar die worden toch altijd op standaard hoogtes geplaatst?

wij zijn voor de versie gegaan met de dunne, slanke/platte zitting. Die was een stukje duurder maar vonden we gewoon veel mooier. De standaard zitting, zit je volgens mij nog ietsje hoger.

Andere mensen die deze klacht herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:07

BCC

Jazco2nd schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:47:
[...]

Wat ons eigenlijk nog veel meer stoort: onze benen vallen snel in slaap als we erop zitten. Dat hebben we echt alleen bij deze pot. Nooit eerder meegemaakt. Ik ben er nog niet uit waarom dit zo snel gebeurd of wat we eraan kunnen doen. Misschien is de pot te hoog, maar die worden toch altijd op standaard hoogtes geplaatst?
Dat hangt erg van de installateur af. Het was de afgelopen jaren de trend om ze "hoger" dan gemiddeld te zetten, want dat is makkelijker voor bejaarden, maar dat heeft wel dit soort klachten als gevolg. Het lijkt er op dat het ook gezonder is om ze juist lager te hebben, zodat je meer richting de "franse" houding gaat. Daarnaast maakt het uiteraard ook uit hoe lang jezelf bent :) Meten is weten.

[ Voor 3% gewijzigd door BCC op 26-07-2018 09:52 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

offtopic:
@Jazco2nd je krijgt slaap in je benen als je je benen moet laten hangen. We hebben het toch over schijtproblemen. Probeer het eens met een simpel krukje (zo'n ding voor kinderen bijvoorbeeld voor bij het toilet als ze van het potje overgaan op de porseleinenpot), overdreven heb je dan je knieën veel en veel hoger, dit is overigens ook een stuk beter voor je stoelgang en hebt je minder kans op aambeien :+ .

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

[...]

Excuus voor de late reactie.
Ik heb mij laten adviseren door Sanidump en daar ook gekocht. 1 van de 3 grote fouten die ik heb gemaakt bij de afbouw van het huis. Uiteindelijk is het goed gekomen, de toiletpot is het laatste wat ons echt steeds meer dwars zit.

De pot heeft geen sticker meer maar lijkt sprekend op de "Subway 2.0 zonder spoelrand".
Deze vind ik dus echt slecht spoelen. Een nr2 spoelt hij wel door maar daar heeft hij echt de allerlaatste druppels water voor nodig. En dan nog blijft er vaak 1 vel achter. Door gewoon in een lege pot 2 vellen dubbelgevouwen (3-laags) toiletpapier erin te doen, zie je gelijk dat het gewoon niet klopt: dat krijgt hij namelijk niet weg. Het water zou gewoon veel meer naar beneden toe moeten draaien en dat gebeurd te weinig. Echte afrader dus.

Onze buren hebben een pot die totaal anders water afvoert, je ziet een heel mooie draaikolk, net een kunstwerkje. Gehaald in Duitsland en duur. Echter liet die ook papier achter (ze hebben de pot verwijderd en een andere gehaald). Laat je dus niet verleiden door de mooi, de sjiekheid of de prijs. Mijn wc in mijn oude huis was van Praxis huismerk en spoelde vééééél beter door en zat ook lekkerder.

wij zijn voor de versie gegaan met de dunne, slanke/platte zitting. Die was een stukje duurder maar vonden we gewoon veel mooier. De standaard zitting, zit je volgens mij nog ietsje hoger.

In eerste instantie denk ik meer richting installatie/installateur vwb jouw klachten (ook van de spoeling), maar goed dat hoeft uiteraard niet zo te zijn.
Bij Sanidump heb je toch gewoon een bestellijst en kan je zien welke pot je precies hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
True schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 10:06:
offtopic:
@Jazco2nd je krijgt slaap in je benen als je je benen moet laten hangen. We hebben het toch over schijtproblemen. Probeer het eens met een simpel krukje (zo'n ding voor kinderen bijvoorbeeld voor bij het toilet als ze van het potje overgaan op de porseleinenpot), overdreven heb je dan je knieën veel en veel hoger, dit is overigens ook een stuk beter voor je stoelgang en hebt je minder kans op aambeien :+ .
Mijn voeten zijn gewoon plat op de vloer, maar ik denk dat een test met een krukje het direct duidelijk zal maken goede tip!
RUFFNECK schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 10:09:
[...]

In eerste instantie denk ik meer richting installatie/installateur vwb jouw klachten (ook van de spoeling), maar goed dat hoeft uiteraard niet zo te zijn.
Bij Sanidump heb je toch gewoon een bestellijst en kan je zien welke pot je precies hebt?
De oude pot staat nog op de lijst. Ik heb m ad hoc moeten omwisselen voor een andere, op de dag dat de installateur er was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

[...]

Je weet dus niet welk model je hebt gekregen? Staat er wel logo van V&B erop?

We hebben hier ook de SW2, en er is idd geen draaikolk. In plaats daarvan wordt het water via de voorkant in de afvoer gedumpt en duwt het alles er mee weg.

Zoals gezegd, waarschijnlijk het frame dat te hoog staat...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
kmf schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:11:
[...]

Je weet dus niet welk model je hebt gekregen? Staat er wel logo van V&B erop?

We hebben hier ook de SW2, en er is idd geen draaikolk. In plaats daarvan wordt het water via de voorkant in de afvoer gedumpt en duwt het alles er mee weg.

[...]

Zoals gezegd, waarschijnlijk het frame dat te hoog staat...
Hoe bevalt de SW2. Lees hier en daar reviews dat randloos zorgt voor spetters bij het spoelen. En daarnaast ook dat hij niet goed doorspoelt, dus paar keer trekken voordat alles weg is.... Dat zou wel balen zijn met een duur toilet.

Update: ben er wat dieper ingedoken in reviews over SW2. Ik lees nu ook reviews over gevallen waarbij bij zittend plassen, de plas langs de rand naar beneden kan glijden. Zou met rimless te maken hebben. Ik heb hier ook last bij 1 van mijn huidige wcs, zeer vervelend. Als mijn dochtertje gaat plassen kan het zo langs de rand glijden, dus verhaal kwam me bekend voor. Misschien moet maar een oud en vertrouwd pot nemen :p.

[ Voor 24% gewijzigd door Xtince op 30-07-2018 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Ik herken geen van de bovenstaande 'klachten' eigenlijk bij mijn sw2 (directflush). Mijn kleine kinderen hebben nogal de neiging om teveel wc papier te gebruiken en dat spoelt ook echt altijd goed en in 1 keer weg. Zittend plassen ook niks gehoord, gezien of gemerkt.
Opspattend water.. misschien een paar druppels, heel af en toe, maar niet van het water dat langs de randloze rand komt, en dus zeker geen plasjes. (Mijn oude normale wc voelde je soms ook nog wel eens een druppel of 2 tegen je been aankomen)

Maar ik zou zeggen, als je er zoveel aan twijfelt, doe het dan gewoon niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

@Xtince spetters bij spoelen heb ik geen last van, maar dat kan je regelen met de afgifte van water. Je krijgt ook van die afstandshoudertjes bij voor de drukknop of zo. Voor het geval dat. Bij mij ging het in een keer goed.

Plas over rand heb ik ook wel gezien. Dat komt waarschijnlijk door de dikkere (WC-bidet)-bril van ons.

Ben ik er tevreden over.. tja, ik merk dat het wat remspoorgevoelig is. En het rimless gedoe merk je in praktijk weinig van. Wel mooi design natuurlijk en daar betaal je het voor.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
kmf schreef op maandag 30 juli 2018 @ 23:28:
@Xtince spetters bij spoelen heb ik geen last van, maar dat kan je regelen met de afgifte van water. Je krijgt ook van die afstandshoudertjes bij voor de drukknop of zo. Voor het geval dat. Bij mij ging het in een keer goed.

Plas over rand heb ik ook wel gezien. Dat komt waarschijnlijk door de dikkere (WC-bidet)-bril van ons.

Ben ik er tevreden over.. tja, ik merk dat het wat remspoorgevoelig is. En het rimless gedoe merk je in praktijk weinig van. Wel mooi design natuurlijk en daar betaal je het voor.
Ok, dank. Goed dat het spetter verhalen kan worden genuanceerd. Wellicht dat het met een slimseat anders kan zijn, wil het eigenlijk wel voorkomen (plas over de rand).
RUFFNECK schreef op maandag 30 juli 2018 @ 23:24:
Ik herken geen van de bovenstaande 'klachten' eigenlijk bij mijn sw2 (directflush). Mijn kleine kinderen hebben nogal de neiging om teveel wc papier te gebruiken en dat spoelt ook echt altijd goed en in 1 keer weg. Zittend plassen ook niks gehoord, gezien of gemerkt.
Opspattend water.. misschien een paar druppels, heel af en toe, maar niet van het water dat langs de randloze rand komt, en dus zeker geen plasjes. (Mijn oude normale wc voelde je soms ook nog wel eens een druppel of 2 tegen je been aankomen)

Maar ik zou zeggen, als je er zoveel aan twijfelt, doe het dan gewoon niet :)
Ik dacht dat ik er al uit was totdat ik bij toeval dus tegen opmerkingen aanliep, die ik helaas herken van mijn huidige situatie. Het blijft toch duur spul en dan wil je niet nog eens een miskoop doen. En ja, zolang iets niet definitief heb gekocht blijven de twijfels hier en daar opkomen. Vooral als er veel goedkope alternatieven zijn.. Maar helaas ook met die geen garantie op dezelfde problemen. Helaas zijn er niet veel vergelijkingen van wc potten, zodat je ook het verschil meteen er uit kan pikken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siete
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:24
Binnenkort ben ik van plan om mijn toiletruimte grondig aan te pakken. Hiervoor ben ik mij aan verdiepen in de verschillende onderdelen van zo'n ruimte. Inmiddels heb ik een douchewc geïmporteerd uit Turkije waar een geurzuivering (1) is ingebouwd. Daarnaast kwam ik vandaag de Geberit Duofresh tegen waarmee je ook een geurafzuiging (2) kan realiseren. Daar bovenop heb ik nog een centrale huisafzuiging (3) in mijn achterwand van het toiletruimte.

Kortom 3 geurafzuigingen. Nou kan een gemiddeld mens goed stinken, maar 3 verschillende afzuigingen zijn zelfs voor mij overbodig. Ik zou dit graag willen combineren:
  • Ten eerste zou ik mijn centrale afzuiging willen aansluiten aan de DuoFresh. Dit lijkt mij redelijk makkelijk te doen door geen sigma40 bedieningspaneel te kopen. Volgens mij zit aan dit bedieningspaneel de motor en deze is voor mij overbodig want de centrale afzuiging werkt altijd. Hierdoor krijg ik een constante afvoer in mijn wc-pot.
  • Als tweede zou ik graag mijn douche-wc koppelen aan de DuoFresh. Dit lijkt mij erg lastig, omdat de afzuiging in het binnenwerk van mijn wc-pot wordt geregeld. Gelukkig wordt deze afzuiging alleen gebruikt op het moment dat de billen de wc-bril aanraken
De reden waarom ik hierover ben gaan nadenken is de afwerking van mijn centrale afzuiging. Het blijft altijd een lelijke plek waar stof omheen verzameld. Ik zou deze graag combineren met de DuoFresh om hem weg te werken en toch een functie te geven.

Ben ik nu hele gekke dingen aan het zeggen of zien jullie hier wel toekomst in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Siete schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:58:
Binnenkort ben ik van plan om mijn toiletruimte grondig aan te pakken. Hiervoor ben ik mij aan verdiepen in de verschillende onderdelen van zo'n ruimte. Inmiddels heb ik een douchewc geïmporteerd uit Turkije waar een geurzuivering (1) is ingebouwd. Daarnaast kwam ik vandaag de Geberit Duofresh tegen waarmee je ook een geurafzuiging (2) kan realiseren. Daar bovenop heb ik nog een centrale huisafzuiging (3) in mijn achterwand van het toiletruimte.

Kortom 3 geurafzuigingen. Nou kan een gemiddeld mens goed stinken, maar 3 verschillende afzuigingen zijn zelfs voor mij overbodig. Ik zou dit graag willen combineren:
  • Ten eerste zou ik mijn centrale afzuiging willen aansluiten aan de DuoFresh. Dit lijkt mij redelijk makkelijk te doen door geen sigma40 bedieningspaneel te kopen. Volgens mij zit aan dit bedieningspaneel de motor en deze is voor mij overbodig want de centrale afzuiging werkt altijd. Hierdoor krijg ik een constante afvoer in mijn wc-pot.
  • Als tweede zou ik graag mijn douche-wc koppelen aan de DuoFresh. Dit lijkt mij erg lastig, omdat de afzuiging in het binnenwerk van mijn wc-pot wordt geregeld. Gelukkig wordt deze afzuiging alleen gebruikt op het moment dat de billen de wc-bril aanraken
De reden waarom ik hierover ben gaan nadenken is de afwerking van mijn centrale afzuiging. Het blijft altijd een lelijke plek waar stof omheen verzameld. Ik zou deze graag combineren met de DuoFresh om hem weg te werken en toch een functie te geven.

Ben ik nu hele gekke dingen aan het zeggen of zien jullie hier wel toekomst in?
Koppeling aan je centrale afzuiging kan, maar heeft (voor zover ik destijds begreep) meer te maken met je inbouwreservoir? Er waren volgens mij 2 soorten voor duofresh, 1 voor circulatie zuivering en de ander voor externe afzuiging (aansluiten op je ventilatie/afzuiging bijv) en ik dacht dat het deze was: https://catalog.geberit.n..._100857-111.364.00.5.html
Pagina: 1