Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Twijfels tussen twee systemen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:41
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag moeiteloos gamen, graag zou ik games zoals LoL en Fortnite moeiteloos willen spelen op hoge al dan niet de hoogste settings. Met mijn systeem zou ik ook graag de nieuwe games zoals COD BO4 willen spelen. Verder zou ik er ook mee willen streamen voor als ik op de PS4 speel.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximale wat ik all inclusive aan het systeem wil uitgeven is €900.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, geen componenten, wel randapparatuur, deze heb ik in overvloed, maar niet voor het gamen gericht, maar dit maakt mij niet zoveel uit.

Wel zal ik een HDMI beeldscherm aanschaffen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Natuurlijk de basis-componenten haha.
Ik zou in ieder geval een SSD willen voor mijn besturingsysteem en een HDD tussen de 500-1000 GB voor mijn media, downloads en games.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren, als de onderdelen maar presteren zoals ik verwacht dat ze presteren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag zou ik een stille PC willen, naast dat ik het irritant vind ben ik ook bang dat je het geratel goed kan horen bij het streamen/opnemen waarbij ik een microfoon gebruik. Het moet dus een systeem worden die het streamen van de PS4 aankan en games zoals Fortnite/LoL op de hoogste settings moeiteloos kan spelen.

Ga je overklokken?
Ik houd niet van overklokken, ik weet wel dat je er betere prestaties van krijgt, maar ik wil de levensduur van mijn onderdelen zo lang mogelijk houden.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of ik met mijn systeem icm met een capture card en PS4 kan streamen en of ik games zoals LoL/Fortnite kan opnemen op high/max settings kan spelen zonder lag. Zijn er daarnaast componenten die ik kan vervangen voor een niet te grote prijsverhoging(+/- €30) maar wel aanzienlijk veel meer prestaties zullen leveren?

----------------------------------------------------------------------------------------------------
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 175,90€ 175,90
1Gigabyte B360M D3H (rev 1.0)€ 81,95€ 81,95
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 295,-€ 295,-
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 59,51€ 59,51
1Sharkoon VG5-W Rood€ 39,04€ 39,04
1Cooler Master MasterAir MA410P€ 34,99€ 34,99
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D26BFSB€ 79,90€ 79,90
1Cooler Master MasterWatt Lite 500W€ 42,50€ 42,50
1Kingston A400 120GB€ 28,95€ 28,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 837,74

[ Voor 36% gewijzigd door RazorMaron op 10-07-2018 16:37 ]

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Alle reacties

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11 08:49
Streamen wordt voornamelijk gedaan met een aparte pc en een capture device. Anders gaat het je nooit lukken om een stream met fatsoenlijke resolutie en fps op te zetten, omdat dit je systeem teveel zou belasten waardoor je weer je games niet op maximaal zou kunnen draaien. Wat overigens ook weer niet helemaal zal gaan lukken met een 1050. Videokaart prestaties is overigens genoeg over te vinden icm settings, resolutie en fps. Begin daar eens mee..

• RazorMaron
Montaner schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:38:
Streamen wordt voornamelijk gedaan met een aparte pc en een capture device. Anders gaat het je nooit lukken om een stream met fatsoenlijke resolutie en fps op te zetten, omdat dit je systeem teveel zou belasten waardoor je weer je games niet op maximaal zou kunnen draaien. Wat overigens ook weer niet helemaal zal gaan lukken met een 1050. Videokaart prestaties is overigens genoeg over te vinden icm settings, resolutie en fps. Begin daar eens mee..
Ik heb mijn beginpost wat aangepast, ik bedoel dat ik graag met mijn PC icm met de PS4 en een capture card wil streamen.

Daarnaast was ik al bezig met het editen, maar jouw reactie was me al te snel af ;) Ik bedoel ipv de Nvidia GTX 1050 de Nvidia GTX 1050Ti 4GB, deze kon ik namelijk nergens vinden in de pricewatch.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het eerste systeem heeft een geluidskaart van 90 euro, het tweede niet. Daarentegen heeft de tweede een voeding en de eerste niet, een voeding schijnt wel handig te zijn.
Waarom begin je niet bij de BBG van deze maand? reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2018 Dan even kijken hoe je die kan aanpassen zodat hij binnen je budget van 900 euro valt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 10:25
Montaner schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:38:
Onzin, meeste mensen streamen gewoon vanaf de pc waarop ze spelen. Afhankelijk van hoe je encoding is ingesteld wordt dit gedaan door de CPU of GPU, maar meestal de CPU. Als je dus een krachtig genoege cpu hebt kun je zonder problemen encoden (Streamen) en gamen tegelijk - op dezelfde pc.

Desalniettemin is willen streamen op een redelijk budget systeem natuurlijk nog wel een lastig punt. Het kan wel maar het zal wellicht niet zo vlekkeloos gaan.

Ik vind beide builds eigenlijk niet een groot succes, een random soundcard en geen voeding lijkt mij geen goed idee. Ik snap ook niet waarom je specifiek een AMD APU neemt, ipv gewoon een Ryzen 1500 zonder ingebakken gpu - je neemt toch een dGPU.

Zelf zou ik voor dit budget met lage prioriteit op het streamen de volgende build kiezen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 181,-€ 181,-
1Asus Prime B350-Plus€ 86,06€ 86,06
1Gainward GeForce GTX 1060 6GB€ 286,50€ 286,50
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 59,51€ 59,51
1Fractal Design Focus G Zwart€ 46,50€ 46,50
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15€ 107,95€ 107,95
1Seasonic Focus Gold 450W€ 65,95€ 65,95
1Samsung 860 EVO 250GB€ 65,55€ 65,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 899,02

🇺🇦

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:12
Moeilijk vergelijken als er meer onderdelen dan cpu, mobo en ram verschillen. En waarom een 4 core met een 6 core vergelijken? Zet dan een 2600 in het AMD systeem.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@RazorMaron Volgens mij heb je gewoon een paar lijstjes hier geplaatst. Er zit geen vorm van logica in.

i5-K en je gaat niet overklokken en dan een AMD die mager afsteekt

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• RazorMaron
Hackus schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:00:
@RazorMaron Volgens mij heb je gewoon een paar lijstjes hier geplaatst. Er zit geen vorm van logica in.

Zoals ik al zei weet ik weinig over hoe je kan zien of een videokaart of cpu for that matter beter is. Ik heb al verscheidene websites geraadpleegd maar ik wordt er niet wijzer van.

Daarbij ben ik uiteindelijk gegaan voor één van de twee systemen aangezien het andere systeem gewoon incompleet was. Ik heb de beginpost aangepast en hoop dat het nu allemaal duidelijker is.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

RazorMaron schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:04:
[...]

Zoals ik al zei weet ik weinig over hoe je kan zien of een videokaart of cpu for that matter beter is. Ik heb al verscheidene websites geraadpleegd maar ik wordt er niet wijzer van.

Daarbij ben ik uiteindelijk gegaan voor één van de twee systemen aangezien het andere systeem gewoon incompleet was. Ik heb de beginpost aangepast en hoop dat het nu allemaal duidelijker is.
Zoek eens op reviews van de 8600k en de 1050 Ti 4GB, dan zie je snel genoeg vergelijkingen met andere producten. Je kan ook de zoekterm "benchmark" of "comparison" gebruiken.
Hint: verschil tussen de 8600k en de 8400 is redelijk klein terwijl het verschil tussen een 1050 Ti en een 1070 veel groter is.

En je hebt nu een WiFi adapter bij een moederbord dat ook al WiFi ondersteund en zelfs in de naam heeft zitten. Dat lijkt me ook wat overbodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Tsurany op 10-07-2018 15:11 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define Mini C Black Tempered Glass Micro ATX€ 84,25€ 84,25
1Crucial Ballistix Sport LT Gray BLS2C8G4D26BFSBK€ 153,90€ 153,90
1BitFenix Formula Gold 450W€ 62,-€ 62,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 97,90€ 97,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 950,90

evt kun je beginnen met 8gb RAM als je budget het nu niet toelaat
pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D26BFSB

Indien nodig kun je je opslag uitbreiden met deze 2e HD (1TB)
pricewatch: Seagate Barracuda, 1TB

Of een RX 580 videokaart, maar zie nergens welk beeldscherm je hebt of gaat gebruiken.
pricewatch: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC

[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 10-07-2018 15:33 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• RazorMaron
Hackus schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:13:
#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define Mini C Black Tempered Glass Micro ATX€ 84,25€ 84,25
1Crucial Ballistix Sport LT Gray BLS2C8G4D26BFSBK€ 153,90€ 153,90
1BitFenix Formula Gold 450W€ 62,-€ 62,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 97,90€ 97,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 950,90

evt kun je beginnen met 8gb RAM als je budget het nu niet toelaat
pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D26BFSB

Indien nodig kun je je opslag uitbreiden met deze 2e HD (1TB)
pricewatch: Seagate Barracuda, 1TB
Zou ik misschien mogen weten waarom jij voor andere onderdelen bent gegaan en waarom die in jouw ogen beter zouden zijn?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@RazorMaron alles past beter bij elkaar. Ik had jou trouwens de vraag gesteld, jij komt met je voorstel als TS, maar geeft geen uitleg waarom. (ondertussen zijn er geen sytemen meer zichtbaar in TS)

i5-K is overdreven en heb je niet nodig als je niet overklokt
GTX1060 is beter dat je gekozen 1050
Voeding is stukken beter, kort om alles is beter uitgebalanceerd. De opslag die jij aangeeft is stuk duurder etc etc. (het is een voorstel wat ik doe, niet verplicht tot)

[ Voor 12% gewijzigd door Hackus op 10-07-2018 15:39 ]

• RazorMaron
Hackus schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:36:
@RazorMaron alles past beter bij elkaar. Ik had jou trouwens de vraag gesteld, jij komt met je voorstel als TS, maar geeft geen uitleg waarom.
Het systeem dat ik heb gemaakt was via een game shop waarbij je je eigen PC kon samenstellen, aangezien ik dus niet wist hoe goed een onderdeel was en zo'n shop je een indicatie geeft, dacht ik dat dat de beste optie zou zijn voor mij.
Tsurany schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:10:

En je hebt nu een WiFi adapter bij een moederbord dat ook al WiFi ondersteund en zelfs in de naam heeft zitten. Dat lijkt me ook wat overbodig.
Bedankt! Ik heb het aangepast! Ik hoop dat het allemaal duidelijker is.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@RazorMaron alles behalve de voeding die ik adviseer kun je bij Azerty kopen en laten bouwen.

Je kunt ook deze voeding kiezen, die is wel bij dezelfde shop te koop.

pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M

[ Voor 50% gewijzigd door Hackus op 10-07-2018 15:48 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@RazorMaron ga je dus zelf eens verdiepen in die componenten en duik eens wat reviews in. Kijk wat het verschil is tussen processoren en videokaarten in benchmarks. Vaak laten ze game performance zien met framerate, erg goed te begrijpen denk ik :)

CPU: https://www.techspot.com/...ore-8th-gen-vs-amd-ryzen/
GPU: https://arstechnica.com/g...vidia-gtx-1070-ti-review/

En dat zijn twee eerste sites die ik zelf gevonden heb.

• RazorMaron
Ik heb mijn prototype systeem aangepast! Daarbij ben ik op de volgende vragen gestuit.

Heb ik een processorkoeling nodig?

Hoe weet ik of alle componenten in mijn case passen(Sharkoon VG-5)?

Is Western Digital niet onbetrouwbaar als het gaat om de levensduur van harde schijven? Of is dat mij gewoon verteld als fabeltje?

Waaraan kan je zien of een voeding beter is? Ik dacht namelijk juist dat hoe meer Watt, hoe beter de voeding zal zijn.

• stijnb1234
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-11 16:19
RazorMaron schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:37:
Ik heb mijn prototype systeem aangepast! Daarbij ben ik op de volgende vragen gestuit.

Is Western Digital niet onbetrouwbaar als het gaat om de levensduur van harde schijven? Of is dat mij gewoon verteld als fabeltje?

Waaraan kan je zien of een voeding beter is? Ik dacht namelijk juist dat hoe meer Watt, hoe beter de voeding zal zijn.
Je kunt als je niet gaat overclocken de processorkoeling opzich wel gebruiken. Toch raad ik een aparte processorkoeling wel aan, vooral bij Intel.

Je kunt de site PC Part Picker gebruiken om te kijken of alles in elkaar past. Of je post hier de lijst en wij kijken of alles past :D

Ik raad voor een HDD als je hem nu nieuw koopt de Seagate Baracuda serie (product: Seagate Barracuda) aan. Maar op zich is Western Digital wel prima.

Je kunt op verschillende sites bereken hoeveel Watt de voeding nodig heeft (PC Part Picker, of PSU calculators) Maar het is niet zo, hoe meer Watt hoe beter. Pak gewoon iets meer dan je nodig hebt. Stel, je hebt een systeem dat 300W gebruikt, dan kun jij kijken voor een 400W voeding.

[ Voor 23% gewijzigd door stijnb1234 op 12-07-2018 10:12 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

RazorMaron schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:37:

Nee, tenzij je vind dat de processorkoeler van Intel teveel lawaai maakt. Maar je gaat niet overclocken dus de stock koeler zal goed genoeg functioneren.
Er zijn een aantal maten (Form Factor), jouw kast is een ATX kast. Dat staat ook in de pricewatch, daar vind je onder form factor het volgende: ATX (Standard), Micro-ATX (µATX), Mini-ITX
pricewatch: Sharkoon VG5-W Groen

Als bij jouw moederbord en voeding staat dat het een ATX model is dan zullen ze passen. Dan is enkel de videokaart een wat lastiger punt, grotere modellen hebben de neiging niet te passen. Vaak kan je bij de specificaties terug vinden hoe lang je videokaart maximaal mag zijn. In de pricewatch staat het volgende:
Grafische kaart maximum lengte: 385mm
Dan moet je dus kijken of je videokaart niet langer is dan dat.
Elke hardeschijf en SSD is onbetrouwbaar. Je kan geluk hebben dat eentje 10 jaar mee gaat of pech hebben dat hij er na een half jaar mee ophoud. Maak altijd backups, dan is je data veilig.
Dat is lastig, een voeding kan 1000 watt leveren maar hopeloos inefficient zijn of erg slechte interne componenten gebruiken. Vaak worden voedingen ook erg slecht gereviewed. Hier ga je dus zelf niet uit komen. Gelukkig is er een Tweakers topic waar je advies kan vragen: Voeding advies en informatie topic - Deel 34
Tweakers user @-The_Mask- is volgens mij zo'n beetje de lokale expert, lees vooral zijn advies in dat topic even door. Hij heeft vast al eens gereageerd op iemand die een vergelijkbaar systeem heeft en om advies vroeg :)

• RazorMaron
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B250 PC Mate€ 73,95€ 73,95
1EVGA GeForce GTX 1060 SC GAMING 6GB€ 305,-€ 305,-
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 59,48€ 59,48
1Cooler Master Hyper 612 Ver. 2€ 35,01€ 35,01
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 167,-€ 167,-
1Seasonic M12II Evo 520W€ 61,-€ 61,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 97,32€ 97,32
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 974,66

Na 2 dagen een beetje te puzzelen ben ik hierop uitgekomen.

@stijnb1234 Ik zat inderdaad te twijfelen tussen WD Blue en SG Baracuda, waarom raad jij mij de Seagate Baracuda aan?

Ik heb het gevoel dat ik met iets meer geld een veel beter systeem kan krijgen. Natuurlijk zit er nog geen behuizing bij, deze wil ik pas uitzoeken als ik alle onderdelen heb waarvan ik ook zeker weet dat ik niet meer van gedachten verander. Dit zodat ik zeker weet dat alles in mijn behuizing past.

Is er verder nog kritiek?

Edit:
De redenen van het veranderen van onderdelen:
Moederbord: Ik ben van moederbord overgestapt aangezien met een normaal ATX bord er meer ruimte tussen de onderdelen zit, dat is denk ik beter voor de warmte afgifte, luchtcirculatie en stof-ophoping. Dan maar een iets grotere behuizing.

Processorkoeling: Deze is simpelweg stiller van wat ik heb gelezen, daarbij is de temperatuur ook lager.

Videokaart: Bij deze heb ik nog wel mijn twijfels, aangezien hij een tientje duurder is dat de Gigabyte versie van de 1060, maar volgens mij ook wel iets betere prestaties levert.

Geheugen: Beter maar gelijk goed beginnen dan over een aantal jaar met 8GB geheugen overblijven omdat ik er 16GB in heb gedaan om alsnog op hoge settings te kunnen blijven spelen.

SSD: Ik had even een klein rekensommetje gedaan. Na Windows, een aantal bewerkprogramma's, updates en een office pakketje te hebben geïnstalleerd zal ik met best wel weinig vrije ruimte overblijven. Ik heb simpelweg een grotere schijf genomen gebaseerd op de reviews van Tweakers, graag jullie mening erover.

Voeding: De voeding is mij simpelweg door iemand anders aangeraden, graag jullie mening.

[ Voor 17% gewijzigd door RazorMaron op 12-07-2018 10:37 ]

• stijnb1234
RazorMaron schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:25:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B250 PC Mate€ 73,95€ 73,95
1EVGA GeForce GTX 1060 SC GAMING 6GB€ 305,-€ 305,-
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 59,48€ 59,48
1Cooler Master Hyper 612 Ver. 2€ 35,01€ 35,01
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 167,-€ 167,-
1Seasonic M12II Evo 520W€ 61,-€ 61,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 97,32€ 97,32
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 974,66

Na 2 dagen een beetje te puzzelen ben ik hierop uitgekomen.

@stijnb1234 Ik zat inderdaad te twijfelen tussen WD Blue en SG Baracuda, waarom raad jij mij de Seagate Baracuda aan?

Ik heb het gevoel dat ik met iets meer geld een veel beter systeem kan krijgen. Natuurlijk zit er nog geen behuizing bij, deze wil ik pas uitzoeken als ik alle onderdelen heb waarvan ik ook zeker weet dat ik niet meer van gedachten verander. Dit zodat ik zeker weet dat alles in mijn behuizing past.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/572785;317666/
Even een mooie vergelijking. De barracuda is goedkoper en sneller. Vooral de leessnelheid ligt veel hoger. En hij verbruikt minder stroom :P

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:52
Hackus schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:00:

Hij doet iig zijn best met beperkte kennis. Dat kun je van vele andere TS-en niet zeggen.

@RazorMaron De voeding is voor dat systeem best hoog. Wellicht dat er een lager vermogen voeding is die ook nog goedkoper is. Kan uiteraard geen kwaad, maar denk dat je aan 350 a 400W meer dan genoeg hebt.
pricewatch: be quiet! Pure Power 10 CM 400W

[ Voor 31% gewijzigd door Arunia op 12-07-2018 10:34 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

RazorMaron schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:25:
Daarvoor moet je aardig wat meer geld uitgeven. De eerstvolgende logische upgrade is de videokaart, echter een 1070 begint bij de 420 euro dus dat is een 100+ euro upgrade. Een andere logische upgrade is een snellere processor met overclock mogelijkheden maar dan moet je ook heel wat meer geld uitgeven en dan zit je echt in een andere prijsklasse.

• RazorMaron
stijnb1234 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:27:

https://tweakers.net/pricewatch/compare/572785;317666/
Even een mooie vergelijking. De barracuda is goedkoper en sneller. Vooral de leessnelheid ligt veel hoger. En hij verbruikt minder stroom :P
Je hebt gelijk, ik ga wel voor de 2TB versie, die is jammergenoeg maar €0,50 goedkoper. 8)7
Arunia schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:28:

@RazorMaron De voeding is voor dat systeem best hoog. Wellicht dat er een lager vermogen voeding is die ook nog goedkoper is. Kan uiteraard geen kwaad, maar denk dat je aan 350 a 400W meer dan genoeg hebt.
pricewatch: be quiet! Pure Power 10 CM 400W
Ik vergeleek jouw suggestie met de Seasonic in mijn build, is het niet beter om een volledig modulaire voeding te hebben? Of wordt dat gecompenseerd met het feit dat de Seasonic voeding ''bronze'' is en de be quiet! voeding ''silver''?

Verder had de Seasonic ook nog eens 5 jaar garantie en de be quiet! 3. Is dat ook een te verwaarlozen voordeel? Ik zou graag mijn systeem 3-6 jaar willen gebruiken.
Tsurany schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:41:

Daarvoor moet je aardig wat meer geld uitgeven. De eerstvolgende logische upgrade is de videokaart, echter een 1070 begint bij de 420 euro dus dat is een 100+ euro upgrade. Een andere logische upgrade is een snellere processor met overclock mogelijkheden maar dan moet je ook heel wat meer geld uitgeven en dan zit je echt in een andere prijsklasse.
Jammer! Dan zal ik het maar met iets goedkopere onderdelen moeten doen. Maar ik denk dat ik al een heel eind kom met de componenten die ik nu heb.

• stijnb1234
RazorMaron schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:46:

Ik vergeleek jouw suggestie met de Seasonic in mijn build, is het niet beter om een volledig modulaire voeding te hebben? Of wordt dat gecompenseerd met het feit dat de Seasonic voeding ''bronze'' is en de be quiet! voeding ''silver''?

Verder had de Seasonic ook nog eens 5 jaar garantie en de be quiet! 3. Is dat ook een te verwaarlozen voordeel? Ik zou graag mijn systeem 3-6 jaar willen gebruiken.
Het enige verschil is dat bij volledig modulair de Moederbord en CPU voeding kabel niet los kan. Maar dat maakt niet zo veel uit.

Ik raad ook de be quiet! aan. De seasonic voeding is al wat ouder en op zich is de kwaliteit van de be quiet! even goed/beter. Ook heeft de be quiet! silver rating, wat betekent dat hij efficiënter is.

Ook is zoals @Arunia vermeld 400W meer dan genoeg. 520W is erg veel voor wat je gaat verbruiken (https://pcpartpicker.com/list/ggZNyX, hij geeft 300W aan).

[ Voor 7% gewijzigd door stijnb1234 op 12-07-2018 10:59 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Arunia dat klopt ja. Zal het er in het vervolg vermelden :)

• Arunia
@RazorMaron Had even een voeding gepakt vanuit mijn eigen build voor een HTPC. Een volledige modulaire is wel fijn. Wat @Hackus Bedoeld is dat een volledig modulaire voeding alle kabels eraf kunnen. en bij een semi-modulaire voeding zit de voedingskabel die dikke voor het moederbord vast. Echter, die moet toch altijd aangesloten worden. Dus lijkt me dat wat minder van belang. Of er moeten kortere of langere te koop zijn en nodig zijn. Denk dat het meer is voor het wegwerken dan voor iets anders.

• RazorMaron
Arunia schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 11:16:
@RazorMaron Had even een voeding gepakt vanuit mijn eigen build voor een HTPC. Een volledige modulaire is wel fijn. Wat @Hackus Bedoeld is dat een volledig modulaire voeding alle kabels eraf kunnen. en bij een semi-modulaire voeding zit de voedingskabel die dikke voor het moederbord vast. Echter, die moet toch altijd aangesloten worden. Dus lijkt me dat wat minder van belang. Of er moeten kortere of langere te koop zijn en nodig zijn. Denk dat het meer is voor het wegwerken dan voor iets anders.
Dus als ik een behuizing pak die groot genoeg is, geen ''raam'' heeft en waar de luchtstroom prima is, dat ik net zo goed een niet volledig modulaire voeding kan kiezen?

• Arunia
@RazorMaron Er is in mijn ogen weinig reden om een volledig modulaire voeding te hebben.
Semi is goed genoeg, simpelweg omdat je daarbij teveel aan kabels lekker weg kan laten. De dikke voedingskabel heb je toch altijd nodig en wegwerken van die kabel kan ook gewoon als de kast het toe laat. Zelfs al zou je een raam hebben in je behuizing, maakt dat toch niet uit.

Qua garantie tja. Dat is een keuze die je zelf zou moeten maken.

Voeding advies en informatie topic - Deel 34
Het topic is van -The Mask- en dat is echt de goeroe als het gaat om voedingen.
Daar zou je ook informatie kunnen vinden over een goede voeding.

Het verschil tussen bronze en silver is meer hoe zuinig de voeding is bij bepaald verbruik. Echt denderend is het niet wanneer je hem niet 24/7 aan hebt staan.

[ Voor 30% gewijzigd door Arunia op 12-07-2018 11:27 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Volledig modulair is niet vereist, vaak is het wel een goede kwaliteits voeding. Maar om 30,- of meer ervoor uit te geven is niet nodig.
( meer tov van andere goede voeding)

• RazorMaron
Terwijl ik bezig ben met het afwegen van de voedingen vraag ik me af of er betere opties zijn voor de videokaart en SSD die ik heb gekozen. Is er misschien een optie die beter is qua: Iets meer geld/aanzienlijk betere prestaties of iets minder geld/ongeveer dezelfde prestaties?

• Arunia
2e hands een grafische kaart kopen via V&A hier bijvoorbeeld? Denk dat er zat staan waardoor je wellicht nog een hoger/sneller model kunt kiezen.
categorie: Videokaarten

V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 1070 ARMOR 8G OC
GTX 1070 voor dezelfde prijs ongeveer als waar je nu een 1060 voor hebt.

Zelf enkele jaren geleden ook gedaan.

[ Voor 52% gewijzigd door Arunia op 12-07-2018 11:42 ]

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
De Crucial MX500 reeks gaat je meeste bang for buck geven en is gewoon erg goed.
pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB

GPU hangt ook erg van je budget af en de resolutie settings waarop je gaat gamen. Die GTX1060 zal het wel goed doen op Full HD...

• Ballondier
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 24-06 16:29
Als je alleen LoL en Fortnite gaat spelen op een standaard monitor (1080p op 60hz of misschien 75hz), dan heb je echt genoeg aan een 1060 6gb. Daarmee haal je ongeveer 100fps op 1080p high settings. Alleen als je zwaardere spellen wil gaan spelen, of een speciale monitor gaat kopen met een hogere resolutie en/of refresh rate boven de 100, heeft het zin om een 1070 of beter te kopen.

• RazorMaron
Inrage schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 11:43:
De Crucial MX500 reeks gaat je meeste bang for buck geven en is gewoon erg goed.
pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB
Bedankt, dan weet ik dat ook weer!

Dus als ik het goed begrijp is het handig als ik eerst weet welk scherm ik zou willen? Zodat ik daarop mijn videokaart kan afstemmen?

• Ballondier
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 24-06 16:29
Ja, dat is zeker handig. De monitor bepaalt de maximale resolutie en refresh rate waarop je je games kan spelen. Het heeft geen zin om een hele dure video kaart te kopen die meer rekenkracht heeft dan de monitor kan weergeven.

• RazorMaron
LG 27MP59G is op het moment de monitor die ik voor ogen heb. Gaat dat lukken?

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Dat zou met een GTX1060 wel moeten lukken ja. Het is wel een Freesync monitor, een voordeel dat je enkel kan benutten met een AMD kaart, de evenknie in dezelfde prijsklasse is dan de AMD RX580.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:12
Met 1080P zou ik niet groter gaan dan 25 inch anders wordt het wel erg pixels tellen. pricewatch: Iiyama ProLite XU2590HS-B1 Zwart bijvoorbeeld of pricewatch: Iiyama ProLite XB2474HS-B1 Zwart

De Seasonic M12II is niet geschikt voor een nieuw systeem. Neem een pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W of pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W

De VG5-W is een vrij slechte behuizing. pricewatch: Sharkoon Skiller SGC1 Window Red is voor dezelfde prijs stukken beter.

[ Voor 13% gewijzigd door Uszka op 12-07-2018 13:36 ]

Pagina: 1