Gomez12 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 00:31:
[...]
Idd.
dus zegmaar deze foto
[afbeelding]
Daar zie je een stuk grond tussen jouw tuin en brug liggen, hoe ziet dat er nu uit?
En baggert de gemeente bij jullie wel eens de sloten uit? Want ik weet van andere mensen die aan het water wonen dat er op dat soort momenten ook wel eens grappen naar boven kunnen komen.
Dat het verzakken dan gestopt was omdat het tegen de baggerlaag in de sloot in evenwicht kwam, bagger eruit en verzakken ging weer verder

Op het deel waar het muurtje het meest verzakt is, kan de grond niet weg, omdat de keerwand ongeveer 150cm de hoek om gaat.
Ik heb de gemeente weleens de sloten uit zien baggeren, maar dat is wel lang geleden

pjot1 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:10:
[...]
Met deze blokken valt dat wel. Je moet natuurlijk wel voorzichtig te werk gaan. Niet voluit gaan meppen. Heb meerdere muurtjes zo gesloopt, daarom zeg ik ook vanaf de achterkant.

Vanaf de achterkant is niet mogelijk, dus ik denk dat de blokken sowieso niet ervan zullen opknappen.
Door alles wat we hiervan geleerd hebben, komt er ook geen nieuw muurtje. We hebben bijvoorbeeld mooie plantenbakken gezien die we zouden kunnen plaatsen. Die worden ook wel zwaar, maar is toch anders dan een muur.
MeTooPV schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 01:56:
[...]
Dat de hovenier nu juist het stukje bij de sloot veel minder goed verdicht heeft dan de rest lijkt me niet.
Hij (zij?) heeft dit ook niet met voorbedachte rade gedaan. Als hij echt had geweten dat het binnen een week 3 cm zou zakken, dan had hij echt wel anders gehandeld.
Het voorstel om de grond de tijd te geven om tot rust te komen is denk ik het beste voorstel. Als de grond nog in beweging is, heeft herstel geen zin. Alles open halen in de hoop dan wel gelijkmatige of geen zetting te krijgen lijkt me een utopie.
Maar je hebt wel gelijk om in afwachting van het toekomstige herstel een termijn achter te houden. Het werk is nog niet af. Als hij het niet af komt maken, zul je iemand anders moeten inhuren. Dan ben je ook al snel 1400 euro kwijt (Nieuwe stenen / manuren / herstel tuin) .
Met voorbedachte rade klinkt zwaar, maar ik verdenk hem er wel van dat hij het simpelweg heeft afgeraffeld. Even snel muurtje er in knallen en weer verder.
En in dat licht heb ik dus wel het idee dat hij te weinig heeft gedaan om de ondergrond voor te bereiden. Hij verdedigt zijn werk verder ook niet en beaamt eigenlijk wat wij zeggen. Hij legt alleen wel de nadruk op dat we moeten betalen en dat hij volgend jaar wel langskomt om het onder garantie te fixen.
Tsja, dat gaat ons te ver.
Deze hovenier heeft ook andere dingen in onze tuin niet netjes gedaan, die hij van ons opnieuw moest doen:
- Onderdelen van keerwand die scheef waren
- Paaltjes van hekwerk die scheef stonden
- Schroeven die er zichtbaar krom in zaten
- Een schuttingpaal die er zo scheef in stond, dat je een hele knik zag
- Dingen die niet in goed overleg zijn gegaan (op het allerlaatste moment vragen wat hij met iets moest gaan doen, en als je dan niet binnen 10 minuten beslist gaan jammeren dat hij niet verder kan)
- Oudere collega van hem die ons afraadt iets op een bepaalde manier te doen, terwijl hij ons daar niet op had gewezen.
Mijn hele indruk ervan is dat alles snel moest en dat er sowieso niet goed over nagedacht is.
Het is niet eens zo zeer echte onwil, want na wat geklaag van onze kant kwam hij het e.e.a. weer fixen en bood excuses aan. Maar hij werkt simpelweg niet echt zorgvuldig.
Wat nu met de muur gebeurt, past eigenlijk prima in het verlengde van al het andere. Even de boel afgeraffeld. Met het verschil dat hij nu niet meer langs wil komen op korte termijn.
Anoniem: 457607 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 01:01:
Ik bedoel dit absoluut niet op een slechte manier, maar wat is nou eigenlijk het nut van het muurtje? Het wordt beschreven als "siermuur" maar ik vind er weinig sierlijk aan, eerder een vreemd en lelijk element tussen het mooie gras en hout, alsof het er niet thuishoort. Het heeft zo te zien ook geen functie?
Hoe dan ook, over smaak valt niet te twisten en vervelende situatie. Ik kan je uit ervaring vertellen dat je metselen e.d. niet aan hoveniers over moet laten. Zelfs bij straters zitten enorme prutsters tussen die beter zouden moeten weten.
De muur heeft inderdaad geen functie. En we willen hem inmiddels zelf eigenlijk gewoon weghalen en er plantenbakken voor in de plaats zetten.
Overigens was 1 van de mensen die het muurtje plaatste een strater, dus dat zegt blijkbaar ook niet zoveel. Mijn indruk is nog steeds dat het onder tijdsdruk is afgeraffeld.
Hij liep namelijk enorm uit zijn planning. Hij dacht van tevoren in 1 week de tuin te doen, en is ruim 3 weken ermee bezig geweest.
Dit is inderdaad niet gebeurd.
[
Voor 85% gewijzigd door
Lethalis op 17-07-2018 14:18
]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.