Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DoTryThisAtHome
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-01 22:07
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PUBG, CS:GO, Hunt: Showdown, AC:Odyssey op high kunnen draaien met 100fps+

Wat mag het systeem gaan kosten?
2000~ incl. 144hz scherm van 27''.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, in principe niet.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben bezig met het samenstellen van een (mini) Game PC. Tot dusver heb ik de volgende onderdelen bij elkaar gezocht:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 341,42€ 341,42
1ASRock Fatal1ty Z370 Gaming-ITX/ac€ 184,50€ 184,50
1MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G€ 539,-€ 539,-
1Corsair Obsidian 250D€ 87,-€ 87,-
1Cooler Master MasterLiquid ML120L RGB€ 49,94€ 49,94
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 184,50€ 184,50
1Cooler Master MasterWatt Lite 600W€ 51,-€ 51,-
1Samsung 970 Pro 512GB€ 219,55€ 219,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.656,91

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Processor sowieso Intel. GPU sowieso nVidia.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een "mini pc", oftewel: een kleine behuizing. Zie punt hierboven met voorbeeld.

Ga je overklokken?
In eerste instantie niet, misschien later wel. Ga er voor nu maar niet vanuit.

Wat verwacht je van ons?
Antwoord op de volgende vragen:
  • Welke problemen zie jij met deze set-up?
  • Kan ik beter wachten op de 1170/1180 GTX kaarten?
  • Welk 144hz niet-zo-gamer-uitziend scherm van 27'' raad jij aan?
Thanks!

Simon

[Voor 95% gewijzigd door DoTryThisAtHome op 08-07-2018 18:02]

Beste antwoord (via DoTryThisAtHome op 10-07-2018 12:07)

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-01 11:25
DoTryThisAtHome schreef op zondag 8 juli 2018 @ 17:48:
De voeding; zeer matige kwaliteit zeker voor een redelijke high-end build als deze.
Ik zou zelf voor een van de volgende gaan:

pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W
pricewatch: Corsair RM550x (2018)

Meer informatie over voedingen is hier te vinden:
Voeding advies en informatie topic - Deel 34

De SSD; redelijk nutteloos voor enkel gamen. Voor minder dan de helft(!) heb je een normale SATA SSD pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB

Lijkt mij best een no-brainer gezien je vrijwel niks van de extra throughput gaat merken tijdens het gamen.

De CPU koeler; wil je persé een waterkoeler? Ik snap dat dit best handig kan zijn in een compacte build maar neem er dan een van beter kwaliteit of neem een luchtkoeler. Volgens mij past er prima een compacte tower koeler in je case. De ML120 is niet stil maar "prima" met stock clocks. Overclocken wil je eigenlijk niet met deze koeler.
Je kunt altijd blijven wachten, niemand weet tot nu toe wanneer de nieuwe generatie videokaarten überhaupt gepresenteerd wordt laat staan wanneer ze in de winkel liggen.

Ik zou kijken naar wat je NU nodig hebt en dat kopen.
Misschien iets als deze? pricewatch: Iiyama G-Master GB2760QSU-B1 Zwart ziet er niet-zo-gamer uit met 144hz, 27" en 1440P resolutie. Wel een TN scherm maar dat is vrij gebruikelijk met high refresh panelen. Een IPS scherm met 144hz kost zo 200 euro meer.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee maar waarom is reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2018 niet goed? Hou je €1000 over voor aanpassingen en een monitor.

Welke monitor had je zelf al gevonden? Want er zijn er maar een stuk of 130 in PW dus iets moet je aandacht al hebben getrokken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:59

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Vul dit nog even aan.

Verder kan je je wenslijst als tabel weergeven door onderaan je wenslijst op "genereer rml" klikken en die tekst te kopiëren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DoTryThisAtHome
MAX3400 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 17:51:
Geen idee maar waarom is reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2018 niet goed? Hou je €1000 over voor aanpassingen en een monitor.

Welke monitor had je zelf al gevonden? Want er zijn er maar een stuk of 130 in PW dus iets moet je aandacht al hebben getrokken?
Heb mijn bericht nu aangevuld. Ik wil graag een mini pc (kleine behuizing). Dus die best buy guide helpt me niet verder volgens mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DoTryThisAtHome
br00ky schreef op zondag 8 juli 2018 @ 17:52:
Om onduidelijke redenen heb je
[...]
weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Vul dit nog even aan.

Verder kan je je wenslijst als tabel weergeven door onderaan je wenslijst op "genereer rml" klikken en die tekst te kopiëren.
Excuses, bericht aangepast. Ben soms wat eigenwijs.. :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

DoTryThisAtHome schreef op zondag 8 juli 2018 @ 17:56:
[...]

Heb mijn bericht nu aangevuld. Ik wil graag een mini pc (kleine behuizing). Dus die best buy guide helpt me niet verder volgens mij.
Vast wel; alleen een andere kast en ander moederbord nodig. Scheelt hoogstens €100 dus dan kom ik uit op €1100?

Vraag ik me wel af of je een "zwaar" gamesysteem wil overklokken in een beperkt volume; de kans op hogere temperaturen blijft wel aanwezig. Hoeveel ervaring heb je hier al mee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DoTryThisAtHome
MAX3400 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 17:58:
[...]

Vast wel; alleen een andere kast en ander moederbord nodig. Scheelt hoogstens €100 dus dan kom ik uit op €1100?

Vraag ik me wel af of je een "zwaar" gamesysteem wil overklokken in een beperkt volume; de kans op hogere temperaturen blijft wel aanwezig. Hoeveel ervaring heb je hier al mee?
Overclocken laat ik in eerste instantie buiten beschouwing. Denk je niet dat die i7 die ik in mijn bericht noem op de lange termijn de betere keuze is? Net als de SSD?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

DoTryThisAtHome schreef op zondag 8 juli 2018 @ 18:00:
[...]

Overclocken laat ik in eerste instantie buiten beschouwing. Denk je niet dat die i7 die ik in mijn bericht noem op de lange termijn de betere keuze is? Net als de SSD?
De SSD sowieso niet. Ben zelf niet onder de indruk van die dingen en, zoals in meerdere reviews al besproken, je merkt amper wat van die snelheden.

De Intel K-versie is op zich geen slechte keuze voor overklokken maar als je niet precies weet wat het verschil is tussen de BBG en jouw lijstje, dan wordt het ook lastig(er) beargumenteren van beide kanten wat een goede keuze wordt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DoTryThisAtHome
MAX3400 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 18:02:
[...]

De SSD sowieso niet. Ben zelf niet onder de indruk van die dingen en, zoals in meerdere reviews al besproken, je merkt amper wat van die snelheden.

De Intel K-versie is op zich geen slechte keuze voor overklokken maar als je niet precies weet wat het verschil is tussen de BBG en jouw lijstje, dan wordt het ook lastig(er) beargumenteren van beide kanten wat een goede keuze wordt.
Bedankt voor de SSD feedback. Ik heb die reviews niet gelezen, heb je misschien een linkje voor me?

Dat is juist de reden van dit topic, dat ik eens wat anders hoor dan hetgeen wat ik zelf bedenk. Ik ben opzoek naar argumenten waarom de i5 genoemd in de BBG bijv. een betere keuze is dan de i7 in mijn lijst. Kun je me dat uitleggen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Randleman
De voeding; zeer matige kwaliteit zeker voor een redelijke high-end build als deze.

De SSD; redelijk nutteloos voor enkel gamen. Voor minder dan de helft(!) heb je een normale SATA SSD pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB

Lijkt mij best een no-brainer gezien je vrijwel niks van de extra throughput gaat merken tijdens het gamen.

De CPU koeler; wil je persé een waterkoeler? Ik snap dat dit best handig kan zijn in een compacte build maar neem er dan een van beter kwaliteit of neem een luchtkoeler. Volgens mij past er prima een compacte tower koeler in je case. De ML120 is niet stil maar "prima" met stock clocks. Overclocken wil je eigenlijk niet met deze koeler.
Je kunt altijd blijven wachten, niemand weet tot nu toe wanneer de nieuwe generatie videokaarten überhaupt gepresenteerd wordt laat staan wanneer ze in de winkel liggen.

Misschien iets als deze? pricewatch: Iiyama G-Master GB2760QSU-B1 Zwart ziet er niet-zo-gamer uit met 144hz, 27" en 1440P resolutie. Wel een TN scherm maar dat is vrij gebruikelijk met high refresh panelen. Een IPS scherm met 144hz kost zo 200 euro meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DoTryThisAtHome
Randleman schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:13:
[...]

[...]

[...]

Dank voor je uitgebreide antwoord. Heb ik wat aan, thanks!

Welke CPU koeler zou jij aanraden? Je advies t.a.v. de voeding neem ik mee, denk dat ik dan voor de Corsair ga. SSD laat ik dan ook eerst zitten (ga voor de 'slomere' variant), lees inderdaad behoorlijk veel ''negatieve'' reviews t.a.v. de beloofde snelheden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nip
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-01 21:26
Ik zou sowieso voor een Noctua cooler gaan in deze case. Hoge kwaliteit:

pricewatch: Noctua NH-L9i

pricewatch: Noctua NH-L12S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Randleman
DoTryThisAtHome schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:09:
[...]

Dank voor je uitgebreide antwoord. Heb ik wat aan, thanks!

Welke CPU koeler zou jij aanraden? Je advies t.a.v. de voeding neem ik mee, denk dat ik dan voor de Corsair ga. SSD laat ik dan ook eerst zitten (ga voor de 'slomere' variant), lees inderdaad behoorlijk veel ''negatieve'' reviews t.a.v. de beloofde snelheden.
)
Wat @Nip zegt. Zijn wel wat prijziger dan de rest maar een van de beste zo niet de beste koelers die je kunt kopen :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee