Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

ik wil een nieuwe Canon EOS kopen maar weet niet welke kiezen.

Normaal zou ik voldoende hebben aan een 1300d maar ik wil een kantelbaar scherm dus was mijn eerste keuze de 750d. Nu heb ik de 800d gevonden aan niet zo heel veel duurder dus mss wordt het dan wel deze omdat deze nieuwere software heeft. Maar na het bekijken van reviews hier op de website komt ook de 77d in het vizier.

De 77d vergelijken met de 800d levert geen beduidende betere specs op voor 1 van de 2 en, ook al staat het hier anders, is de 800d goedkoper. Het enige verschil is dat in de reviews de 77d 5 sterren krijgt en de andere 2 "slechts" 4.

Dus waarom zou ik best welk toestel kiezen?

Alvast bedankt voor jullie bijdragen.

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Domme vraag maar de reviews die je hebt gevonden, hier op de website, zijn van andere Tweakers met/zonder diepgaande kennis van zaken. Allicht kan je ook nog wat andere review-sites opzoeken die specifieker voor fotografie zijn?

Zoals altijd heeft een nieuwer model over het algemeen nieuwere software. Maar dat wil niet zeggen dat het ook altijd beter is; kijk maar eens naar de (eindeloze) discussies over Windows 7 en Windows 10, bijvoorbeeld. Zijn er specifieke zaken opgevallen in de software die jij altijd nodig hebt en waar je heel erg prijs op stelt?

Ongetwijfeld zal je al randapparatuur hebben maar zijn de nieuwere modellen ook beter/efficienter met hun accu's? Tussen 2 opvolgende modellen kan soms een heel groot verschil zitten; zo heeft Nikon een 3300 en 3400 achter elkaar uitgebracht waarbij de laatste 2x zoveel foto's kan maken op 1 accu maar ondertussen een (andere belangrijke) feature zoals auto-clean niet meer heeft.

Voor ons (en jouw) info; welke lenzen, filters, accu's en overige zaken wil je graag op je nieuwe camera aansluiten, wat is het (uiterste) budget en welke (specifieke) zaken heb je gevonden waar je een mening over wil horen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Om een keuze te kunnen maken moet je reviews ook wel daadwerkelijk lezen en niet simpelweg naar de sterretjes kijken, dat slaat nergens op. We verwachten hier dan ook wel een béétje eigen inzet.

Verder moet je begrijpen dat er verschillende series zijn. De 1300D is een instap serie en een 750/800D een serie daarboven met net iets meer opties en een iets grotere body. De 77/80D weer een stapje daarboven met dito verschil.

Om te kunnen helpen met de keuze moeten we echt weten wat je er mee wil doen en wat het budget is (en hoe zwaar dit weegt).

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:43

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Mooi topic om te starten is [starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6 Hier zul je veel van je vragen al beantwoord zien worden.

Waarom twijfel je zelf tussen de toestelen. Wat zijn volgens jou de voor en nadelen?

Wat is je beschikbare budget?
Heb je al objectieven in je bezit en zo ja, welke?
Koop je de camera met een specifiek doel, zoals architectuur, zaalsport, theater, vogels, insecten? (Je hoeft het dus niet te specificeren als je aan vakantie-, landschaps- en/of andere huis, tuin en keukenfotografie gaat doen.)
Vind je filmen met deze camera erg belangrijk (plus eventuele belangrijke opties tijdens het filmen)?
Is AF tijdens Live View absolute noodzaak?
Overige wensen aan de camera (minimale resolutie, grootte LCD, aantal instelwieltjes, bouwkwaliteit, type geheugenkaart, beschikbaarheid grip, grotere camera of juist een compact model etc.)?
Gewenst bereik? (zie ook het kopje Kitlenzen)

Voordat je hier je lijst post, kijk eerst eens in een camerawinkel hoe de ergonomie van de verschillende modellen is van de verschillende merken. Hier zit namelijk een aanzienlijk verschil tussen en hoe fijn je een camera vast vind houden is iets heel persoonlijks. Daar kunnen wij je dus niet mee helpen

[ Voor 77% gewijzigd door Daan_ op 08-07-2018 16:32 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 21:30

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ventieldopje schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:16:
Verder moet je begrijpen dat er verschillende series zijn. De 1300D is een instap serie en een 750/800D een serie daarboven met net iets meer opties en een iets grotere body. De 77/80D weer een stapje daarboven met dito verschil.
De 77D is dan weer een beetje een vreemde eend in de bijt, want die zit qua series tussen xxxD en xxD in.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes