Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal voor mijn broertje/zijn vriendin zijn. Ze willen er vooral spelletjes op gaan spelen, en beetje internetten.
De spellen die gespeeld gaan worden zijn De Sims 4, Overwatch, World of Warcraft.
En deze gaan ze op Full hd spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ongeveer 600 euro, hoe minder hoe beter natuurlijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Full HD monitor, toestenbord en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat te twijfelen tussen een AMD 2200g en de I3 8100.
Ik heb diverse filmpjes gezien en de I3 lijkt mij een betere keuze.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt, hoe minder lawaai hoe beter, en hoe koeler hoe beter.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Een final check, als jullie nog tips/verbeterpunten hebben.. graag.
Ook twijfel ik tussen de verschillende moederborden, waaronder pricewatch: ASRock H310M-HDV/M.2 onderstaande
En er moet natuurlijk nog een videokaart bij .. waarschijnlijk een 1050 ti voor rond de 140 euro (2e hands)
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal voor mijn broertje/zijn vriendin zijn. Ze willen er vooral spelletjes op gaan spelen, en beetje internetten.
De spellen die gespeeld gaan worden zijn De Sims 4, Overwatch, World of Warcraft.
En deze gaan ze op Full hd spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ongeveer 600 euro, hoe minder hoe beter natuurlijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Full HD monitor, toestenbord en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat te twijfelen tussen een AMD 2200g en de I3 8100.
Ik heb diverse filmpjes gezien en de I3 lijkt mij een betere keuze.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt, hoe minder lawaai hoe beter, en hoe koeler hoe beter.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Een final check, als jullie nog tips/verbeterpunten hebben.. graag.
Ook twijfel ik tussen de verschillende moederborden, waaronder pricewatch: ASRock H310M-HDV/M.2 onderstaande
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-8100 Boxed | € 110,- | € 110,- |
| 1 | Gigabyte H310M A | € 61,50 | € 61,50 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 39,49 | € 39,49 |
| 1 | Sharkoon S25-S | € 39,49 | € 39,49 |
| 1 | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 20,50 | € 20,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS8G4D26BFSBK | € 85,- | € 85,- |
| 1 | Asus DRW-24D5MT (bulk) | € 13,95 | € 13,95 |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 400W | € 49,87 | € 49,87 |
| 1 | Kingston UV500 2,5" 240GB | € 46,99 | € 46,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 466,79 | |
En er moet natuurlijk nog een videokaart bij .. waarschijnlijk een 1050 ti voor rond de 140 euro (2e hands)