Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zelf een PC Bouwen, is dit wat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Youtuben, Fortnite proberen, Rocket League, Angry Birds, Fallout Shelter, Terraria, CS:GO, Minecraft

Wat mag het systeem gaan kosten?
318,00 excl verzendkosten en incl btw

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Harde Schijf (net nieuw)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat in me gemaakte setje staat

Heb je nog bepaalde(merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
8gb ram is noodzakelijk.

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?
Beoordelen of dit goed is, en e.v.t. een beter setje voor dezelfde prijs.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 2200G Boxed€ 95,-€ 95,-
1Asrock AB350m Pro4€ 70,72,-€ 70,72,-
1Sharkoon VS4-S€ 26,04€ 26,04
1Ballistix DDR4 Sport LT 2x4GB 2666€ 79.90€ 79.90
1be quiet! System Power 9 400W€ 40,47€ 40,47
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 312,13

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2018 12:30 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:00

br00ky

Moderator Harde Waren
Waarom is alle info uit HP Elite 800 G1 Tower | Is dit mijn 299,- waard? niet genoeg om nou eindelijk eens te gaan bestellen ;)? Het was toch allang duidelijk dat dit ongeveer het beste is wat je voor je beperkte budget kan krijgen. Of gaan we nu weer 100+ posts in rondjes draaien?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ja dat is wat.
Niet zozeer t meest krachtige ever, maar voor t budget best leuk.
Dat gezegd hebbende, met gamen (b.v. Fortnite) zal hij het moeilijk hebben omdat de geintegreerde Vega8 GPU van die Ryzen3 gewoon niet heel krachtig is. 1080p op Low settings moet net te doen zijn, meer laat het niet toe.

Het helpt echter wel op snel werkgeheugen te halen en sowieso een setje van twee reepjes te nemen. Dualchannel en hoge snelheid helpt (relatief gezien natuurlijk) best veel voor geintegreerde GPU's. Dat kan je zomaar tussen 5 en 10% FPS winst opleveren.
Geintegreerde GPU's maken namelijk gebruik van het werkgeheugen van de PC, en moeten dus lief samen spelen met de processor. Dat gaat makkelijker als je meer data van en naar het werkgeheugen kan transporteren.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:12:
Waarom is alle info uit HP Elite 800 G1 Tower | Is dit mijn 299,- waard? niet genoeg om nou eindelijk eens te gaan bestellen ;)? Het was toch allang duidelijk dat dit ongeveer het beste is wat je voor je beperkte budget kan krijgen. Of gaan we nu weer 100+ posts in rondjes draaien?
Meerendeel is offline gehaald.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat snap ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
Producten zijn meerendeels uitverkocht of duurder, dit lijstje lijkt me perfect

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Nou ja, het geheugen uit je huidige lijstje (voordat je je post wijzigde) is niet verkrijgbaar dus dat lijkt mij sowieso niet. En alles is gewoon nog verkrijgbaar uit je oude topic dus ik weet niet precies waar jij naar kijkt...

En zoals McKaamos aangaf, voor wat extra performance wil je juist dual channel en dat had dat andere lijstje wel. Dus nee, dit is geen beter lijstje. Maar goed, dat je eigenwijs was wisten we al ;).

[ Voor 37% gewijzigd door br00ky op 08-07-2018 12:17 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 21:15
Verwijderd schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:15:
[...]

Producten zijn meerendeels uitverkocht of duurder, dit lijstje lijkt me perfect
Alles uit deze post lijkt nog steeds op voorraad te zijn: Verwijderd in "HP Elite 800 G1 Tower | Is dit mijn 299,- waard?"

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:16:
Nou ja, het geheugen uit je huidige lijstje (voordat je je post wijzigde) is niet verkrijgbaar dus dat lijkt mij sowieso niet. En alles is gewoon nog verkrijgbaar uit je oude topic dus ik weet niet precies waar jij naar kijkt...
Dit leek me beter, t is 10,- duurder maar heeft 4 ramsloten, 2x M.2, USB-C, Usb 3.1 gen 2, dat andere mobo was voor mijn gevoel niet genoeg en een beetje kaal. Hier zit ook een BIOS-Update op geflasht

En ik heb de post ge-edit met dual-channel RAM

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2018 12:18 ]

Verwijderd

Heyyy, een tabel via de Tweakers wenslijsten vinden de meesten denk ik wel prettiger om te kijken. Dit kan door naar Wenslijsten te gaan, daar de betreffende wenslijst met de onderdelen te selecteren en vervolgens op Genereer Rml te drukken. Dan krijg je een tekstvak en de inhoud daarvan moet je allemaal in het topic plakken. Geen vereiste voor een goed topic, maar ik denk dat de meesten dat prettiger vinden om te lezen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Prime A320M-K€ 53,-€ 53,-
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D240FSB€ 85,50€ 85,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 300,01

Verder: Heb je al windows? Kan je dat gratis krijgen van school/werk. Als dat niet zo is moet je ook nog een windows licentie kopen. Reken daar nog maar 60 euro voor. Je moet met ryzen goed kijken of het ram ondersteunt wordt door het moederbord/de processor zelf. Als je een tweede generatie ryzen koopt (wat bij jou het geval is) moet je ook goed opletten of het moederbord al op een bios zit die de processor herkent. Moet je een beetje zoeken op de website van de moederbord fabrikant. Bespaar ook niet op een goede voeding. Het is verstandig als je niet zoveel verstand hebt van computers een voeding te nemen die veel positieve reviews heeft/ alleen minpunten heeft die jou niet zoveel uitmaken. De voeding die je nu hebt is bijvoorbeeld niet modulair. Het lijkt mij, gezien de onderdelen die je hebt gekozen en de kast die je hebt gekozen, niet bepaald een vereiste dat alles er fancy uitziet maar je moet er nu wel rekening mee houden dat je heel veel niet gebruikte kabels in je pc hebt liggen, en nee, probeer nooit die er zelf af te halen. Heel slecht idee. Als ik jou was zou ik ietsje langer sparen tot je een budget hebt van rond de 500/600 euro en dan minimaal een 2400G als processor nemen, een modulaire voeding, een beter moederbord, en minimaal 3000mhz geheugen als het budget het dan toelaat. Het is een kwestie van dingen uitzoeken, maar voor het budget dat jij hier hebt, is het heel lastig om een snelle/ kwalitatief goeie pc te bouwen. Dat idee met youtuben met dit Budget kan je proberen maar verwacht er maar niet zo veel van. Ik wens je heel veel succes maar volgens mij heb je voor dit budget nu inderdaad wel het beste wat je kan krijgen, ondanks dat de prestaties niet helemaal zullen zijn wat je verwacht. Als ik jou was zou ik dus doorsparen, maar als je persé nu een pc wilt, is dit een goede keuze wat betreft onderdelen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:18:
Heyyy, een tabel via de Tweakers wenslijsten vinden de meesten denk ik wel prettiger om te kijken. Dit kan door naar Wenslijsten te gaan, daar de betreffende wenslijst met de onderdelen te selecteren en vervolgens op Genereer Rml te drukken. Dan krijg je een tekstvak en de inhoud daarvan moet je allemaal in het topic plakken. Geen vereiste voor een goed topic, maar ik denk dat de meesten dat prettiger vinden om te lezen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Prime A320M-K€ 53,-€ 53,-
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D240FSB€ 85,50€ 85,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 300,01

Verder: Heb je al windows? Kan je dat gratis krijgen van school/werk. Als dat niet zo is moet je ook nog een windows licentie kopen. Reken daar nog maar 60 euro voor. Je moet met ryzen goed kijken of het ram ondersteunt wordt door het moederbord/de processor zelf. Als je een tweede generatie ryzen koopt (wat bij jou het geval is) moet je ook goed opletten of het moederbord al op een bios zit die de processor herkent. Moet je een beetje zoeken op de website van de moederbord fabrikant. Bespaar ook niet op een goede voeding. Het is verstandig als je niet zoveel verstand hebt van computers een voeding te nemen die veel positieve reviews heeft/ alleen minpunten heeft die jou niet zoveel uitmaken. De voeding die je nu hebt is bijvoorbeeld niet modulair. Het lijkt mij, gezien de onderdelen die je hebt gekozen en de kast die je hebt gekozen, niet bepaald een vereiste dat alles er fancy uitziet maar je moet er nu wel rekening mee houden dat je heel veel niet gebruikte kabels in je pc hebt liggen, en nee, probeer nooit die er zelf af te halen. Heel slecht idee. Als ik jou was zou ik ietsje langer sparen tot je een budget hebt van rond de 500/600 euro en dan minimaal een 2400G als processor nemen, een modulaire voeding, een beter moederbord, en minimaal 3000mhz geheugen als het budget het dan toelaat. Het is een kwestie van dingen uitzoeken, maar voor het budget dat jij hier hebt, is het heel lastig om een snelle/ kwalitatief goeie pc te bouwen. Dat idee met youtuben met dit Budget kan je proberen maar verwacht er maar niet zo veel van. Ik wens je heel veel succes maar volgens mij heb je voor dit budget nu inderdaad wel het beste wat je kan krijgen, ondanks dat de prestaties niet helemaal zullen zijn wat je verwacht. Als ik jou was zou ik dus doorsparen, maar als je persé nu een pc wilt, is dit een goede keuze wat betreft onderdelen
Windows 10 heb ik via school, Dit setje is bedoeld om te upgraden, deze voeding was aangeraden door mensen op dit forum, en zijn de prestaties goed genoeg voor wat ik wil in 720p? Want ik kan me schoolwerk nauwelijks maken op de pc die ik nu heb dus ik heb er nu wel echt een nodig | Is dit goed als beginpunt met later e.v.t. nieuwe cpu en meer ram en al dat soort dingen? Kan ik dan niet beter nu een modulaire PSU uitzoeken (zoals je zei) en wat besparen op andere dingen? En het moederbord in dit topic is wel echt een vereiste.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:17:
[...]
En ik heb de post ge-edit met dual-channel RAM
Dat geheugen is nog wel een goede vondst. Twee reepjes en wat sneller dan uit je vorige topic. En als je per se een moederbord met 4 RAM sloten wil, prima.

Bestellen maar zou ik zeggen.
Verwijderd schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:22:
[...]

Is dit goed als beginpunt met later e.v.t. nieuwe cpu en meer ram en al dat soort dingen?
Daar is dit een prima basis voor ja.
Kan ik dan niet beter nu een modulaire PSU uitzoeken (zoals je zei) en wat besparen op andere dingen?
Zou ik niet doen. Een modulaire PSU is nou niet echt spannend. Tenzij je een extreme cleane build in elkaar wilt zetten, voldoet een niet-modulaire voeding ook. Die pricewatch: be quiet! System Power 9 400W is een basic voeding, maar je hele build is basic, dus wat wil je.

Bestellen maar dus.

[ Voor 53% gewijzigd door br00ky op 08-07-2018 12:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:22:
[...]

Windows 10 heb ik via school, Dit setje is bedoeld om te upgraden, deze voeding was aangeraden door mensen op dit forum, en zijn de prestaties goed genoeg voor wat ik wil in 720p? Want ik kan me schoolwerk nauwelijks maken op de pc die ik nu heb dus ik heb er nu wel echt een nodig | Is dit goed als beginpunt met later e.v.t. nieuwe cpu en meer ram en al dat soort dingen? Kan ik dan niet beter nu een modulaire PSU uitzoeken (zoals je zei) en wat besparen op andere dingen? En het moederbord in dit topic is wel echt een vereiste.
Ik snap niet waarom het moederbord hier een vereiste is? Minimaal deze, ja dat snap ik, maar als ik jou was en ik zou deze later willen upgraden zou ik rond de B350 chipset gaan zitten, zeker als je later meer ram wil toevoegen, sterkere cpu en misschien zelf wel een externe videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:28:
[...]

Ik snap niet waarom het moederbord hier een vereiste is? Minimaal deze, ja dat snap ik, maar als ik jou was en ik zou deze later willen upgraden zou ik rond de B350 chipset gaan zitten, zeker als je later meer ram wil toevoegen, sterkere cpu en misschien zelf wel een externe videokaart.
Ik zal wel kijken, moet toch nog 20 euro's sparen.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat dacht je van de pricewatch: Asus Prime A320M-K?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zei al, ik wil dit moederbord.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
En hoe wil je dan nog besparen? Bij alle andere onderdelen zit je namelijk al op ongeveer het goedkoopst...

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:45:
En hoe wil je dan nog besparen? Bij alle andere onderdelen zit je namelijk al op ongeveer het goedkoopst...
Dan wacht ik toch nog ffkes, moet pc hebben voordat nieuwe schooljaar begint. Of ik verkoop me *knip* dat mag je niet vragen op het forum. Je kunt hiervoor MP of de V&A gebruiken om te kijken wat anderen vragen.

[ Voor 17% gewijzigd door br00ky op 08-07-2018 12:55 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:54:
[...]

Dan wacht ik toch nog ffkes, moet pc hebben voordat nieuwe schooljaar begint. *knip*. Hoeveel levert zo'n ding op?
Wat de gek ervoor geeft; kijk even in V&A maar taxaties doen we over het algemeen niet in op het forum.

Anyhow, voor sommige mensen begint het schooljaar eerder dan anderen en vergeet je ook niet dat sommige onderdelen misschien de komende weken beter/slechter leverbaar zijn?

Maak nou eens een keuze; eentje die misschien door ons gepost is en een paar tientjes duurder us, maar dan heb je wel een PC die tijdig binnen is en waarschijnlijk meer dan voldoet aan de wisselende eisen die je stelt. :)

[ Voor 1% gewijzigd door br00ky op 08-07-2018 12:58 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
En wij kunnen natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar 2 tientjes is toch niet zo erg? Was de auto van een paar buurtjes en je hebt het binnen.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zondag 8 juli 2018 @ 13:00:
En wij kunnen natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar 2 tientjes is toch niet zo erg? Was de auto van een paar buurtjes en je hebt het binnen.
Ik zal kijken, bedankt voor al jullie advies!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Als ie te lang wacht... moet er weer een nieuw lijstje gemaakt worden.. of het is goedkoper geworden... ;) dan heeft ie mazzel...
Pagina: 1