Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget game systeem

Pagina: 1
Acties:

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-11 06:45
Ik ben een echte "lees veel, post weinig tweaker". Maar toch wil ik jullie mijn build posten.
Ik wilde graag een budget game PC hebben. Ik had een oude Medion staan uit 2010, en wilde daar mijn upgrade parts in doen. Uiteindelijk heb ik toch meer uitgegeven dan ik wilde, maar ik denk dat ik het uiteindelijk wel goed heb gedaan.
Het is lang geleden dat ik een build heb gedaan maar het was leuk om alles weer uit te pluizen en onderzoek naar te doen (veel youtube benchmark vergelijkingen gekeken). Ik wilde bijna voor een oudere processor gaan en dan overclocken, echter ben ik een hardwerkende vader die daar gewoon de tijd niet meer voor heeft om ook daar allemaal onderzoeken naar te doen. Ik heb ook nog naar de nieuwe AMD Ryzen 2400G gekeken, maar daar zou je uiteindelijk toch naar verloop van tijd een extra videokaart in moeten plaatsen.

Ik maak nog steeds gebruik van mijn oude Harddisk, maar voor de rest is nagenoeg alles vervangen. Ik hoor graag jullie positieve en negatieve meningen. :)

Intel® Pentium G4560, 3,5 GHz socket 1151 processor € 59,00

2 x GeIL 4 GB DDR4-2400 werkgeheugen € 86,90

1 x ASRock B250M Pro4, socket 1151 moederbord € 49,00 (tweedekans model)

1 x MSI GeForce GTX 1050 TI AERO ITX 4G OCV1 grafische kaart € 175,00

1 x be quiet! Pure Power 10 500W CM, 500 Watt voeding € 71,90

Totaal: € 441.80

Verwijderd

@Thaam
Of dat je het goed hebt gedaan of niet heel erg af van wat je wil van je systeem. Hoe lang wil je het gebruiken en waarvoor wil je het gebruiken? Is het doel om 6 jaar lang alle spellen te kunnen spelen met redelijke instellingen (medium, 1080p) dan is dit geen goede samenstelling. Wil je slechts wat licht draaiende spelletjes (spellen die met de Source engine zijn gemaakt. Overwatch, Rocket League...) spelen in de komende 6 jaar en verder een computer hebben voor internet, multimedia en wat andere lichte taken dan zal dit prima volstaan. Ik vermoed dat het laatste voor jou geldt aangezien jij een hardwerkende vader bent die weinig tijd heeft om te gamen. Gezien het feit dat jij slechts 8 GB RAM hebt is het voor jou een aardig idee om ook Linux te installeren, de meeste Linux-distros hebben veel minder RAM nodig wanneer je vele tabbladen opent en open hebt gehad in Firefox of Chrome/Chromium, onder Windows krijgen browsers tegenwoordig die 6-6,5 GB die je over houdt (Windows zelf gebruikt >1,5 GB) nogal snel vol, helaas. Ik
ik denk dat jouw systeem in ieder geval redelijk goed in balans is, dat is mooi.

Voor mijn gevoel ligt de sweetspot momenteel bij de Ryzen 2600X of de i5-8400 en voor de grafische kaart rond het €200-500 prijspeil. Maar dat geldt voor de doorsnee persoon die ook zwaardere taken wil laten uitvoeren door de PC en als dat niet je doel is dan zou dat belachleijke overkill zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2018 14:34 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:59

br00ky

Moderator Harde Waren
Afgesplitst van [BBG] Juli 2018 - Mainstreamgamesysteem, want dat topic is niet bedoeld voor persoonlijk advies :).

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-11 12:49
Zoals @Verwijderd aangeeft ligt het er helemaal aan wat je verwacht van het systeem. Op basis hiervan is pas te bepalen of je het goed hebt gedaan.

het is zo een best gebalanceerde build. Voeding kan naar 400 watt: pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W

Verder een prima build voor lichte games of AAA op lage(re) settings.

Die dual core gaat het binnen nu en niet al te lange tijd wel zwaar krijgen. Al eens gekeken of een i3 8100 of een Ryzen 3 in het budget past?

[ Voor 15% gewijzigd door Randleman op 09-07-2018 10:39 ]

Verwijderd

Gezien de prijs vind ik dat de R5 1600 niet genegeerd mag worden voor een budget-build.

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-11 06:45
@CHBF ik speel nu een paar dagen F1 2017 en Wreckfest. Ik ben eerlijk behoorlijk verbaasd over de prestaties. Alles is zonder hapering goed te spelen en het beeld is gewoon goed. Degene die een budget game pc kiest weet dat je niet al te hoge verwachtingen kan hebben. Als ik alles op Ultra zet dan krijg je inderdaad een veel lagere framerate. Maar het loopt gewoon nog en ziet er heel gelikt uit het is goed speelbaar, maar voor de hardcore gamer is het grwoon te min.
Maar die zal ook nooit voor een budget pc kiezen.

Al met al zeer tevreden.

• mortal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11 19:53
goeie build, heb zelf een webshop in gaming pc's en heb deze config veel verkocht met veel tevreden klanten!
Pagina: 1