Hoi Tweakers,
Ben ik weer met mijn onwetendheid en geringe kennis.
Ik ben dus van plan om een computer te bouwen, en alles begint een beetje op zijn plek te vallen. Waar ik op het begin niet snapte waar de videokaart dan heen moest, en of het moederbord daar wel plek voor had, heb ik zelf een beetje dingen uitgezocht over alles wat ik niet wist, en dingen die ik wel wist weten maar weer eens niet klopten. Ik zou van mezelf nu wel durven zeggen dat ik wel een aardige basiskennis heb wat betreft de theorie... de praktijk moet nog komen. Maar omdat ik niet zo heel veel plek op mijn bureau heb, en ik heb gehoord dat ik het slecht is om je pc op de grond neer te zetten (en ik straks gewoon de hele tijd naar mijn werk wil kunnen kijken
) ga ik gelijk een compacte pc bouwen. Onderdelen heb ik dus allemaal uitgezocht maar ik kwam dus op een probleempje. Ik heb als case de corsair carbide Air 240 zwart gekozen.. die vond ik wel mooi (een kubus vind ik dus wel handig want ik heb zo een geweldige kast van de Ikea (geen promotie enzo) met die blokkige vakken. Kallax vgm. Het komt erop neer dat die kast precies in zo een vak past, wat dus ruimte scheelt op mijn bureau. Op het moederbord zitten maar 2 fan aansluitingen volgens mij. Moederbord staat in het lijstje samen met de andere onderdelen van de pc, daar hoef ik geen advies op aangezien ik in verkeerde topic zit daarvoor, maar als je het niet erg vind om te doen, voel je vrij. Ik sta open voor verbetering. Maar ja, in die kast zitten dus standaard 3 fans, en eentje voor de cpu koeler. Ik denk dat meer dan 1 fan voor de gekozen onderdelen wel wijs is, dus ik wil best wel graag gebruikmaken van minimaal 2 fans in de case ( liefst wil ik nog meer fans in de kast zetten, maar dan moet ik eerst maar eventjes beginnen met een oplossing voor het volgende.) Zoals je waarschijnlijk ook ziet zit er geen 5.25 bay in mijn behuizing. Dus zo een externe fan hub werkt niet (of snap ik het nu verkeerd?) Welke manieren zijn er allemaal om fan aansluitingen uit te breiden? (Btw: Ik wil alvast sorry zeggen tegen iedereen en met name de mods voor het waarschijnlijk verkeerd plaatsen van het topic, maar had echt geen idee waar ik dit anders kwijt moest. Het heeft te maken met het moederbord toch?) Als iemand manieren weet zou ik ze heel graag willen horen! Alvast bedankt.
Onderdelen:
Het moederbord is trouwens het enige matx moederbord beschikbaar met de 450 chipset, wat ik dan wel aantrekkelijk vond. Geen gedoe met moederbord flashen enzo.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de oplossing van een fan hub al uitgezocht, maar ik kwam eigenlijk alleen maar uit op 5.25 inch dingen, of ik snapte helemaal niks van hoe het werkte. Ik vind het over het algemeen wel fijn om te weten dat iets werkt zoals ik het in gedachten heb, voordat ik het koop, zodat ik straks niet met een nutteloos ding zit.
Dank voor het lezen van dit verhaal wat veel langer werd dan wat ik in gedachten had
Als iemand iets weet zou ik het heel fijn vinden als hij het kon zeggen
Nogmaals bedankt voor de aandacht.
Ben ik weer met mijn onwetendheid en geringe kennis.
Ik ben dus van plan om een computer te bouwen, en alles begint een beetje op zijn plek te vallen. Waar ik op het begin niet snapte waar de videokaart dan heen moest, en of het moederbord daar wel plek voor had, heb ik zelf een beetje dingen uitgezocht over alles wat ik niet wist, en dingen die ik wel wist weten maar weer eens niet klopten. Ik zou van mezelf nu wel durven zeggen dat ik wel een aardige basiskennis heb wat betreft de theorie... de praktijk moet nog komen. Maar omdat ik niet zo heel veel plek op mijn bureau heb, en ik heb gehoord dat ik het slecht is om je pc op de grond neer te zetten (en ik straks gewoon de hele tijd naar mijn werk wil kunnen kijken
Onderdelen:
Het moederbord is trouwens het enige matx moederbord beschikbaar met de 450 chipset, wat ik dan wel aantrekkelijk vond. Geen gedoe met moederbord flashen enzo.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 181,- | € 181,- |
| 1 | Gigabyte B450M DS3H | € 83,95 | € 83,95 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G (rev. 2.0) | € 331,48 | € 331,48 |
| 1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 59,- | € 59,- |
| 1 | Corsair Carbide Air 240 Zwart | € 84,68 | € 84,68 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 32/64bit, USB | € 117,37 | € 117,37 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 171,- | € 171,- |
| 1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 97,90 | € 97,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.206,33 | |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de oplossing van een fan hub al uitgezocht, maar ik kwam eigenlijk alleen maar uit op 5.25 inch dingen, of ik snapte helemaal niks van hoe het werkte. Ik vind het over het algemeen wel fijn om te weten dat iets werkt zoals ik het in gedachten heb, voordat ik het koop, zodat ik straks niet met een nutteloos ding zit.
Dank voor het lezen van dit verhaal wat veel langer werd dan wat ik in gedachten had
Als iemand iets weet zou ik het heel fijn vinden als hij het kon zeggen
Nogmaals bedankt voor de aandacht.