Passen al deze modules in de casing, en moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-01 00:46
Ik heb zojuis een nieuwe built gemaakt, en die wil ik dan binnenkort gaan bestellen.

Mijn vraag is:

Passen al deze componenten in de casing en op het moederbord?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700 Boxed€ 299,-€ 299,-
1Gigabyte Z370 Aorus Gaming 3€ 142,38€ 142,38
1Gigabyte GeForce GTX 1080 WINDFORCE OC 8G€ 535,77€ 535,77
1WD Red WD40EFRX, 4TB€ 119,-€ 119,-
1Nanoxia Deep Silence 6 (Wit)€ 162,45€ 162,45
1Asus PCE-AC88€ 89,-€ 89,-
1Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM DSP OEI€ 79,95€ 79,95
1Corsair Hydro H115i€ 116,-€ 116,-
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15€ 329,-€ 329,-
1Corsair RM650x Zwart€ 94,90€ 94,90
1Samsung 860 EVO 1TB€ 212,51€ 212,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.179,96

Ik heb zelf al gekeken en ik ben er zeker van, maar ik wil voor alle zekerheid eventjes navragen voordat het dadelijk weer een gedoe word met terugsturen en/of componenten verwisselen.

Alvast bedankt en ik wens jullie nog een fijne dag nog,

Met vriendelijke groet,

Daniel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat wil je ermee ?
Waarom 1TB SSD en 4TB HD ?
Wat wil je met waterkoeling op deze CPU ?
Waarom 3000RAM ?
Waarom Z370 moederbord ipv B360? .....

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
Hackus schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 21:55:
Wat wil je ermee ?
Waarom 1TB SSD en 4TB HD ?
Wat wil je met waterkoeling op deze CPU ?
Waarom 3000RAM ?
Waarom Z370 moederbord ipv B360? .....
ik wil een 1TB ssd voor programma's zoals visual studio, en paar andere IDE's. Ook voor de toekomst al ik veel data heb. 4TB HDD voor alle games, afbeeldingen, overige programs etc.

Ik denk zelf dat de waterkoeling beter past bij de CPU dan een grote blok met 2 ventilatoren.

32G ram zodat later ik geen nieuwe bij hoeft te halen, en omdat ik vaak meerdere programma's tegelijkertijd draai.

Is de B360 ook voldoende?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:35
MonkeyDante schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 21:58:
[...]
ik wil een 1TB ssd voor programma's zoals visual studio, en paar andere IDE's. Ook voor de toekomst al ik veel data heb. 4TB HDD voor alle games, afbeeldingen, overige programs etc.

Ik denk zelf dat de waterkoeling beter past bij de CPU dan een grote blok met 2 ventilatoren.

32G ram zodat later ik geen nieuwe bij hoeft te halen, en omdat ik vaak meerdere programma's tegelijkertijd draai.

Een moederbord waar 2 videokaarten in kunnen kost extra. Dat niet heel nuttig als je er maar 1 gaat gebruiken.

32GB is overkill tenzij je specifieke software hebt die daar wat mee doet. Ik kom met gamen en autocad nog maar zelden boven de 8GB.

Je waterkoeling is ook een blok met 2 grote ventilatoren. Maar dan 10cm verderop. Dat heeft dus vrij weinig zin. Zeker aangezien je grootste warmtebron niet je CPU is maar de 1080 GTX. En die is lucht gekoeld met 3 fans.

Wat de HDD's betreft vind ik het een prima reden. Ik heb ook nooit genoeg plek op mijn schijven.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@MonkeyDante 32GB is prima als je dat nodig hebt, ik doel op MTs dat je nu 3000 kiest ipv 2666. terwijl je CPU geschikt is voor 2666. 16GB is trouwens best veel vergis je daar niet in. Kijk ook even of de RAM wel bij een gekozen moederbord past (op de lijst van Gygabite in dit geval)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
RocketKoen schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 22:09:
[...]

Een moederbord waar 2 videokaarten in kunnen kost extra. Dat niet heel nuttig als je er maar 1 gaat gebruiken.

32GB is overkill tenzij je specifieke software hebt die daar wat mee doet. Ik kom met gamen en autocad nog maar zelden boven de 8GB.

Je waterkoeling is ook een blok met 2 grote ventilatoren. Maar dan 10cm verderop. Dat heeft dus vrij weinig zin. Zeker aangezien je grootste warmtebron niet je CPU is maar de 1080 GTX. En die is lucht gekoeld met 3 fans.

Wat de HDD's betreft vind ik het een prima reden. Ik heb ook nooit genoeg plek op mijn schijven.
Kwa moederbord neem ik deze, aangezien ik zie dat dit een wat goedkoper alternatief is en een beetje mooier uitziet in mijn mening :

pricewatch: Asus ROG Strix B360-F Gaming

En na nog wat nadenken en visualiseren in mijn gedachten heb je gelijk als het komt op de koeling, ik heb zelf gedacht dat waterkoeling beter zou zijn, maar ik heb geen rekening gehouden met de ventilatoren ervan.
Hackus schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 22:16:
@MonkeyDante 32GB is prima als je dat nodig hebt, ik doel op MTs dat je nu 3000 kiest ipv 2666. terwijl je CPU geschikt is voor 2666. 16GB is trouwens best veel vergis je daar niet in. Kijk ook even of de RAM wel bij een gekozen moederbord past (op de lijst van Gygabite in dit geval)
A, dan heb ik het fout gelezen, ik dacht zelf namelijk eerst dat je het over de grootte en niet de snelheid van de RAM had.

ik ga toch een ander moederbord pakken nu na alle feedback:
pricewatch: Asus ROG Strix B360-F Gaming
en ik denk zelf dat : pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M4A2666C16R

deze er goed bij gaan passen.(uiterlijk nvt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-06 03:21
MonkeyDante schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 21:58:
[...]

De stock koeler is in principe al voldoende voor deze CPU, alleen als je wat stiller wil is een (budget) koeler aan te raden. Gezien het geen overclockbare CPU is gaat de CPU ook niet thermal throttlen. Ook is het een fabeltje dat een CPU zijn verwachte levenstijd niet haalt wanneer hij niet (enorm) koel gehouden wordt. Eer dat een gemiddelde CPU ermee ophoudt, dan zijn we al 20 jaar verder. Een CPU kan uiteraard stuk gaan, maar dat ligt niet aan de koeling.

Met andere woorden, waterkoeling of een behoorlijk koelblok past niet bij deze CPU, het brengt niets extra, terwijl het wel extra euro's kost. Gewoon een koelertje van 25-30 euro op plaatsen, meer dan voldoende.

Je kast is overigens ook een behoorlijk dure kast en een vrij groot ding. Gezien je maar 1 HDD plaatst, en waterkoeling echt niet aan te raden is, kan het een stuk kleiner en goedkoper. Nu kies je voor veel loze ruimte waar je een premium prijs voor betaalt.

32GB RAM is ook niet aan te raden op dit moment, daarvoor is RAM veel te duur. 16GB is ruim voldoende, ook wanneer je heel veel tegelijk hebt open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
MadDogMcCree schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 22:35:
[...]

De stock koeler is in principe al voldoende voor deze CPU, alleen als je wat stiller wil is een (budget) koeler aan te raden. Gezien het geen overclockbare CPU is gaat de CPU ook niet thermal throttlen. Ook is het een fabeltje dat een CPU zijn verwachte levenstijd niet haalt wanneer hij niet (enorm) koel gehouden wordt. Eer dat een gemiddelde CPU ermee ophoudt, dan zijn we al 20 jaar verder. Een CPU kan uiteraard stuk gaan, maar dat ligt niet aan de koeling.

Met andere woorden, waterkoeling of een behoorlijk koelblok past niet bij deze CPU, het brengt niets extra, terwijl het wel extra euro's kost. Gewoon een koelertje van 25-30 euro op plaatsen, meer dan voldoende.

Je kast is overigens ook een behoorlijk dure kast en een vrij groot ding. Gezien je maar 1 HDD plaatst, en waterkoeling echt niet aan te raden is, kan het een stuk kleiner en goedkoper. Nu kies je voor veel loze ruimte waar je een premium prijs voor betaalt.

32GB RAM is ook niet aan te raden op dit moment, daarvoor is RAM veel te duur. 16GB is ruim voldoende, ook wanneer je heel veel tegelijk hebt open staan.
Dankjewel voor de uitleg van de CPU!

Ik twijfelde eerst namelijk zelf of het juist super goed gekoelt moet worden om te voorkomen dat het kapot gaat, en ik ben blij dat het niet zo is.

Wat betreft de ruimte, mijn budget is niet zo groot, dus vandaar dat ik dit eerst lijst, en na paar maanden nieuwe SSD's en/of HDD's ga halen. Dit is een soort investering in de toekomst, om voorbereid te zijn als ik uitbreidingen wil uitvoeren dat ik dan niet meteen een nieuwe kast moet gaan halen.

Qua ram geld dezelfde reden als de case, maar ik kan die in de toekomst inderdaad uitbreiden, dus naar 16 GIG zou niet zo slecht idee zijn.

Nogmaals bedankt, hierbij zijn ook al mijn vragen beantwoord, en kan ik rustig mijn setup bestellen!

Ik wens iedereen nog een fijne dag en nogmaals bedankt voor al jullie hulp,

met vriendelijk groet,

Daniel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:58
Wat wil je precies doen met je systeem?
Zonder die informatie kunnen we je geen goed advies geven, over het Ram geheugen valt bijvoorbeeld nog veel te zeggen.

Ik zou sowieso de 2018 versie van de Corsair RMx serie nemen, en dan ook gelijk de 750w versie daarvan, ook al ga je zoveel niet nodig hebben krijg je er wel extra kabels bij en kun je ( in de toekomst ) meer aansluiten en eventueel grafische kaarten aansluiten die meer stroom verbruiken, of zelfs een tweede grafische kaart.
De 550w versie is namelijk maar een tientje goedkoper dan de 750w versie en de 650w versie is zelfs duurder 8)7
pricewatch: Corsair RM750x (2018)
product: Corsair RMx (2018)
MadDogMcCree schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 22:35:
[...]

Als je de stockkoeler gebruikt zit het er dik in dat de processor de turbokloksnelheden niet kan vasthouden, een extra koeler is daarom wel aan te raden of het gaat je hoogstwaarschijnlijk performance kosten.
Over de levensduur van processoren zijn meerdere theorieën over, maar ga er maar vanuit dat als je de processor heter laat worden dat deze ook minder lang mee gaat.
Hoe lang precies? geen idee, dat zal er ook van af hangen wat voor batch je hebt, geen processor is precies hetzelfde namelijk, ook al heten ze allemaal '' Intel Core i7 8700 ''.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
JohanNL schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 22:51:
Wat wil je precies doen met je systeem?
Zonder die informatie kunnen we je geen goed advies geven, over het Ram geheugen valt bijvoorbeeld nog veel te zeggen.

Ik zou sowieso de 2018 versie van de Corsair RMx serie nemen, en dan ook gelijk de 750w versie daarvan, ook al ga je zoveel niet nodig hebben krijg je er wel extra kabels bij en kun je ( in de toekomst ) meer aansluiten en eventueel grafische kaarten aansluiten die meer stroom verbruiken, of zelfs een tweede grafische kaart.
De 550w versie is namelijk maar een tientje goedkoper dan de 750w versie en de 650w versie is zelfs duurder 8)7
pricewatch: Corsair RM750x (2018)
product: Corsair RMx (2018)

[...]

Als je de stockkoeler gebruikt zit het er dik in dat de processor de turbokloksnelheden niet kan vasthouden, een extra koeler is daarom wel aan te raden of het gaat je hoogstwaarschijnlijk performance kosten.
Over de levensduur van processoren zijn meerdere theorieën over, maar ga er maar vanuit dat als je de processor heter laat worden dat deze ook minder lang mee gaat.
Hoe lang precies? geen idee, dat zal er ook van af hangen wat voor batch je hebt, geen processor is precies hetzelfde namelijk, ook al heten ze allemaal '' Intel Core i7 8700 ''.
Over waarom ik al die ram nodig heb: Omdat ik zwaar game, en meestal meerdere tabbladen op chrome aan heb staan tegelijkertijd, of als ik zit te werken in Visual Studio IDE, en dan ga debuggen voor high end systems (als ik in Unity een game heb gemaakt), en ik wil het nu al kopen voor een soort voorbereiding op de toekomst, aangezien het kan zijn dat we misschien over een jaar al paar ram meer nodig hebben voor games en/of andere doeleinden.

en ik heb de corsair wat jij hebt laten zien bekeken, en het zou inderdaad een betere keuze zijn, vooral omdat het ook uitbreiding-mogelijkheden aanbied, en vanwege de extra kabels.

Over de processors zelf ga ik nu op onderzoek uit waarom juist sommige minder lang meegaan door over hitting en wat het verschil is tussen bepaalde types, aangezien het mij nu heel erg interessant begint te lijken, waarschijnlijk omdat het iets te maken heeft met de transistoren in de chip zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:58
@MonkeyDante Als je de processor niet overklokt en een redelijke koeling hebt gaan ze heel lang mee, langer dan dat je hem wilt gebruiken waarschijnlijk.
Een pricewatch: Cooler Master Hyper 212 LED zal al ruim voldoen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:10
Ga je alsjeblieft geen zorgen maken over de levensduur van je CPU. Ja, de temperatuur heeft daar theoretisch invloed op, nee dat betekent niet dat je CPU ineens het loodje legt voordat zijn economische levensduur al lang en breed overschreden is.
Het enige waar goeie koeling belangrijk voor is, is voor (langdurige) performance. Als je iets groots moet compilen o.i.d. waardoor je CPU langere tijd tegen de max draait, zal de stock cooler niet genoeg warmte kunnen afvoeren en gaat je CPU dus throttlen. Dan heb je dus zeker gemak van een betere koeler. Dat hoeft dan trouwens niet persé waterkoeling te zijn, sommige luchtkoelers presteren beter dan waterkoeling (afhankelijk van wat je kiest natuurlijk).
Hoewel inmiddels wat gedateerd qua modellen, check even dit artikel: reviews: Vijftien populaire processorkoelers getest
Daarnaast heb je natuurlijk ook te maken met geluidsproductie, maar met zo'n videokaart zul je je CPU koeler sowieso niet echt horen. Daarnaast zijn luchtkoelers meestal stiller door het ontbreken van een pomp.

Verder is "nu al kopen als voorbereiding op de toekomst", economisch gezien het domste wat je kunt doen met computerhardware. Niet alleen omdat de prijzen degraderen waar je bij staat, maar ook omdat ultra-high-end hardware onevenredig veel duurder is dan mid- of highend. Tegen de tijd dat je het nodig hebt, koop je diezelfde (of gelijkwaardige) hardware voor een fractie van de prijs. Wat geheugen betreft komt daar nog eens bij dat idd de geheugenprijzen momenteel erg hoog zijn, dubbel zonde dus.

Als je geen duidelijk doel voor ogen hebt waar je echt 32 GB voor nodig hebt is het gewoon zonde van je geld om dat nu al er in te steken. Ga lekker voor 16 GB. Je hebt toch 4 slots op het moederbord, dus niemand weerhoud je ervan er over 2-3 jaar nog eens 16GB bij te zetten mocht dat nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
mcDavid schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 01:29:
Ga je alsjeblieft geen zorgen maken over de levensduur van je CPU. Ja, de temperatuur heeft daar theoretisch invloed op, nee dat betekent niet dat je CPU ineens het loodje legt voordat zijn economische levensduur al lang en breed overschreden is.
Het enige waar goeie koeling belangrijk voor is, is voor (langdurige) performance. Als je iets groots moet compilen o.i.d. waardoor je CPU langere tijd tegen de max draait, zal de stock cooler niet genoeg warmte kunnen afvoeren en gaat je CPU dus throttlen. Dan heb je dus zeker gemak van een betere koeler. Dat hoeft dan trouwens niet persé waterkoeling te zijn, sommige luchtkoelers presteren beter dan waterkoeling (afhankelijk van wat je kiest natuurlijk).
Hoewel inmiddels wat gedateerd qua modellen, check even dit artikel: reviews: Vijftien populaire processorkoelers getest
Daarnaast heb je natuurlijk ook te maken met geluidsproductie, maar met zo'n videokaart zul je je CPU koeler sowieso niet echt horen. Daarnaast zijn luchtkoelers meestal stiller door het ontbreken van een pomp.

Verder is "nu al kopen als voorbereiding op de toekomst", economisch gezien het domste wat je kunt doen met computerhardware. Niet alleen omdat de prijzen degraderen waar je bij staat, maar ook omdat ultra-high-end hardware onevenredig veel duurder is dan mid- of highend. Tegen de tijd dat je het nodig hebt, koop je diezelfde (of gelijkwaardige) hardware voor een fractie van de prijs. Wat geheugen betreft komt daar nog eens bij dat idd de geheugenprijzen momenteel erg hoog zijn, dubbel zonde dus.

Als je geen duidelijk doel voor ogen hebt waar je echt 32 GB voor nodig hebt is het gewoon zonde van je geld om dat nu al er in te steken. Ga lekker voor 16 GB. Je hebt toch 4 slots op het moederbord, dus niemand weerhoud je ervan er over 2-3 jaar nog eens 16GB bij te zetten mocht dat nodig zijn.
Dankjewel voor de uitleg over de CPU. Ik heb zelf ook onderzoek gepleegd en het is inderdaad zoals u het zegt. Ik ga wel een extra tube processor pasta halen zodat ik over een jaar het kan vervangen.

Wat betreft voorbereiden op de toekomst, ik denk zelf omdat wij steeds nieuwe technologie onderzoeken en uitvinden op een steeds snellere tempo, dat ik een goede comp nodig zou hebben voor bijvoorbeeld als de Pimax 8K vr uitkomt. Maar ik ga wel een goedkopere build maken voor nu, aangezien ik inderdaad later nog 2 ram sticks erbij kan halen, of een nieuwe SSD.

Nogmaals bedankt voor uw hulp, en ik wens u nog een fijne dag nog.

Met vriendelijke groet,

Daniel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:52

br00ky

Moderator Harde Waren
Vrij bijzonder of je je afvraagt of die onderdelen in die case passen. Hell, dat ding is zo groot (huge!), daar passen bijna twee complete systemen in. Hoezo de ommezwaai van High end computer build advies.?

Vul je topicstart ook nog even aan met de verplichte vragen, want nu moeten we de extra info uit je trekken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:18
br00ky schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:44:
Vrij bijzonder of je je afvraagt of die onderdelen in die case passen. Hell, dat ding is zo groot (huge!), daar passen bijna twee complete systemen in. Hoezo de ommezwaai van High end computer build advies.?

Vul je topicstart ook nog even aan met de verplichte vragen, want nu moeten we de extra info uit je trekken.

[...]
Lol, de kast is gewoon 5x zo groot 20lieter is 100 geworden, weegt 20 kilo en heeft plek voor 13 3.5 of 2.5 schijven intern en 2x 5.25 of 3.5 extern. Maar zeker toekomstproof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:52

br00ky

Moderator Harde Waren
In een toekomst waar SLI/CFx nog ondersteund wordt en je zoveel schijven in je main rig hebt ;). Die case uit dat eerdere topic kan je haast meer toekomstproof noemen dan deze.
Pagina: 1