Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-01 00:46
Mijn vraag:
Kan iemand bevestigen of deze build mogelijk is?

Ik wil namelijk een zo compact mogelijke PC bouwen, maar ik weet niet zeker of dit mogelijk is met een mini ATX casing.

Is het mogelijk om met de elementen die ik hieronder gelijst heb een werkende PC te maken?
Zo niet kun je dan aan mij uitleggen waarom niet, en misschien een type casing en/of moederbord noemen die ik zou kunnen gebruiken? Ik ga zelf ook nog natuurlijk verder op onderzoek uit.

Een van de twee grafische kaart modellen gaan erin, dus niet beiden. Ik heb deze twee modellen in het lijstje gedaan omdat ik twijfel welke ik erin wil doen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Alle elementen in het lijstje behalve de Mobo en case.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700 Boxed€ 298,-€ 298,-
1Asus ROG Strix Z370-I Gaming€ 195,95€ 195,95
1Gigabyte GeForce GTX 1080 Xtreme Gaming Waterforce WB 8G€ 991,62€ 991,62
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 698,95€ 698,95
1Cougar QBX€ 46,50€ 46,50
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 162,85€ 162,85
1Cooler Master Real Power Pro 850W€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 88,-€ 88,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.481,87

Wat mag het gaan kosten

Zo goedkoop mogelijk, onder 5000 euro als het kan.

Dit zijn de dingen waar ik hulp bij nodig heb

Is het mogelijk om met deze elementen een PC build te maken?
Ik wil namelijk een mini atx, of een kleine pc tot mid size casing gebruiken waar ik al deze componenten in kan doen. Zo niet, moet ik dan een andere moederbord en/of casing gebruiken?

Voorkeuren
Het moet betrouwbaar zijn, zodat ik niet elke paar maanden weer naar de leverancier/fabrikant kan gaan bellen.

Eisen

Zo compact mogelijk, als mini ATX casings en mobo's niet mogelijk zijn om al deze elementen erop te doen, kan iemand dan mij vertellen welke medium casing het beste hiervoor past, en moederbord natuurlijk als deze die ik nu heb aangegeven het niet aankan.

Alvast Bedankt voor al jullie hulp, en ik wens jullie nog een fijne dag,

Daniel

[ Voor 70% gewijzigd door MonkeyDante op 15-02-2018 10:16 . Reden: Vraag verandert, aangezien ik het fout stelde. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 716775

Die limit die is er altijd wel, als die er niet is, ga dan meteen voor een €30000 computer ;)

Eigen lijstje is trouwens verplicht, pas het aan voordat je topic wordt gesloten

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 716775 op 09-02-2018 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:17
Zie de handleiding hoe je je lijstje mooi kan maken.
Je kan ook bij een Best Buy Guide beginnen, en die importeren.
m-ITX is het meest compact (op htpc na dan).
ik hoe niet upgrade bereidde PSU te hebben
Wat bedoel je precies?

[ Voor 50% gewijzigd door SpeedQber op 09-02-2018 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MonkeyDante
Anoniem: 716775 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:17:
Die limit die is er altijd wel, als die er niet is, ga dan meteen voor een €30000 computer ;)

Eigen lijstje is trouwens verplicht, pas het aan voordat je topic wordt gesloten
Oh, dat wist ik nog niet, pas het nu ZSM aan, voordat deze topic dicht gaat. en ja zou wel een 30k computer willen hebben, alleen heb niet z'n groot budget.

Nu ik het toch daar over heb, even budget aantonen. Dankjewel voor de opmerking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
SpeedQber schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 16:33:
Zie de handleiding hoe je je lijstje mooi kan maken.
Je kan ook bij een Best Buy Guide beginnen, en die importeren.
m-ITX is het meest compact (op htpc na dan).

[...]

Wat bedoel je precies?
@SpeedQber Dat is een spelfout, zie ik nu ook pas. Wat ik met die zin bedoel is dat ik niet een PSU hoef die 2000Watt meer heeft dan dat die eigenlijk nodig heeft, zodat ik niet de PSU hoef te vervangen als ik een ander, meer stroom zuigend GPU of processor erin doe. 200 Watt meer zou fijn zijn, aangezien ik dan niet hoef zorgen te maken dat de PC uitvalt bij meer intensieve sessies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het kan zou ik nog wachten met het kopen van een grafische kaart, of je hele pc. Ram en GPU prijzen zijn belachelijk. En met een eigen lijstje bedoel ik een lijstje van de componenten die je wilt gaan kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucaDeTweaker
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-04-2020
Bijna 1000 euro voor een 1080 is wel heel veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:17
Is je budget serieus €5000? Het verschil tussen een €3000 en €5000 desktop is niet zo groot qua prestaties.
Waarom denk je dat je 1000W gaat gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20-05 15:01
LucaDeTweaker schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 22:38:
Bijna 1000 euro voor een 1080 is wel heel veel
Spijtig genoeg is dit de harde realiteit.
Als je een asus, gigabyte of msi (de 3 grote) gtx1080 wil kopen, ga je voor minder dan €950 niet vinden (geen 2de hands, geen kans op bitcoin kaart).
Een gtx1080ti was eind december nog voor €830 te vinden op amazon.de.
Nu? al gauw €1100+

En voor zover ik de OP z'n post checkt, heeft hij al een gtx1080 in z'n bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
Anoniem: 716775 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 21:27:
Als het kan zou ik nog wachten met het kopen van een grafische kaart, of je hele pc. Ram en GPU prijzen zijn belachelijk. En met een eigen lijstje bedoel ik een lijstje van de componenten die je wilt gaan kopen ;)
O, ik dacht van de componenten die ik al bezit...
Maar hoe moet ik dan zeggen welke componenten ik nog moet hebben als ik niet week welk model of type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
Anoniem: 716775 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 21:27:
Ik bezit deze twee grafische kaarten al, zoals alle andere componenten die ik in dat lijstje gedaan heb, maar nu kwam ik achter dat ik een lijstje moet maken met de componenten die ik nog nodig heb, alleen ik weet niet welke componenten ik nog nodig heb (zoals specifieke moederbord of casing), omdat ik een zo compact mogelijke PC wil bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
SpeedQber schreef op zondag 11 februari 2018 @ 10:58:
Is je budget serieus €5000? Het verschil tussen een €3000 en €5000 desktop is niet zo groot qua prestaties.
Waarom denk je dat je 1000W gaat gebruiken?
Ik denk dat ik zoveel ga gebruiken aangezien ik een processor heb die best hoge prestaties heeft en daarom niet een goedkope ventilatortje kan hebben die maar 10 watt gebruikt.
En ik denk dat sommige elementen die ik wil gaan gebruiken (Ultrahaptics, VR set etc.) ook wat stroom zuigen van de computer. (Kan het fout hebben)

Modbreak:Je kunt prima multiquoten. Volgende keer dus gewoon meerdere quotes in 1 post.

[ Voor 7% gewijzigd door br00ky op 11-02-2018 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MonkeyDante schreef op zondag 11 februari 2018 @ 20:14:
[...]

O, ik dacht van de componenten die ik al bezit...
Maar hoe moet ik dan zeggen welke componenten ik nog moet hebben als ik niet week welk model of type?
Daarvoor moet je dus zelf onderzoek doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!
Pagina: 1