Huidige moderatiesysteem is like/dislike

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 4.593 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

377973

@-36- lees even paar post terug. Zeer uitgebreid gedaan.

@TheCapK ik kom hier om even snel nieuws en reacties te scannen. Niet om de hele dag te f5-en tot de gemeenschap en de mods hun. Werk hebben gedaan. Een knop om te lezen zonder mod systeem zou ik erg waarderen. De trollen kan ik prima filteren en na 25jaar it ervaring incl diverse MS titels en management systeem ontwikeling en software ontwikeling kan ik prima reacties waarderen. Geen mod systeem voor nodig. Vind het eigenlijk steeds storender worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:37

jdh009

FP ProMod
377973 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 23:07:

@TheCapK ik kom hier om even snel nieuws en reacties te scannen. Niet om de hele dag te f5-en tot de gemeenschap en de mods hun. Werk hebben gedaan. Een knop om te lezen zonder mod systeem zou ik erg waarderen. De trollen kan ik prima filteren en na 25jaar it ervaring incl diverse MS titels en management systeem ontwikeling en software ontwikeling kan ik prima reacties waarderen. Geen mod systeem voor nodig. Vind het eigenlijk steeds storender worden.
Is het voor jou dan niet gemakkelijker om bij jouw instellingen Niveau (Minimum niveau van de zichtbare reacties) in te stellen op ongewenst en Sortering (De gewenste sortering voor reacties.) op chronologisch (oud -> nieuw of nieuw -> oud).? Dan zit er totaal geen filtering op de berichten en zie je dus ook alles meteen op elk niveau. Wanneer je op bepaalde topics die hot zijn wilt filteren zul je het echter toch ergens op moeten baseren. Sortering op X aantal posts per draadje in een FP bericht lijkt me ook niet wenselijk en zal de kwaliteit van de discussie niet ten goede komen.

[ Voor 11% gewijzigd door jdh009 op 30-07-2018 23:15 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:59

-36-

Trust me. I'm an amateur

@Anoniem: 1295042 Behalve een linkje naar FP nieuws stukje over apple mini mac presentatie zie ik nergens een verwijzing...

Dat apple vrij sterke reacties oproept bij veel mensen is algemeen bekend maar ook daar lijkt me het modsysteem acceptabel te werken en zie ik geen hele grote afwijkingen van de eindscores zoals ik die zelf zou beoordelen. Hoogstens wat offtopic reacties die op +1 staan ipv 0 of andersom. Maar om dat nu als indicatie te gebruiken dat het systeem niet werkt lijkt me wat overdreven.

En wat meer in het algemeen: Als je een ingewikkeld probleem hebt waar geen simpele oplossing voor bestaat en uiteindelijk is men na een lang proces tot een oplossing gekomen die prima voldoet in meer dan 95% van de gevallen, moet voor die overige paar procent dan maar het hele systeem op de schop? Ik zie dit wel vaker terugkomen en eerlijk gezegd denk ik dat mensen die dat vinden vaak weinig zicht hebben op hoe de huidige situatie tot stand is gekomen en de materie te simpel inschatten waardoor er een focus onstaat op die enkele gevallen waarin het systeem niet optimaal werkt. Om vervolgens dan tot de conclusie te komen dat er helemaal niks van klopt en het allemaal maar 123 even anders moet en kan.

[ Voor 84% gewijzigd door -36- op 31-07-2018 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

377973

@jdh009 dan heb je nog steeds dat de -1 weg zijn. Terwijl daar soms zeker in het begin van een discussie prima bijdragen tussen staan.

@-36- ik heb in een eerder topic alle off topic berichten met 2 en 3 er uit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
377973 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:19:
@jdh009 dan heb je nog steeds dat de -1 weg zijn. Terwijl daar soms zeker in het begin van een discussie prima bijdragen tussen staan.

@-36- ik heb in een eerder topic alle off topic berichten met 2 en 3 er uit gehaald.
Wanneer je het niveau op ongewenst zet worden deze gewoon opengeklapt getoont. Heb het aangezet omdat ik zelf ook alles mee wil krijgen en is daarnaast handig bij het modden omdat je meteen kan lezen wat iemand schrijft met minder 'vooroordelen over de score'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5OmPCRsSZ18HB1CgHRJZ1YAh/medium.png

[ Voor 18% gewijzigd door jdh009 op 31-07-2018 09:29 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

377973

@jdh009 ik krijg dit met ongemodereerd en nieuwste eerst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sU8Q8uL6fkR4n2OzzE4f23Pj/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:05

Kheos

FP ProMod
michelsoe12 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 18:29:
[...]
Ik geef een +3 omdat het enorm veel toevoegt aan het betreffende item. Zo het zelfde met +2 en +1 moderaties.
dat doe je dus duidelijk niet.
geen van die reacties voegt iets noemenswaardig toe, laat staan veel, laat staan enorm veel. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

377973 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 23:07:

Omdat Tweakers toch ook een community is willen we wat extra's voor die mensen doen. Ons modsysteem is er daar 1 van. Dat dit systeem niet foutloos werkt weten wij ook maar in 95% van de gevallen werkt het gewoon goed. Vaak is het zo dat als de meningen sterker worden uitgespeeld dat het misgaat.
Als jij zonder modsysteem ook prima alles kan doorworstelen naar jouw zin, stel het niveau dan idd in op ongewenst en negeer de moderaties die eraan hangen. Met jouw ervaring zou dat toch geen probleem moeten zijn?

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:21

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Een losse side note: wat mij weer opvalt in topics als deze is dat ik mensen voorbij zie komen met commentaar op het moderatiesysteem terwijl men zelf de moderatierichtlijnen niet hanteert. Meerdere keren zie ik mensen die of al een waarschuwing hebben gekregen vanwege het doorvoeren van mismoderaties of zelfs de moderatierechten al hebben ingetrokken gekregen omdat een eerdere waarschuwing over het moderatiegedrag is genegeerd. Kortom, soms is men zelf een (behoorlijk) deel van het probleem.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:01

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

TheCapK schreef op maandag 30 juli 2018 @ 20:57:
[...]

Als je zulke reacties tegenkomt kan je die misschien ook even parkeren in een apart tabblad om te kijken of ze binnen redelijke tijd recht getrokken zijn. Zo niet dan kan je ze alsnog melden in het mismodtopic. Daarvoor hoef je dus niet iedere keer terug te gaan zoeken.
Niet alles valt 100 % in de gaten te houden en we zijn ook zeker afhankelijk van mensen die het beste voor hebben met modden en dit zo conscientieus mogelijk doen met de ModFAQ indachtig. En dan nog zal er best wel eens wat tussendoor glippen. Toch merekn wij keer op kleer dat de m,ensen die het goed mem\nen met een enkele mail vaak op het goede spoor gezet zijn en mensen die denken dat zij het beter weten dan wij en de ModFAQ binnen afzienlijke tijd hun modrechten kwijt zijn.
Als jullie nog hulp kunnen gebruiken in het powermod-team, ik wil me best inzetten voor T.net en de users :).

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 479654

Topicstarter
Bor schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:21:
Een losse side note: wat mij weer opvalt in topics als deze is dat ik mensen voorbij zie komen met commentaar op het moderatiesysteem terwijl men zelf de moderatierichtlijnen niet hanteert. Meerdere keren zie ik mensen die of al een waarschuwing hebben gekregen vanwege het doorvoeren van mismoderaties of zelfs de moderatierechten al hebben ingetrokken gekregen omdat een eerdere waarschuwing over het moderatiegedrag is genegeerd. Kortom, soms is men zelf een (behoorlijk) deel van het probleem.
Dat is toch ook logisch? Deze mensen zijn immers het 'slachtoffer' van jullie beleid.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Anoniem: 479654 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:01:
[...]

Dat is toch ook logisch? Deze mensen zijn immers het 'slachtoffer' van jullie beleid.
Nee, deze mensen zijn het 'slachtoffer' van hun eigen wangedrag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 479654 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:01:
[...]

Deze mensen zijn (mede) oorzaak van het probleem / veroorzaken het probleem waarover zij klagen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 00:13

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Bart ® schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:42:
[...]

Als jullie nog hulp kunnen gebruiken in het powermod-team, ik wil me best inzetten voor T.net en de users :).
Op dit moment ben ik niet op zoek, maar wanneer dat wel weer gebeurd, kijken we allereerst naar de activiteit hier in FM. Die moet zowel kwalitatief als kwantitatief voldoende scoren. Vooral die kwantiteit is bij jou behoorlijk laag. ;)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Dirk schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:30:
[...]

Op dit moment ben ik niet op zoek, maar wanneer dat wel weer gebeurd, kijken we allereerst naar de activiteit hier in FM. Die moet zowel kwalitatief als kwantitatief voldoende scoren. Vooral die kwantiteit is bij jou behoorlijk laag. ;)
Oh ja, ik mod niet heel veel nu, eigenlijk alleen als ik denk dat het cijfer dat ik zie niet klopt :). Ik vermoed dat ik daardoor verhoudingsgewijs wel redelijk vaak +6 gebruik :P. Maar als het gevraagd zou worden om meer te moderen, geen probleem. Nou ja, het aanbod staat, het is aan jullie om er wat mee te doen of niet :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bor schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:04:
[...]

Deze mensen zijn (mede) oorzaak van het probleem / veroorzaken het probleem waarover zij klagen zelf.
Euhm... het klagen komt in eerste instantie bij Tweakers vandaan, die begint daar namelijk mee. Vervolgens klagen gebruikers over het geklaag van Tweakers.

Een systeem met een 'gebruiksaanwijzing' zeg maar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Bart ® schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:39:
[...]

Oh ja, ik mod niet heel veel nu, eigenlijk alleen als ik denk dat het cijfer dat ik zie niet klopt :). Ik vermoed dat ik daardoor verhoudingsgewijs wel redelijk vaak +6 gebruik :P. Maar als het gevraagd zou worden om meer te moderen, geen probleem. Nou ja, het aanbod staat, het is aan jullie om er wat mee te doen of niet :).
Ik had het over de activiteit hier op het forum, maar je aantal moderaties is met een kleine 100 per maand inderdaad ook niet hoog. ;)
Anoniem: 479654 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:40:
[...]

Euhm... het klagen komt in eerste instantie bij Tweakers vandaan, die begint daar namelijk mee. Vervolgens klagen gebruikers over het geklaag van Tweakers.

Een systeem met een 'gebruiksaanwijzing' zeg maar...
Wij klagen niet, wij sturen. Eerst met een vriendelijke aanwijzing, daarna met sterkere middelen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dirk schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:51:

Wij klagen niet, wij sturen. Eerst met een vriendelijke aanwijzing, daarna met sterkere middelen.
Het is zeker geen sturende actie, sturen suggereert dat jullie controle hebben over de situatie. At best zou je het 'corrigeren' mogen noemen maar daarin schuilt duidelijk het feit dat jullie geen controle over het systeem hebben en dus eerst bij de gebruiker komen klagen over zijn gedrag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Dirk schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:51:
[...]

Ik had het over de activiteit hier op het forum, maar je aantal moderaties is met een kleine 100 per maand inderdaad ook niet hoog. ;)
Ah zo, ook geen reden toe, voor mij is alles helder :P.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Anoniem: 479654 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:16:
[...]

Het is zeker geen sturende actie, sturen suggereert dat jullie controle hebben over de situatie. At best zou je het 'corrigeren' mogen noemen maar daarin schuilt duidelijk het feit dat jullie geen controle over het systeem hebben en dus eerst bij de gebruiker komen klagen over zijn gedrag :)
Naar mijn inziens is Tweakers zeker sturend in het modderen. Naast dat er een uitgebreide introductiepagina is
krijg je bij het indrukken van de knop om de score te geven ook nog elke keer een uitleg "Kies score
Beoordeel objectief om nuttige en minder nuttige reacties te scheiden." met bij elke score ook nog eens een voorbeeld. Wanneer er sterke afwijkingen van het gemiddelde voorkomt, kan worden overgegaan worden tot een waarschuwing, een downgrade van het moderatorniveau of tijdelijke deactivatie van de modrechten.

Het lijkt me dat dit genoeg sturing zou moeten zijn om niet in de gevarenzone te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Anoniem: 479654 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:16:
[...]

Volgens mij WIL je het gewoon niet snappen. In dat geval kan je beter ergens anders gaan lopen trollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TommyboyNL schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:42:
[...]

Volgens mij WIL je het gewoon niet snappen. In dat geval kan je beter ergens anders gaan lopen trollen.
Ik heb er gewoon een hekel aan als mensen de betekenis van woorden proberen te veranderen. Zoek maar even in het woordenboek op wat de definitie is van woorden als 'klagen' en 'sturen'. Welke mening mensen over de betekenis van woorden hebben heeft o.a. ook te maken met het probleem. Persoonlijk vind ik het geen heel sterk argument om telkens maar mensen te beschuldigen van trollen of om te klagen over de vermeende misdragingen van personen.

On topic: Als er sprake zou zijn van een sturende actie dan zou het niet mogelijk kunnen zijn om van de koers te raken. Het feit dat dit wel mogelijk is geeft aan dan ondanks 'de sturing' de enige manier om op koers te blijven het uitvoeren van handmatige koerscorrecties noodzakelijk is. Kortom het systeem ontbeerd enkele belangrijke mechanismen en manifesteert zich daardoor als een like/dislike systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Anoniem: 479654 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:56:
[...]

Ik heb er gewoon een hekel aan als mensen de betekenis van woorden proberen te veranderen. Zoek maar even in het woordenboek op wat de definitie is van woorden als 'klagen' en 'sturen'. Welke mening mensen over de betekenis van woorden hebben heeft o.a. ook te maken met het probleem. Persoonlijk vind ik het geen heel sterk argument om telkens maar mensen te beschuldigen van trollen of om te klagen over de vermeende misdragingen van personen.

On topic: Als er sprake zou zijn van een sturende actie dan zou het niet mogelijk kunnen zijn om van de koers te raken. Het feit dat dit wel mogelijk is geeft aan dan ondanks 'de sturing' de enige manier om op koers te blijven het uitvoeren van handmatige koerscorrecties noodzakelijk is. Kortom het systeem ontbeerd enkele belangrijke mechanismen en manifesteert zich daardoor als een like/dislike systeem.
Jij lijkt het eerder niets eens te zijn mij de huidige criteria van de scores kan ik haast enkel concluderen. Het systeem werkt voor het gros van de reacties prima, dit heb je al meerdere keren kunnen lezen. Jij vind dat er een hoop fout staat. Tegelijk heb ik het gevoel dat je weigert ook een kritisch naar jouw eigen FP reacties te kijken waar deze beter kunnen.

En het is wel degelijk sturing aangezien deze niet optioneel is. Indien de sturing namelijk genegeerd wordt volgt uitschakeling van de moderatie rechten.

@Anoniem: 1295042 wanneer je het niveau op ongemodereerd zet, blijven enkel de reacties opengeklapt staan welke nog niet van moderatie voorzien zijn. Dit is voornamelijk een handige tool voor gebruikers die reacties willen vinden en modderen welke nog geen score hebben gekregen, maar minder handig voor wie wilt lezen. Als je alle reacties wilt zien met uitzondering van -2 dien je op de -1 te klikken. Dit kun je ook als standaard instellen via instellingen -> layout -> reacties

[ Voor 13% gewijzigd door Zeehond op 31-07-2018 14:43 . Reden: antwoord op vraag van mowikan toegevoegd. ]

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

[...]

Ik heb er gewoon een hekel aan als mensen de betekenis van woorden proberen te veranderen.
In welk woordenboek staat dat corrigeren inhoudt dat je geen controle over iets hebt? Als je ergens geen controle over hebt, kun je het ook niet corrigeren.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zeehond schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 14:25:

Jij lijkt het eerder niets eens te zijn mij de huidige criteria van de scores kan ik gaast enkel concluderen. Het systeem werkt voor het gros van de reacties prima, dit heb je al meerdere keren kunnen lezen. Jij vind dat er een hoop fout staat. Tegelijk heb ik het gevoel dat je weigert ook een kritisch naar jouw eigen FP reacties te kijken waar deze beter kunnen.

En het is wel degelijk sturing aangezien deze niet optioneel is. Indien de sturing namelijk genegeerd wordt volgt uitschakeling van de moderatie rechten.
Ik heb geen probleem met de gestelde criteria, ik heb een probleem met de mogelijkheid om het systeem te misbruiken als een like/dislike systeem en daar vervolgens voor berispt te worden. Als je mensen de kans biedt het systeem als dusdanig te gebruiken dan zullen zij dat ook doen. Ik neem aan dat jullie zelf ook niet zo zitten te wachten op onnodige tijdsbesteding aan het corrigeren van moderaties omdat het systeem niet functioneert als verondersteld?
Bart ® schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 14:36:
[...]

In welk woordenboek staat dat corrigeren inhoudt dat je geen controle over iets hebt? Als je ergens geen controle over hebt, kun je het ook niet corrigeren.
Precies, om te corrigeren moet je invloed hebben op hetgeen je wilt corrigeren. Echter je neutraliseert daarmee wel de invloeden die tot de koersafwijking hebben geleidt. Een handmatige correctie door een moderator geeft dus niet meer de werkelijke situatie weer maar een gewenste waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
[...]

Aaaah, dus je zit hier voor semantisch geneuzel. Ook dat kan je beter ergens anders gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Anoniem: 479654 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 14:48:
Precies, om te corrigeren moet je invloed hebben op hetgeen je wilt corrigeren. Echter je neutraliseert daarmee wel de invloeden die tot de koersafwijking hebben geleidt. Een handmatige correctie door een moderator geeft dus niet meer de werkelijke situatie weer maar een gewenste waarde.
En die gewenste waarde is volgens de leidraad die ModFAQ heet. Dus wat is nou eigenlijk jouw punt?
Er is geen sturing maar als we sturing geven dan is het niet volgens wat de mensen willen? Wat de mensen willen is ook van ondergeschikt belang omdat je dan bij eens/oneens modden uitkomt en dat is precies wat we niet willen hier! Hier moet worden gemod op basis van inhoudelijke waarde, niet of het een populaire mening is.
Brein is evil, sterf Tim Kuijk!
is een heel populaire mening bij topics waar Brein in voorkomt in relatie tot downloaden, al dan niet illegaal. Betekent dat dat deze op +3 moet komen te staan? Natuurlijk niet. Het is een sterk ongewenste reactie die altijd op maximaal -1 moet komen te staan. Dat is wat de ModFAQ zegt en daar hoort iedereen zich aan te houden. Lukt dat niet dan geven wij sturing door te mailen en/of modrechten uit te schakelen.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 479654 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 14:48:
[...]

Ik heb geen probleem met de gestelde criteria, ik heb een probleem met de mogelijkheid om het systeem te misbruiken als een like/dislike systeem en daar vervolgens voor berispt te worden.
Ik draai hem graag om:

Gezien je zelf meerdere keren een waarschuwing heb ontvangen op dit punt wat uiteindelijk heeft geleid tot het deactiveren van jouw moderatie mogelijkheden wegens aanhoudend misbruik geef je het idee dat je juist alleen valt over het berispt worden en niet zo zeer over het misbruiken van het systeem zelf. Je bent zelf onderdeel van het probleem in dit geval zoals ik al eerder heb geschetst. Wat is de oplossing? Je speelt echt onnodig het slachtoffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

377973

Ik ben wel geen mod maar een mod break zou fijn zijn. Gaat het hier om de inhoudelijke bijdragen van Cremebrulee of om het moderatie systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Het ging om Cremebrulee's mening over het moderatiesysteem en wat randzaken. Inmiddels zijn onze standpunten duidelijk genoeg uitgelegd en vervalt de discussie in herhaling, dus het is tijd voor een slotje.

Als je zelf nog vragen hebt, open gerust een nieuw topic.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.