Toon posts:

Case mod met laser 8-)

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Niet gezond wel cool,
Ik wil dus weten of er een schema bestaat om deze laser Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/917.jpg die ik net uit mijn oude 44x cdrom heb gesloopt, aan te sluiten
Lijkt me onwijs cool om die als harddisk led te hebben :)

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

zie je dat ding wel goed ?? ik bedoel dus als je er nix voor zet

Verwijderd

ja zie je die straal wel ?

• HurrI
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 15:04

HurrI

No fear... I is here

euh... zeg maar best wel niet goed voor je ogen enzo...

If it's just us, it seems like an awful waste of space

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 17:43 schreef masterwill het volgende:
ja zie je die straal wel ?
Nee de straal zelf niet natuurlijk, ja zo stoffig is het hier ook niet, maar ik kan hem wel ergens op richten natuurlijk..

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
koop een laserpen |:(

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 13:14

TeeDee

CQB 241

gooi er anders iets van een bakje met van dat nep-rook eronder... is ook wel creepy effect dan natuurlijk :)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
umm..
A. die laser zie je niet
en B. is ie vrij slecht voor je ogen als je hem er op 4 mm afstand in kijkt :)

Verwijderd

Topicstarter
Idee, bakje alcohol met doffe vloeistof er doorheen, afgesloten

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 17:46 schreef Bigs het volgende:
umm..
A. die laser zie je niet
en B. is ie vrij slecht voor je ogen als je hem er op 4 mm afstand in kijkt :)
jawol, ik heb die cdrom aangehad en die zag je die laser...
maar nu nog zonder cdrom speler...

Verwijderd

Rookmachientje in je kast, spiegeltjes ophangen (of beter, spiegelbol ;)) en let the show begin :z

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

LoL lasershow in je kast, alleen denk niet dat die rook zo goed is voor je hardware.. :P

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 17:54 schreef Lynx666 het volgende:
Rookmachientje in je kast, spiegeltjes ophangen (of beter, spiegelbol ;)) en let the show begin :z
hehe ja, zo mooi zijn op een lan :D
Maar BACK @ THA POINT, schema's voor aansluiting!!!

• man-o-script
  • Laatst online: 21-08 22:19
winamp plugin eraan hangen, en swingen op de maat :)

nee maar wat heb je eraan??
moet je hem wel ergens op richten ja..
eennuuhh.. een laserpen van een tientje zie je echt wel beter dan een (slecht voor je ogen) laser van je cd-rom spelert :)

//

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 17:58 schreef man-o-script het volgende:
winamp plugin eraan hangen, en swingen op de maat :)

nee maar wat heb je eraan??
moet je hem wel ergens op richten ja..
eennuuhh.. een laserpen van een tientje zie je echt wel beter dan een (slecht voor je ogen) laser van je cd-rom spelert :)
PLEASE tell me waar ik die voor een tientje koop dan, in nederland uiteraard... ga niet naar tjechië of joegoslavië

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
ok je iq is dus best wel erg laag geloof ik

paar dingetjes

1)Een laser is enorm slecht voor je ogen, als hij ergens op afkaatst in je kast (fat chance, schroefjes, metaal van je kast zelf enz..en je zal echt geen kast zonder raam er in hebben anders zie je de laser niet en zou je deze moeite allemaal niet doen)
2)Een paar seconde kan genoeg zijn om je permanent te verblinden.
3)Die laser is niet heel erg sterk, maar langdurig gebruik is iets wat je moet voorkomen in een kast vol met delicate hardware...als je maar uur na uur die zooi op je chipje richt dan gaat er vanzelf wel iets kapot
Op dinsdag 17 juli 2001 17:41 schreef SickBastard het volgende:
Niet gezond wel cool,
Ik wil dus weten of er een schema bestaat om deze laser [afbeelding] die ik net uit mijn oude 44x cdrom heb gesloopt, aan te sluiten
Lijkt me onwijs cool om die als harddisk led te hebben :)

Verwijderd

Ik heb er thuis genoeg liggen .. maar euhhh ... hoe wil je die laserpen aansluiten op de pc ?

Of wil je de pen in je pc liggen met een steentje op de aan knop zodat die aan blijft :+ en dat die dan binneb 5 minuten aangaat .. dat kan natuurlijk ook :+

Verwijderd

voldig mee eens en ik kAN HET WETEN IK HEB -5,5 omdat ik als kleine terring joch (4 jaar) altijd in de zon keek dus echt slecht die laser in your eyes verder acht een amerikaans laser afweer systeem is het niet

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 18:07 schreef korn het volgende:
Ik heb er thuis genoeg liggen .. maar euhhh ... hoe wil je die laserpen aansluiten op de pc ?

Of wil je de pen in je pc liggen met een steentje op de aan knop zodat die aan blijft :+ en dat die dan binneb 5 minuten aangaat .. dat kan natuurlijk ook :+
Nah ik koop er wel een van je, wat ik er verder mee doe is mijn zaak ok :)
En mijn iq is niet laag, 120 en nog wat... :7
Icq me maar

• man-o-script
  • Laatst online: 21-08 22:19
Op dinsdag 17 juli 2001 17:59 schreef SickBastard het volgende:

[..]

PLEASE tell me waar ik die voor een tientje koop dan, in nederland uiteraard... ga niet naar tjechië of joegoslavië
op de markt hier in r'dam staan ze altijd heel goedkoop...

en je kent vast wel iemand die deze vakantie naar spanje verterkt,
gewoon zo'n neger met laserpennen op straat een beetje aftroggelen
en je hebt em voor 5 piek :) (niet rassistisch bedoeld...)

//

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 18:05 schreef majic het volgende:
ok je iq is dus best wel erg laag geloof ik

paar dingetjes

1)Een laser is enorm slecht voor je ogen, als hij ergens op afkaatst in je kast (fat chance, schroefjes, metaal van je kast zelf enz..en je zal echt geen kast zonder raam er in hebben anders zie je de laser niet en zou je deze moeite allemaal niet doen)
2)Een paar seconde kan genoeg zijn om je permanent te verblinden.
3)Die laser is niet heel erg sterk, maar langdurig gebruik is iets wat je moet voorkomen in een kast vol met delicate hardware...als je maar uur na uur die zooi op je chipje richt dan gaat er vanzelf wel iets kapot
[..]
2 en 3 slaan nergens op, zo'n laser is klasse 1, dat wil zeggen niet gevaarlijk voor de ogen. Naja ook niet voor hardware lijkt mij als ie al niet schadelijk voor je ogen is...
Warm wordt het niet, tis geen brander he..

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 18:09 schreef man-o-script het volgende:

[..]

op de markt hier in r'dam staan ze altijd heel goedkoop...

en je kent vast wel iemand die deze vakantie naar spanje verterkt,
gewoon zo'n neger met laserpennen op straat een beetje aftroggelen
en je hebt em voor 5 piek :) (niet rassistisch bedoeld...)
Ja im working on it...

Verwijderd

JE ziet die laser niet het is een uv-laser.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 22:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ja wou je willen. Het is een infra-rood, geen UV.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

90% van de lasers in een cd speler zijn infra rood, die zie je dus niet. En 0,5mW of niet slecht voor je ogen blijft het.

Ik heb wel nog ergens twee 50W rode lasers liggen uit een oude DEC module scrapper. (Ding brandde gaatjes in oa mobo's door bundelen van 5 van die lasers.)

Verwijderd

ja kan hem wel aansluiten.. moet je 3 connecties voor gebruiken.. de + en - en de feedback. Hiervoor heb je ook een klein schakelingetje nodig die de stroom regelt aan de hand van de feedback en de spannings spikes onderdrukt. Kzou nie weten welke connectie wat is op die laser.. maar voor 40 tientjes heb je een nieuwe halfgeleider laser die wel zichbaar is. dan ding is waarschijnlijk 720 nm en dat zie je net niet/net wel.

Aan de photo te zien ziet er geen optiek meer bij en die heb je bij dit type laser wel nodig anders heeft ie een openingshoek van zo'n 45 graden.

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 18:19 schreef Deedle het volgende:
90% van de lasers in een cd speler zijn infra rood, die zie je dus niet. En 0,5mW of niet slecht voor je ogen blijft het.

Ik heb wel nog ergens twee 50W rode lasers liggen uit een oude DEC module scrapper. (Ding brandde gaatjes in oa mobo's door bundelen van 5 van die lasers.)
50W laserlicht? hebbie krachstroom thuis :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 18:41 schreef jona het volgende:
ja kan hem wel aansluiten.. moet je 3 connecties voor gebruiken.. de + en - en de feedback. Hiervoor heb je ook een klein schakelingetje nodig die de stroom regelt aan de hand van de feedback en de spannings spikes onderdrukt. Kzou nie weten welke connectie wat is op die laser.. maar voor 40 tientjes heb je een nieuwe halfgeleider laser die wel zichbaar is. dan ding is waarschijnlijk 720 nm en dat zie je net niet/net wel.

Aan de photo te zien ziet er geen optiek meer bij en die heb je bij dit type laser wel nodig anders heeft ie een openingshoek van zo'n 45 graden.
Thx ik ga es proberen, volgens mij is ie 682nm, staat zo'n getal op dat dingetje
[edit]
40 tientjes is me te duur >:)
4 tientjes vind ik ok :D

Verwijderd

Even ter informatie,

Een laser van 1 mW, heeft op dat puntje ongeveer evenveel licht als 1000 Watt Hallogeen (kan zijn dat ik een nulletje te weinig heb),
dat zou voor 0,5 mW nog altijd neerkomen op 500 Watt.... weet niet of je al eens recht in een bouwlamp gekeken hebt....
En dat is dus weldegelijk schadelijk,
vergelijk het maar met las-ogen, dat is het zelfde effect wat je met een lichte laser krijgen (<1 mW), iedere keer loop je een zekere hoeveelheid schade op, en als je het merkt, is het te laat.

Bij zo'n 50 Watt laser, mocht je al zoveel stroom aangesleept krijgen, en die komt in je oog, dan is de temperatuur in enkele mSec al dermate hoog opgelopen dat je complete oogbol verdampt is. (leuk idee he? :+ )

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 18:55 schreef underdog_ het volgende:
Even ter informatie,

Een laser van 1 mW, heeft op dat puntje ongeveer evenveel licht als 1000 Watt Hallogeen (kan zijn dat ik een nulletje te weinig heb),
dat zou voor 0,5 mW nog altijd neerkomen op 500 Watt.... weet niet of je al eens recht in een bouwlamp gekeken hebt....
vergelijk het maar met las-ogen, dat is het zelfde effect wat je met een lichte laser krijgen (<1 mW), iedere keer loop je een zekere hoeveelheid schade op, en als je het merkt, is het te laat.

Bij zo'n 50 Watt laser, mocht je al zoveel stroom aangesleept krijgen, en die komt in je oog, dan is de temperatuur in enkele mSec al dermate hoog opgelopen dat je complete oogbol verdampt is. (leuk idee he? :+ )
ja het is dus geen 0.5mw nog he... ik denk eerder 0.05 ofzo

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 18:55 schreef underdog_ het volgende:
Even ter informatie,

Het brandpunt van een cd-speler laser is +/- 4 mm. Kan dus geen kwaad zolang je hem niet in je oog stopt.

Het licht van zo'n laser is niet te zien dan moet je een dvd laser nemen.
Die geven rood licht af.

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 18:59 schreef SickBastard het volgende:

[..]

ja het is dus geen 0.5mw nog he... ik denk eerder 0.05 ofzo
het is wel 0,5 watt ooit in een laser gekeken? dan weet je ook wel dat dat ongeveer hetzelfde is als een bouwlamp, ik heb het toch al paar keer geprobeerd maar het is nooit meer helemaal goed met me ogen gekomen.. nu kan ik geen piloot meer worden ;(

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
beetje dom onzinnig idee...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:44

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 10 november 2001 23:44 schreef psygho het volgende:
beetje dom onzinnig idee...
Exact ja.. Waarom denk je dat er altijd een levensgrote felgele sticker met een waarschuwing op CD loopwerken staat? Laserlicht is schadelijk voor je ogen, dus het is gerust dom te noemen om zo'n ding als HD 'LED' te gebruiken.

Derhalve een slotje.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.