Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qweblaer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-02-2024
Nu ik windows 10 heb geinstalleerd lukt het mij niet om binnen outlook 2016 pop en/of imap accounts re online.nl toe te voegen. Dat was onder windows 7 geen enkel probleem.

Ik gebruik de instellen die ik op kreeg van online.nl

Uitgaande e-mail (op een Online.nl netwerk)
Server: smtp.online.nl
Poort: 25 geen beveiliging geen SSL aanmelding vereist

Inkomende e-mail (op een Online.nl netwerk)
Server: imap.online.nl
Poort: 143 geen beveiliging geen SSL geen aanmelding vereist

Ik ben via online.nl op het internet aangesloten.

Ik krijg foutmeldingen op de smtp server, bv
Er is geen verbinding met de uitgaande server (SMTP) met behulp van de opgegeven versleutelingsmethode. Controleer bla bla bla

Het maakt niet uit wat ik als versleutelingsmethode opgeef (geen volgens online)

Ik vond dit probleem terug bij klachten kompas, opgelost staat er maar niet hoe, het zou een microsoft probleem zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee ?

[ Voor 4% gewijzigd door qweblaer op 03-07-2018 12:09 . Reden: aanvulling ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@qweblaer Sorry, maar als Online geen SSL/TLS ondersteunt zou ik daar sowieso van wegblijven. Die mailserver/configuratie is dan zo oud en basic dat ik daar geen privégegevens aan zou toevertrouwen!

Ik zou gewoon via https://webmail.online.nl/ werken om de mail door te sturen naar een veilige mailprovider.

Verder zouden je instellingen gewoon moeten werken. De vraag is dus waarom jij geen verbinding krijgt. Is misschien uitgaande poort 25 geblokkeerd?

Omg, die "handleidingen" (zie de mail 'handleiding') zijn zo te zien ook door Tineke van de administratie in elkaar gezet :X

[ Voor 19% gewijzigd door Room42 op 03-07-2018 12:54 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qweblaer
Hoe kan controleren of poort 25 geblokkeerd is ? ik gebruik de mcafee firewall, daar komt de poort voor in poorten en systeem services als smtp server poort.
.

[ Voor 34% gewijzigd door qweblaer op 03-07-2018 13:18 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-06 14:30
qweblaer schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:16:
Hoe kan controleren of poort 25 geblokkeerd is ? ik gebruik de mcafee firewall
Staat daarin poort 25 en 143 wel open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qweblaer
zowel poorten 143 en 25 staan in in poorten en systeem services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qweblaer
Overigens vannochtend wel een uur met microsoft aan de lijn gezeten, die kwamen er ook niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

qweblaer schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:20:
zowel poorten 143 en 25 staan in in poorten en systeem services
Ja, maar staat port 25 geblokkeerd?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Probeer het eens met Thunderbird, die geeft meestal meer informatie over de problemen.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qweblaer
Thunderbird geeft geen problemen, ik heb net de account daar toegevoegd en inkomend en uitgaand werken, als smtp server in thunderbird wordt smtp-mail.outlook.com met port 587 gebruikt. ook dat heb ik in outlook geprobeerd.

Ik zie niet dat poort 25 geblokkeerd is.

Aan mijn router en modem ben ik niet geweest.

Ik heb een nieuwe pc met windows 10, in windows 7 had ik nooit problemen met outlook 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-06 15:49
Snap niet helemaal waarom Thunderbird de server smtp-mail.outlook.com gebruikt en niet die van Online.nl maar oké. Als het werkt in Thunderbird, dan ligt het aan een instelling in Outlook 2016.
Zie ook: Email instellingen Outlook / Online.nl werken niet :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qweblaer
oops, scheef gekeken, sorry, thunderbird heeft wel smtp.online.nl met poort 25 gebruikt. Poort 25 is dus niet het probleem. Wel wordt mijn wachtwoord onversleuteld mee gestuurd. Is dat normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qweblaer
ik heb het genoemde bericht gelezen, bracht geen oplossing, ik ben te oud denk ik 62.

Online geeft verder geen ondersteuning
Microsoft heeft het geprobeerd
Er is niets mis met mijn poort 25, de tip om het in thunderbird te proberen wees dit uit. Maar diue vervelende warning dat er geen versleuteling is , ehhw. Account daar weer weggehaald.
Dan online alleen nog maar op webmail gebruiken.

Goed ik heb nu in outlook een outlook mail account ingevoerd, vervolgens kon ik mijn oude outlook.pst bestand daar aan koppelen en kan ik mijn oude mail lezen.

Ik ga naar buiten !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
qweblaer schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:59:
[...] Wel wordt mijn wachtwoord onversleuteld meegestuurd. Is dat normaal ?
Nee, dat was precies mijn punt. Dat ze anno 2018 nog geen versleuteling (SSL/TLS) ondersteunen maakt ze compleet incapabel om een mailserver te draaien. Je kunt dan beter een goede mailprovider gebruiken die zijn zaakjes gewoon goed op orde heeft.

Extra voordeel daarvan is dat je ook niet aan online gebonden bent als provider. Je kunt dan makkelijk overstappen zonder dat je iedereen moet gaan mailen dat je mailadres veranderd is.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
220 smtp05.mail.online.nl ESMTP Postfix
EHLO online.nl
250-smtp05.mail.online.nl
250-PIPELINING
250-SIZE 104857600
250 8BITMIME
AUTH
503 5.5.1 Error: authentication not enabled
QUIT
221 Bye
Goed idee Hans, het is buiten veel te mooi weer om binnen achter de computer te zitten! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@Puch-Maxi vanaf Ziggo IP krijg ik dit:
openssl s_client -tls1_2 -starttls smtp -connect mail.online.nl:587 -servername mail.online.nl
139995808225088:error:0200C010:system library:getaddrinfo:Device or resource busy:crypto/bio/b_addr.c:685:
139995808225088:error:20087002:BIO routines:BIO_lookup:system lib:crypto/bio/b_addr.c:686:
connect:errno=16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
@DJMaze
Volgens Offline zelf is het smtp.online.nl:485 maar die doet ook niets :P afwijkende poort ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@Puch-Maxi haha goed geregeld.
Mooie is dat je dus op poort 25 niet inlogd en gewoon kan mailen.

Kreeg vandaag belletje uit Duitsland dat het mijn schuld is dat men mijn hosting klanten niet kon mailen en dat de e-mails vrolijk terug gingen.
Tja, als je mailt vanaf je ISP vraag je er om:
JunkMail rejected - mailout07.t-online.de [194.25.134.83]:48834 is in an RBL: Blocked - see http://www.spamcop.net/bl.shtml?194.25.134.83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lokiban
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-05 12:44
Het is een beetje laat maar ik zou hier toch even op willen reageren omdat ik datzelfde probleem had en dit ligt puur aan Outlook 2016 en hoger.
Het komt doordat je geen username/password meer kan in vullen bij je account als je het door Outllok 2016 laat instellen.

Je kan dit oplossen door het zoeken vergrootglas onderin de taakbalk te drukken en in te geven:
outlook.exe /manageprofiles

In dit schermpje kan je een email adres toevoegen zoals je gewend was in eerdere Outlook versies en hier kan je ook je username/wachtwoord instellen voor de uitgaande mail.

Ik heb het zojuist geprobeerd en het werkt.
Pagina: 1