Na lang wikken en wegen heb ik jullie hulp nodig, ik ben een grote twijfel kont en weet dus even niet wat nu het beste is in mijn situatie
De huidige componenten die ik wil gaan vervangen zijn:
- CPU: AMD FX-8350
- Mobo: Gigabye 970A
- RAM: DDR3 4x4gb 1333Mhz
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk ga ik mijn PC gebruiken als SimRace gaming systeem, er zal voornamelijk Assetto Corsa en Rfactor2 mee gespeeld worden (voorlopig)
Momenteel gebruik ik de pc daar dus ook voor maar de huidige CPU mag wel vervangen worden denk ik om een betere game ervaring te krijgen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de upgrade zit ik met onderstaande lijsten rond het zelfde bedrag. Het budget wat ik in gedachte heb is rond de 500€, dat moet meer dan voldoende zijn voor de games die ik speel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik hergebruik het volgende:
- Gigabyte Aorus RX580 8GB (3x DP)
- PSU 650W - MS-Tech Green Diamond
- 3x Iiyama 27" 1080p monitor 75Hz + FreeSync
- Cooler Master MB500 case
- Cooler master AIO MasterLiquid ML120L RGB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuw moederbord + CPU + RAM
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik heb de volgende lijstjes zelf samengesteld op basis van reviews/ervaringen/bbg's
Zou de 2600x in dit geval de betere keuze zijn t.o.v. de 2600?
en:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet bepaald, de huidige FX-8350 met 16gb voldoet nog redelijk, maar ik weet dat stabieler en beter kan. Het leukste lijkt mij om de graphics nog iets te verhogen en toch met resolutie van 5760x1080 een gemiddeld FPS te halen van 100fps.
Ga je overklokken?
Hoeft niet perse, maar is altijd wel mogelijk
Wat verwacht je van ons?
Jullie adviezen wat in mijn situatie de betere optie lijkt te zijn (i.v.m. triple screen gaming etc.)
Ik weet dat de I5-8600 de betere keuze lijkt te zijn als we alle benchmarks moeten geloven t.o.v. de Ryzen 5 CPU. Maar ik kan nergens een benchmark terug vinden die op triple screen prestaties is gericht.. mijn gevoel zegt de AMD kant op te gaan maar wat is volgens jullie de meest verstandige keuze?
Alvast bedankt voor het meedenken
De huidige componenten die ik wil gaan vervangen zijn:
- CPU: AMD FX-8350
- Mobo: Gigabye 970A
- RAM: DDR3 4x4gb 1333Mhz
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk ga ik mijn PC gebruiken als SimRace gaming systeem, er zal voornamelijk Assetto Corsa en Rfactor2 mee gespeeld worden (voorlopig)
Momenteel gebruik ik de pc daar dus ook voor maar de huidige CPU mag wel vervangen worden denk ik om een betere game ervaring te krijgen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de upgrade zit ik met onderstaande lijsten rond het zelfde bedrag. Het budget wat ik in gedachte heb is rond de 500€, dat moet meer dan voldoende zijn voor de games die ik speel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik hergebruik het volgende:
- Gigabyte Aorus RX580 8GB (3x DP)
- PSU 650W - MS-Tech Green Diamond
- 3x Iiyama 27" 1080p monitor 75Hz + FreeSync
- Cooler Master MB500 case
- Cooler master AIO MasterLiquid ML120L RGB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuw moederbord + CPU + RAM
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik heb de volgende lijstjes zelf samengesteld op basis van reviews/ervaringen/bbg's
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed | € 206,25 | € 206,25 |
| 1 | MSI B350 Gaming Pro Carbon | € 107,95 | € 107,95 |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 154,65 | € 154,65 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 468,85 | |
en:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-8600 | € 210,- | € 210,- |
| 1 | Gigabyte Aorus B360M Gaming 3 | € 89,44 | € 89,44 |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 154,65 | € 154,65 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 454,09 | |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet bepaald, de huidige FX-8350 met 16gb voldoet nog redelijk, maar ik weet dat stabieler en beter kan. Het leukste lijkt mij om de graphics nog iets te verhogen en toch met resolutie van 5760x1080 een gemiddeld FPS te halen van 100fps.
Ga je overklokken?
Hoeft niet perse, maar is altijd wel mogelijk
Wat verwacht je van ons?
Jullie adviezen wat in mijn situatie de betere optie lijkt te zijn (i.v.m. triple screen gaming etc.)
Ik weet dat de I5-8600 de betere keuze lijkt te zijn als we alle benchmarks moeten geloven t.o.v. de Ryzen 5 CPU. Maar ik kan nergens een benchmark terug vinden die op triple screen prestaties is gericht.. mijn gevoel zegt de AMD kant op te gaan maar wat is volgens jullie de meest verstandige keuze?
Alvast bedankt voor het meedenken