Heeft iemand enig idee hoe veel tijd en geld je ongeveer kwijt bent met het zelf renoveren van een trap? (En wat je qua materiaal nodig hebt.)
Het gaat om 1 enkele U-trap. (1 verdieping, BG naar de 1e.) In de trede zit een "hapje", het zijn geen rechte tredes dus maar er zit onder de trede een soort van "traptrede". Ik vind dat een mooi detail.
De bedoeling is de vloerbedekking te verwijderen, alles vlak te schuren en daarna 2-tone te schilderen. (Dus treden en schutbord mogelijk een andere kleur.)
Verlichting komt er denk ik niet in, dat is lastig uit het zicht weg te werken en de vraag is of we het mooi vinden.
Kluswerk
(We gaan het pas in oktober doen, ná het verbouwen van oa de badkamer. Als ik het nu ga doen trappen ze de trap met wat pech kapot. Nu boeit dat niet. Wel als 'ie straks strak in de lak zit.)
Foto's van de huidige situatie:

Het gaat om 1 enkele U-trap. (1 verdieping, BG naar de 1e.) In de trede zit een "hapje", het zijn geen rechte tredes dus maar er zit onder de trede een soort van "traptrede". Ik vind dat een mooi detail.
De bedoeling is de vloerbedekking te verwijderen, alles vlak te schuren en daarna 2-tone te schilderen. (Dus treden en schutbord mogelijk een andere kleur.)
Verlichting komt er denk ik niet in, dat is lastig uit het zicht weg te werken en de vraag is of we het mooi vinden.
Kluswerk
- Vloerbedekking verwijderen (zit nu verlijmd, inclusief zijkanten)
- Lijmresten verwijderen
- Schuren
- Gaten in de muur repareren
- Trapleuning verwijderen
- Nieuwe trapleuning plaatsen (ws staal of aluminium met chemische ankers, de muur is zwak en de gaten zijn uitgelubberd)
- Muurvuller
- Lijmverwijderaar
- Vloerlak
- Iets om de tredes ruw te maken (zand in de lak strooien?)
- Lak/verf
- Trapleuningen (3 stuks)
- Tangen om de vloerbedekking te verwijderen
- Plamuurmes (verwijderen vloerbedekking)
- Vlakschuurmachine
- Puntschuurmachine (vanwege de gekke hoekjes)
(We gaan het pas in oktober doen, ná het verbouwen van oa de badkamer. Als ik het nu ga doen trappen ze de trap met wat pech kapot. Nu boeit dat niet. Wel als 'ie straks strak in de lak zit.)
Foto's van de huidige situatie:

[ Voor 9% gewijzigd door unezra op 02-07-2018 10:48 . Reden: Foto's toegevoegd. ]
Ná Scaoll. - Don’t Panic.