The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
En als dat inderdaad te veel impact heeft, dan kan je kijken of een extra videokaart bijprikken nut heeft, maar nu weet je nog niet eens of het nodig is
The devil is in the details.
Alle benchmarks waren met het kopiëren nog bezig.
3 monitor Twitch - Heaven Benchmark - Foobar (spelend)
FPS 56.1 Score 1413
Min FPS 28.5
Max FPS 128.7
1 monitor (30") twitch/heaven bench/foobar spelend
FPS 58 Score 1461
Min FPS 29.4
Max FPS 133.4
1 monitor (30") heaven bench
FPS 59 Score 1486
Min FPS 29.4
Max FPS 135.6
Heb even niet de tijd om een game te spelen wellicht vanavond of morgen.
Maar zo'n benchmark zegt niet zo heel veel dus, iets wat beter kan gebruiken? 3Dmark? Sysmark?
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Wacht je dat even af en heb je je antwoord en weet je wat je kan doen.
39
Ik heb nooit echt gemerkt dat m'n extra monitoren mij mindere prestaties gaf.
Ik heb hier 3 4K schermen op een GTX1060 aangesloten, en de performance lijkt echt niet minder dan als ik er maar 1 aangesloten heb.
Ik zou zelf schijt hebben aan benchmarks. Als jij de spellen die je wilt spelen op de gewenste instellingen soepel kan spelen met 3 schermen aan 1 videokaart, dan is het toch prima?Bad Brains schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:54:
Maar zo'n benchmark zegt niet zo heel veel dus, iets wat beter kan gebruiken? 3Dmark? Sysmark?
Merk je dat er iets niet helemaal soepel loopt, dan kan je kijken of je verschil merkt tussen 3 schermen en 1 scherm. Zit daar merkbaar verschil in, dán zou ik pas gaan kijken of een 2e videokaart zou helpen.
Staan tientallen klachten / threads van mensen waarbij de de DP op een Dell niet wil werken.
De 1080 heeft 1x DVI-D 1x HDMI (tot 1080p) 3x DP
De 3011 werkt op een DP kabel (beide kables) de U2711 gaat in slaapstand (beide kabels) maar wordt wel gezien in het systeem en de driver config. U2711 werkt wel op DVI-D.
De 2001 kan alleen met DVI of VGA, dus ik moet wel een extra kaart erbij hebben.
@Hahn , ja zoiets heb ik ook wel. IRL ervaringen zeggen meer dan 100 tests. Vroeg me gewoon af wie die IRL ervaring al had.
@TERW_DAN 3x 4k op een 1060, je zal wel denken waar heeft hij het over met zijn 1080 en postzegel resoluties
P8Z77-M Pro
3570K @4.1Ghz
32GB Kingston (Die blauwe reepjes)
Alles op water.
[ Voor 12% gewijzigd door Bad Brains op 04-07-2018 20:11 ]
Trouwens, de U2711 heeft ook HDMI. Heb je dat al geprobeerd? HDMI op een GTX 1080 zou HDMI 2.0 moeten zijn dus tot 4K @60Hz.
[ Voor 47% gewijzigd door Uszka op 04-07-2018 20:59 ]
HDMI (met de kabel die ik hier heb) is het max 1080p.
Die onboard zou de oplossing kunnen zijn als de intel en nvidia elkaar niet bijten, maar dat zien we morgen dan wel weer.
*knip* laat dit maar voor de HK
[ Voor 15% gewijzigd door br00ky op 05-07-2018 08:13 ]
I reject your reality and substitute my own
Als het nodig is draai ik hier nVidia en Intel drivers naast elkaar op 4 schermen, 1x4K, 1x1440P en 2x1080P op een i5-4570S. De 1080P monitoren zijn dan aangesloten op de igpu.Bad Brains schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:44:
Die onboard zou de oplossing kunnen zijn als de intel en nvidia elkaar niet bijten
Minder dan je zou denken. Zijn processor van 6 jaar geleden zal het echt niet veel minder doen dan de nieuwste vergelijkbare processor. Als het 20% scheelt, dan zou ik dat veel vinden en 20% verbetering in 6 jaar vind ik bizar weinig eigenlijk.nelizmastr schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:45:
Ik zou de beperking niet zoeken bij je videokaart maar eerder bij je CPU. Er is een hoop veranderd de afgelopen 6 jaar
Het gaat hier niet om de performance van de cpu, maar van de ingebouwde gpu.Hahn schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:38:
[...]
Minder dan je zou denken. Zijn processor van 6 jaar geleden zal het echt niet veel minder doen dan de nieuwste vergelijkbare processor. Als het 20% scheelt, dan zou ik dat veel vinden en 20% verbetering in 6 jaar vind ik bizar weinig eigenlijk.
Het moederbord ondersteunt namelijk:
Integrated Graphics Processor
Multi-VGA output support : HDMI/DVI/RGB ports
- Supports HDMI with max. resolution 1920 x 1200 @ 60 Hz
- Supports DVI with max. resolution 1920 x 1200 @ 60 Hz
- Supports RGB with max. resolution 2048 x 1536 @ 75 Hz
Tegenwoordig zou die support beter zijn.
De 1080GTX heeft:
3x DisplayPort, DVI-D, HDMI
De monitoren:
Dell U2711: Component Video, Composite, DisplayPort, 2x DVI-D, HDMI, VGA (D-Sub)
Dell U3011: Component Video, DisplayPort, 2x DVI-D, 2x HDMI, VGA (D-Sub)
Dell 2001FP: Composite, DVI-D, S-Video, VGA (D-Sub)
Zowel de onboard GPU als de 1080 ondersteunen maar 1920x1200 over DVI, want de aansluiting is single lane.
De U2711 en U3011 kun je dus niet over DVI aansturen op volledige resolutie, over VGA (=D-sub=RGB) ook niet. Alleen HDMI en DP hebben de benodigde bandbreedte. Maar: Dell zegt dat de U2711 maar 1920x1080 aan kan via HDMI.
Ik vind op internet dat dit laatste is omdat Dell een fout heeft gemaakt bij het instellen van de EDID, de hardware in de monitor die aangeeft wat de monitor aan kan.
Ik zou de U2711 gewoon via HDMI aan de Geforce hangen en een custom resolutie aanmaken voor 2560x1440@60 hz en kijken of het werkt: YouTube: How To Create Custom Resolutions in Nvidia Control Panel PC
De U3011 kan aangesloten worden via Displayport.
De 2001FP kan gewoon over HDMI of DVI, resolutie is laag genoeg. Aangezien je nog ene DVI over hebt op je 1089 zou ik hem daar lekker aan hangen.
Mocht je ooit een spel zoals een racegame op 3 monitoren tegelijk willen spelen, dan kan dat gewoon. Als je je monitoren verdeelt over je gpu en je moederbord, dan lukt dat niet.
Je kunt ook nog even in deze topics kijken:
Dell U2711 haalt geen 2560x1440 via HDMI??
Jeroen30 in "Dell U2711 1440p probleem"
[ Voor 5% gewijzigd door White Feather op 05-07-2018 13:10 ]
4HEad
Dank voor je input, DVI-D werkt perfect hier op de U2711 maar daar moet dus de 2001 op.White Feather schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:03:
[...]
De U2711 en U3011 kun je dus niet over DVI aansturen op volledige resolutie, over VGA (=D-sub=RGB) ook niet.
DP - DP retour gebracht, DP - DVI - D gehaald maar die werkt ook niet.
Kon ik ook wel weten want het is een passieve poort en de monitor snapt het gewoon niet.
2711 weer terug op de DVI - D en de 2001 werkt wel op de nieuwe kabel (dus via DVI - DP in de graka)
Alles van Dell en niets werkt zoals het hoort maar uiteindelijk dus toch gelukt.
Ben blij dat het opgelost is, conclusie er komt geen nieuwe/extra kaart in want ik persoonlijk merk het niet zo dat er 3 monitors aanhangen.
dank allen voor de inzet,
Verdomd zeg, ik dacht dat een 1080 geen Dual lane DVI meer deed. Want alleen met dual lane kan hij boven de 1920x1200. Dit wordt alleen steeds minder vaak ondersteund door moederborden en gpu's.Bad Brains schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 17:26:
[...]
Dank voor je input, DVI-D werkt perfect hier op de U2711 maar daar moet dus de 2001 op.
DP - DP retour gebracht, DP - DVI - D gehaald maar die werkt ook niet.
Kon ik ook wel weten want het is een passieve poort en de monitor snapt het gewoon niet.
2711 weer terug op de DVI - D en de 2001 werkt wel op de nieuwe kabel (dus via DVI - DP in de graka)
Alles van Dell en niets werkt zoals het hoort maar uiteindelijk dus toch gelukt.
Ben blij dat het opgelost is, conclusie er komt geen nieuwe/extra kaart in want ik persoonlijk merk het niet zo dat er 3 monitors aanhangen.
dank allen voor de inzet,
Dat de 2711 niet werkt via de passieve adapter komt waarschijnlijk omdat deze alleen single lane is (voor dual lane heb je een aanzienlijk duurdere actieve adapter nodig) en de monitor dit signaal niet snapt. Of de computer verkeerde info/geen info krijgt over de resoluties die de monitor wel snapt.
Instellingen bij deze monitoren blijken niet het sterke punt te zijn geweest van Dell.
Maar goed dat het zo werkt, 3 monitoren op 1 gpu geeft je ook meer mogelijkheden.
Game on!