Vervangen Geforce 9600 GT

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 15:12
Mijn zoon gebruikt een HP laptop om op te gamen, echter hoor ik hem met enige regelmaat zeggen dat de games op medium of low staan qua graphics.

Nu heb ik een desktop staan die wellicht met kleine aanpassingen als vervanging kan dienen voor zijn laptop.
Echter als ik nu kijk naar de grafische kaart van zijn laptop, dan zit daar een Quadro 4000M in en de desktop heeft een GeForce 9600 GT. Onderstaande benchmark vergelijkt deze met de 4000 (alleen dan zonder M), ik weet niet of die vergelijking op gaat, maar hier komt de Quadro beter uit de bus.

http://gpu.userbenchmark....rce-9600-GT/m11532vsm7677

M.a.w. het grafische geweld gaat waarschijnlijk niet het verschil maken. of zit ik er naast ?

Nu heb ik geen 800 euro liggen om een 1080Ti te kopen en mocht deze kaart niet goed genoeg zijn dan wil ik op zoek gaan naar een kaart met een goede prijs/prestatie verhouding. ik denk daarbij eerder aan een kaart van 100 euro dan aan 300 euro.

Ik heb dus de volgende vragen:

1. Legt de GeForce 9600 GT het af tegen de mobiele GPU van de laptop ?
2. Als ik de GeForce wil vervangen, kan een kaart van +/- 100 euro zorgen voor veel betere prestaties ?

De GeForce lijkt alweer een jaar of 9 oud te zijn, dus ik kan me voorstellen dat een hedendaagse kaart van 100 euro een grote prestatieverbetering op levert, of zit ik daar helemaal naast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat zijn de rest van de specs van die PC die je hebt staan ? Met een zwakke oude CPU en weinig RAM bijvoorbeeld heeft een snelle GPU geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:04
Uit welk merk en type onderdelen bestaat de rest van de desktop? Je kan er wel een GTX 1060 in zetten maar als er een C2D in zit heeft dat weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 22:19
Heel even voor de compleetheid. Kun je ook de overige specs van het desktopsysteem ook even toevoegen? Want misschien is het wel überhaupt zonde daar geld in te steken.

Verder om op jouw vragen te beantwoorden. Volgens Passmark is de Quadro kaart zo'n 4x sneller dan de 9600GT. Dus ja, die legt het nogal af. Verder zou je momenteel kunnen kijken naar GTX 950 of 1050, even afhankelijk van de beschikbaarheid. Dan is het gamen al iets beter, meer veel verder dan medium zul je niet komen. Ook is het dan wel verstandig om de rest van de specs te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Piet400 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 21:44:
De GeForce lijkt alweer een jaar of 9 oud te zijn, dus ik kan me voorstellen dat een hedendaagse kaart van 100 euro een grote prestatieverbetering op levert, of zit ik daar helemaal naast ?
Daar heb je gelijk in; bijna elke GPU is beter dan die 9600GT.

Als het zo dichtbij de 100 Euro moet blijven, zou ik adviseren om even pricewatch: Asus Radeon RX 550 4G GDDR5 te vergelijken met je huidige videokaarten alsmede de benchmarks erbij te zoeken van de games die veel gespeeld worden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 15:12
Excuus, ik had uiteraard wat meer specs moeten meegeven, had ik even niet benoemd omdat ik daar geen problemen in zie.

Het is een HP Workstation Z800 met 2x Xeon CPU en 48 GB RAM.

Verdere specs:
http://www.hp.com/canada/...ations/files/13278_na.pdf

[ Voor 101% gewijzigd door Piet400 op 29-06-2018 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Piet400 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 21:58:
Excuus, ik had uiteraard wat meer specs moeten meegeven, had ik even niet benoemd omdat ik daar geen problemen in zie.

Het is een HP Workstation Z800 met 2x Xeon CPU en 48 GB RAM.

Verdere specs:
http://www.hp.com/canada/...ations/files/13278_na.pdf
Die PC is 9 jaar oud. Ben niet zo bekend met Xeon's, maar of dit een dikke game PC gaat worden twijfel ik sterk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:52
Zet er een tweedehands GTX 750 Ti of GTX 960 in en je kunt redelijk gaan met die banaan.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:44

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb soortgelijk probleem. Ik heb een Q6600 quad core op 3.6GHz en een 8800GT. Maar het grootste probleem is niet de GPU, maar dat de CPU geen SSE4 instructies ondersteund. Dan kun je wel snel genoeg zijn, maar als de game niet eens opstart ;) Anyways, TS heeft misschien hetzelfde probleem met zijn Xeons van 9 jaar oud.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:52
Nehalem heeft SSE4 instructies, geen zorgen daar dus.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Pagina: 1