Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nuon: Prijsverhoging aanbod tijdens bedenkttijd

Pagina: 1
Acties:

• Joever
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 05-08 08:27
Zoals ieder jaar wilde ik dit jaar overstappen van energieleverancier. Tijdens mijn vergelijkingsfase werd ik toevallig gebeld door een vriendelijke dame van Nuon met een aanbod. Ze heeft mij vervolgens een mail gestuurd met daarin een link naar een aanbod wat aantrekkelijk bleek te zijn. Dit aanbod hebben wij samen doorgenomen. In de mail stond tevens dat ik tot 18 juli bedenk tijd zou hebben.

“Dit voorstel is geldig tot en met 18 juli 2018. Is uw voorstel verlopen? Neem dan gerust [/service/contact/]contact met ons op.”

Ik zou op 21 juni om 18:00 of later (ik kon niet eerder) teruggebeld worden om te kijken of ik een besluit had genomen. Op 21 juni werd ik om 17:30u al gebeld. Zoals aangegeven was ik niet in de gelegenheid om op te nemen. Aangezien ik voor het aanbod te krijgen plat gebeld werd, ging ik ervan uit dat ze nu ook meerdere pogingen zouden doen. Dit is helaas niet gebeurd.
Na een week besloten om zelf maar eens terug te bellen. Voordat ik terug ging bellen nam ik nogmaals het aanbod erbij. Tot mijn verbazing was de prijs van het aanbod GESTEGEN!!
Met verbazing heb ik contact opgenomen met Nuon. De klantenservice medewerker vond het een vreemd voorval en zou gaan overleggen met een collega van een andere afdeling. Ik zou diezelfde dag omstreeks 15:15u terug gebeld worden. Om 16:30u besloten zelf maar eens te bellen…..
De klantenservice medewerker die ik aan de lijn kreeg gaf, voordat ik mijn gegevens überhaupt had doorgegeven, aan dat er om 15:15u een poging was gedaan mij te bellen. Zelf had ik geen gemiste oproep. Vervolgens vroeg hij om mijn gegevens zodat hij mijn dossier erbij kon pakken om te zien welk contact er is geweest met mij. Dus eerst wist hij dat ik gebeld was om vervolgens te kijken welk contact er met mij geweest was. Beetje vreemde situatie.
Enfin, de jongeman gaf aan dat hij mijn vreemde situatie meteen zou doorgeven aan de collega’s van de correcte afdeling (die mij in eerste instantie het aanbod hebben gedaan) en dat ik vandaag teruggebeld zou worden. Ik heb aangegeven dat ik echter slecht bereikbaar was, het komende half uur niet te bereiken zou zijn en dat het fijn zou zijn dat er meerdere pogingen gedaan zouden worden mocht ik niet opnemen. Dit was geen enkel probleem volgens de medewerker. Nog geen 10 minuten later werd ik al gebeld…… Wederom was ik niet in staat om op te nemen aangezien mij belde op een tijdstip wat aangegeven dat ik niet bereikbaar zou zijn.
De dag erna zelf maar weer teruggebeld (hoe moeilijk is het om klant te worden!!).
Het verhaal nogmaals uitgelegd aan de klantenservice medewerker. Zij vertelde mij dat de energieprijzen vanaf 22 juni gestegen waren en zodoende mijn aanbod ook. Ik vertelde haar dat mijn aanbod tot 18 juli geldig zou zijn (staat tenslotte in de mail!!). Zij vertelde dat dat niets uitmaakte en dat de prijzen toch gestegen waren. Ondanks mijn pleidooi dat als er een voorstel gedaan is de prijs van het voorstel vaststaat (daar gaat tenslotte het hele voorstel over), wilde zij hier niets van weten en ik moest het maar doen met het nieuwe voorstel.

Ondertussen ben ik maar overgestapt op een andere energieleverancier echter vroeg ik mij af of Nuon zomaar de prijs van een voorstel mogen verhogen in de klant zijn/haar bedenktijd.

TL:DR: Buiten het slecht omgaan met belafspraken, heeft Nuon de prijs van hun aanbod verhoogd tijdens de bedenktijd. Mag dit?

• armageddon_2k1
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17:43
Is er een overeenkomst tussen jou en Nuon? Nope. Dus ze mogen doen wat ze willen.
Is het netjes? Nee.

Passieve Einzelgänger met een 10 tot 3 mentaliteit

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@Joever Aanbiedingen zonder overeenkomst/contract kunnen om allerlei redenen wijzigen. Misschien hebben ze jou wel on 17:30 gebeld om te melden dat de aanbieding niet meer geldt,evt met ander aanbod. Omdat je niet meer bent gebeld was het aanbod dus al aangepast en niet meer Hot om je te stalken

Hackus Goes Heavy; Squat sessie one week, Deadlifts next week.

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 05-08 14:52

Pathogen

Shoop Da Whoop

Zonder de kleine lettertjes van het aanbod erbij te hebben is hier geen enkel zinnig antwoord op te geven.

• Joever
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 05-08 08:27
Pathogen schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:42:
Zonder de kleine lettertjes van het aanbod erbij te hebben is hier geen enkel zinnig antwoord op te geven.
Hmm, daar heb je een punt. Ik ging er eerlijk gezegd vanuit dat als men een aanbod doet met een bedenktijd tot een bepaalde periode, de prijs van het aanbod geldt.

edit: Na de voorwaarden erbij gepakt te hebben, staat er dat ze de Actie altijd eerder mogen beëindigen, onderbreken of veranderen zonder dit aan te geven. De actie is echter €250,- korting voor nieuwe klanten en deze korting staat er nog steeds, de energieprijs zelf is veranderd.

Tevens staat er dat als de einddatum van het contract later is dan 2 maanden na het tekenen van het contract, de het tarief veranderd kan zijn en dit ik hierover geïnformeerd zou worden. Mijn contract loopt echter volgende maand al af.
234FaTaLiTy schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:48:
Dan gewoon duidelijk maken dat je het oorspronkelijke aanbod aan wil nemen, en als ze dat niet doen gewoon niet aannemen.
Heb ik aangegeven maar dit wilde ze niet meer accepteren. Ik heb ondertussen bij een andere leverancier getekend. Ik wilde echter weten of dit zomaar mag.

[Voor 54% gewijzigd door Joever op 29-06-2018 14:51]

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16:45
Dan gewoon duidelijk maken dat je het oorspronkelijke aanbod aan wil nemen, en als ze dat niet doen gewoon niet aannemen.

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 10-08 20:08

P_Tingen

omdat het KAN

Dit zou voor mij al VEEL teveel tijd zijn om er in te steken. Als ik gebeld wordt door energieboeren kap ik het meestal af en adviseer ik ze om ervoor te zorgen dat ze omstreeks maart bovenaan in de lijst bij gaslicht.com staan, omdat ik een paar gegevens daarin ram, op 'berekenen' klik en dan me abonneer op de bovenste.

Ik doe dat nu zo'n 7 jaar denk ik en het bevalt me prima; erg veel meer dan drie klikken zijn het niet.

... en gaat over tot de orde van de dag

• jaapbbb
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 22-11-2018
Als je een leveringsovereenkomst opgestuurd krijgt is dit een bindend contract. Om te voorkomen dat mensen zomaar vastzitten aan iets waar ze niet goed over nagedacht hebben heeft de wetgever de afkoelingsperiode bedacht. Die is alleen bedoeld voor de consument.

De leverancier zit vanaf verzenden van de leveringsovereenkomst vast aan hetgeen daarin is afgesproken. Het is niet mogelijk om de tarieven te wijzigen (behalve transportkosten en belastingen).

Nu lees ik in je verhaal dat het een voorstel was dat je actief moest accepteren. In dat geval heeft de aanbieder ook het recht om zijn voorstel in te trekken zolang het nog niet is geaccepteerd. De basis van overeenkomstenrecht is een aanbod dat wordt geaccepteerd waarbij een duidelijke wilsovereenstemming is.

Dus, staat er leveringsovereenkomst boven, dan is het bindend als je niet binnen 14 dagen annuleert.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True