Nieuwe gaming-monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-01 22:07

LordKnox

Opperbaas.

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor om te gamen. Ik wil een 1440-monitor met max 1ms reactietijd en een refresh rate van minimaal 120HZ. Minimaal 24" maar voorkeur is voor 27". Ik heb momenteel een MSI 970GTX die ik niet snel zal gaan vervangen. ALS ik deze ga vervangen, zal het voor een 1070TI zijn.

Ik speel momenteel vrij veel Ubisoft-games waaronder Division, Siege en Fallout 4. Voor Division zoek ik vooral de 1440 resolutie en voor Siege de 144hz en 1ms.

Momenteel gebruik ik al een monitor waarbij ik deze via de VESA-bevestiging heb opgehangen aan een monitorarm. Dit is een dual-arm dus daar wil ik nog een extra monitor bijplaatsen. Bij voorkeur dus ook een monitor die hieraan voldoet.

Ik heb zelf al rondgekeken en zie door de vele bomen het bos niet meer. Ook omdat ik verhalen hoor van monitors die verkocht worden als zijnde 144hz maar eigenlijk maximaal 100hz aankunnen. Daarom ben ik hier op zoek naar wat advies. Ik heb onderstaande monitoren al gevonden maar kan dus niet inschatten wat nou het verschil inhoudt of welke goed aansluit bij wat ik wil.

- ASUS MG278Q
- AOC Agon AG271QX
- HP Omen 27
- Iiyama G-Master Red Eagle GB2760QSU
- Acer XB271HU (stuk duurder maar is die de meerprijs waard?)

Wat is je budget?
Mijn budget is ongeveer 500 euro maar ben bereid meer te investeren als de meerprijs het echt waard is.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Ik heb nu een Iiyama monitor maar dat heeft niet perse mijn voorkeur.

[ Voor 10% gewijzigd door LordKnox op 28-06-2018 13:06 ]

Alle reacties

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19:16
Check ook dit topic:
[BBG] Monitoren

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23

HKS-Skyline

Vroooom ?

De HP en Acer zijn een stuk duurder omdat er G-Sync in zit, G-Sync is een leuke feature, maar voor veel games voegt het weinig toe. Mijn persoonlijke ervaring met shooters is dat G-Sync juist minder prettig speelt dan gewoon 144Hz. Maargoed dat is mijn persoonlijke ervaring en hoeft niet voor iedereen gelijk te zijn. Ik heb zelf uiteindelijk voor de C32HG70 van samsung gekozen omdat deze ook HDR ondersteund en met freesync overweg kan (dat werkt niet op een nvidia kaart, maar ik heb het voor mijn xbox one waar het wel wat toevoegt aangezien consoles vaak op lagere framerates draaien) De helderheid van de samsung is erg hoog en dankzij hdr support heeft zwart er meestal niet onder te lijden, dit is voor films en games erg prettig. HDR is niet zo goed als op luxere tv's met heel veel local dimming zones, de samsung heeft slechts 8 zones die individueel gedimd kunnen worden. Maar dat valt zelden op. Het ziet er hoe dan ook beter uit dan alle TN gaming monitoren die ik tot nu toe heb gezien. De pricewatch: Samsung LC27HG70 Grijs, Zwart is het zelfde model maar dan in 27". Hij doet 144Hz 1440p ne er zit een VESA adapter bij in de doos en naar mijn mening is dit rond de 500 euro de beste optie.