Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whulsbergen
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-09-2021
Mijn vraag

Ik heb een netwerk gebouwd en bij het internetten valt de verbinding weg. Het enige dat dan werkt is de Airport-configuratie starten, even wachten en dan werkt het weer. En dat elke 10 minuten.

Ik kan geen plaatje toevoegen (hallo 2018?), maar de opzet is:

1. Modem/Router van Ziggo - Technicolor TC7210 (DHCP, geen wifi)
1a. Alarm
1b. Synology
1c. Zonnepanelen

2. Airport Extreme A1301, per kabel verbonden aan 1. (bridge-modus + wifi)
2a Apple TV
2b Ziggo Horizonbox (geen wifi)

3. Airport Express A1392 (wifi-netwerk uitbreiden)

Voorheen werkte de router als bridge en de Airport Extreme als DHCP. Toen was er nooit een probleem, maar dan kon ik het alarm niet vinden in de kelder waar de Router staat.

Kan het zijn dat de Airport Extreme niet goed met de bridge-modus kan omgaan? Of doe ik iets anders fout?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Volgens mij hoeft de ziggo horizon niet aan het netwerk te hangen ( alleen coax )
Ondanks dat je de netwerkinstellingen zoveel mogelijk uitzet, blijft de Horizon DHCP overnemen.

Daarom gaat de rest van je netwerk hier in mee, en kom je op een dood spoor uit.
whulsbergen schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:51:
Mijn vraag

1. Modem/Router van Ziggo - Technicolor TC7210 (DHCP, geen wifi)
1a. Alarm
1b. Synology
1c. Zonnepanelen
En ik ga er wel van uit dat je switches gebruikt ?
Want in bridge is alleen P1 van de TC in gebruik

[ Voor 40% gewijzigd door FreshMaker op 28-06-2018 12:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:11

SpamLame

niks

whulsbergen schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:51:

Ik kan geen plaatje toevoegen (hallo 2018?), maar de opzet is:
Hallo welkom hier.
Plaatjes kunnen zeker wel toegevoegt worden in een topic.
Ook in 2018 is de FAQ doornemen noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whulsbergen
FreshMaker schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:56:
Volgens mij hoeft de ziggo horizon niet aan het netwerk te hangen ( alleen coax )
Ondanks dat je de netwerkinstellingen zoveel mogelijk uitzet, blijft de Horizon DHCP overnemen.

Daarom gaat de rest van je netwerk hier in mee, en kom je op een dood spoor uit.
Ik zal de Horizon eraf halen. Ik dacht dat netwerkverbinding nodig was voor programmeren van opnamen en afspelen van Netflix, maar als dat niet nodig is, dan niet natuurlijk. De Horizonbox claimt wel iets van 4 IP-adressen, maar doet daar dus feitelijk niks mee?
En ik ga er wel van uit dat je switches gebruikt ?
Want in bridge is alleen P1 van de TC in gebruik
He, dat is nieuw voor me! (Ik ben geen IT-er, meer een geïnteresseerde leek). de TC is nu niet als bridge, maar die airport wel. Kan ik de UTP-ingangen van die airport dan niet gebruiken? Ik dacht dat dat hetzelfde was als verbinden via wifi, maar dan direct via de kabel en dus beter.

En STEL, ik zet die TC als bridge, kan ik het dan zo doen?

1. Switch
1a. Modem/Router van Ziggo - Technicolor TC7210 (bridge, geen wifi) <-- ingang internet
1b. Alarm
1c. Synology
1d. Zonnepanelen

2. Airport Extreme A1301, per kabel verbonden aan 1. (DHCP + wifi)
2a Apple TV

Afgekoppeld: Ziggo Horizonbox

(@SpamLame Plaatjes uploaden gaat via het fotoalbum en daar schijn ik een soort karmapunten voor te moeten sparen. Anders kan het alleen maar via een URL. Of mis ik iets?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:11

SpamLame

niks

@whulsbergen Dat is correct en wellicht dat het niet in jouw beeld van 2018 past, is het nu eenmaal zo.
Gelukkig zijn er sinds jaar en dag oplossingen als imgur, imgbb, flickr etc. of in een publieke dropbox/googledrive je plaatje plaatsen en link terug in het topic pasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whulsbergen
SpamLame schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:59:
@whulsbergen Dat is correct en wellicht dat het niet in jouw beeld van 2018 past, is het nu eenmaal zo.
Gelukkig zijn er sinds jaar en dag oplossingen als imgur, imgbb, flickr etc. of in een publieke dropbox/googledrive je plaatje plaatsen en link terug in het topic pasten.
ok ok ik ben verwend met Facebook, Linkedin en Whatsapp, waar dit zonder gedoe gaat.

Maar daar komtie dan: Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/p9su5t6ewfpg7qp/Internet.png

edit: plaatje werkt niet, de link wel: https://www.dropbox.com/s/p9su5t6ewfpg7qp/Internet.png

Onderste is voorstel. Werkt dit zo?

[ Voor 8% gewijzigd door whulsbergen op 28-06-2018 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 613510

whulsbergen schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:22:
[...]

ok ok ik ben verwend met Facebook, Linkedin en Whatsapp, waar dit zonder gedoe gaat.

Maar daar komtie dan: [afbeelding]

edit: plaatje werkt niet, de link wel: https://www.dropbox.com/s/p9su5t6ewfpg7qp/Internet.png

Onderste is voorstel. Werkt dit zo?
Waarom wil je de switch voor je router hebben? Ga je tevens VLANs gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whulsbergen
Anoniem: 613510 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:40:
Waarom wil je de switch voor je router hebben? Ga je tevens VLANs gebruiken?
Zie eerste bericht. Mijn probleem is, dat als ik de Airport als bridge gebruik en de router DHCP, het wifi signaal om de haverklap uitvalt. Omgekeerd werkt wel, maar dan kan de router slechts 1 poort gebruiken en kan ik het alarm, zonnepanelen en Synology niet meer op het netwerk aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De onderste zou inderdaad werken, zonder horizon - zie laatste deel van mijn bericht ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OSpIDe0.png
whulsbergen schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:55:
[...]

Ik zal de Horizon eraf halen. Ik dacht dat netwerkverbinding nodig was voor programmeren van opnamen en afspelen van Netflix, maar als dat niet nodig is, dan niet natuurlijk. De Horizonbox claimt wel iets van 4 IP-adressen, maar doet daar dus feitelijk niks mee?

[...]

He, dat is nieuw voor me! (Ik ben geen IT-er, meer een geïnteresseerde leek). de TC is nu niet als bridge, maar die airport wel. Kan ik de UTP-ingangen van die airport dan niet gebruiken? Ik dacht dat dat hetzelfde was als verbinden via wifi, maar dan direct via de kabel en dus beter.

En STEL, ik zet die TC als bridge, kan ik het dan zo doen?

1. Switch
1a. Modem/Router van Ziggo - Technicolor TC7210 (bridge, geen wifi) <-- ingang internet
1b. Alarm
1c. Synology
1d. Zonnepanelen

2. Airport Extreme A1301, per kabel verbonden aan 1. (DHCP + wifi)
2a Apple TV

Afgekoppeld: Ziggo Horizonbox

(@SpamLame Plaatjes uploaden gaat via het fotoalbum en daar schijn ik een soort karmapunten voor te moeten sparen. Anders kan het alleen maar via een URL. Of mis ik iets?)
toon volledige bericht
De TC in bridge wordt een dom modem
Die doet nu nu NIETS meer behalve signaal op poort 1 zetten ( en telefonie )

Er moet dus een router achter de TC komen, die het DHCP verhaal overneemt

Dus TC-Ziggo -> router -> apparatuur

De Horizonbox krijgt van Ziggo een eigen extern IPadres, wat voor de onlinediensten gebruikt wordt.

edit
Lees nu dat de TC niet in bridge staat ...

Dan zou inderdaad de router overbodig zijn, en kan je :
1a: Switch --> 2
1b. Alarm
1c. Synology
1d. Zonnepanelen

Switch ( 2 )
2. Airport Extreme A1301, per kabel verbonden aan 1. (DHCP + wifi) - DHCP - uit - geen 2e DHCPserver in je netwerk willen
2a - kabel UIT switch/TC
2b Apple TV

indien mogelijk - 2c - kabel naar volgede airport ( draadloos accespoints verbinden is nooit fijn )

[ Voor 15% gewijzigd door FreshMaker op 28-06-2018 15:23 ]

Pagina: 1