SpamLame schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:59:
@whulsbergen Dat is correct en wellicht dat het niet in jouw beeld van 2018 past, is het nu eenmaal zo.
Gelukkig zijn er sinds jaar en dag oplossingen als imgur, imgbb, flickr etc. of in een publieke dropbox/googledrive je plaatje plaatsen en link terug in het topic pasten.
ok ok ik ben verwend met Facebook, Linkedin en Whatsapp, waar dit zonder gedoe gaat.
Ik zal de Horizon eraf halen. Ik dacht dat netwerkverbinding nodig was voor programmeren van opnamen en afspelen van Netflix, maar als dat niet nodig is, dan niet natuurlijk. De Horizonbox claimt wel iets van 4 IP-adressen, maar doet daar dus feitelijk niks mee?
[...]
He, dat is nieuw voor me! (Ik ben geen IT-er, meer een geïnteresseerde leek). de TC is nu niet als bridge, maar die airport wel. Kan ik de UTP-ingangen van die airport dan niet gebruiken? Ik dacht dat dat hetzelfde was als verbinden via wifi, maar dan direct via de kabel en dus beter.
En STEL, ik zet die TC als bridge, kan ik het dan zo doen?
1. Switch
1a. Modem/Router van Ziggo - Technicolor TC7210 (bridge, geen wifi) <-- ingang internet
1b. Alarm
1c. Synology
1d. Zonnepanelen
2. Airport Extreme A1301, per kabel verbonden aan 1. (DHCP + wifi)
2a Apple TV
(@SpamLame Plaatjes uploaden gaat via het fotoalbum en daar schijn ik een soort karmapunten voor te moeten sparen. Anders kan het alleen maar via een URL. Of mis ik iets?)
De TC in bridge wordt een dom modem
Die doet nu nu NIETS meer behalve signaal op poort 1 zetten ( en telefonie )
Er moet dus een router achter de TC komen, die het DHCP verhaal overneemt
Dus TC-Ziggo -> router -> apparatuur
De Horizonbox krijgt van Ziggo een eigen extern IPadres, wat voor de onlinediensten gebruikt wordt.
edit
Lees nu dat de TC niet in bridge staat ...
Dan zou inderdaad de router overbodig zijn, en kan je :
1a: Switch --> 2
1b. Alarm
1c. Synology
1d. Zonnepanelen
Switch ( 2 )
2. Airport Extreme A1301, per kabel verbonden aan 1. (DHCP + wifi) - DHCP - uit - geen 2e DHCPserver in je netwerk willen
2a - kabel UIT switch/TC
2b Apple TV
indien mogelijk - 2c - kabel naar volgede airport ( draadloos accespoints verbinden is nooit fijn )
[Voor 15% gewijzigd door FreshMaker op 28-06-2018 15:23]
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details