Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onbekend apparaat op mijn Lan.. Volgens Windows

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-11 20:19
Heren en dames,

Ik weet even niet waar ik moet gaan zoeken hopelijk helpen jullie me op weg.

Gisteren viel het mij op toen ik op mijn laptop via deze computer netwerk aanklikte dat er een Lenovo tab op mijn netwerk werd gevonden. Echter, ik heb geen Lenovo tab :+

Het eerste wat ik heb gedaan is inloggen in de netgear router, R7800. Tussen de verbonden apparaten is de lenovo niet zichtbaar. Raar, ik dacht aan een bug of foutje.
Start ik vandaag mijn kantoor pc, kijk ik bij netwerken ziet deze ook opeens de Lenovo Tab. Met hetzelde mac adres. Nog een keer in de netgear kijken, en weer niet te vinden bij de verbonden apparaten.
Mijn htpc gestart en ook deze ziet het apparaat bij netwerk :? Dus 3 computers vinden hem, volgens de router is het apparaat er niet. Zelfs in de log(alle apparaten die ooit verbonden zijn) van de router is het macadres onbekend. Alle pcs draaien win10.

Ik kan in de router niet handmatig een macadres invoeren om te blokkeren, schijnbaar moet het apparaat verbonden zijn, vink je hem dan aan en wordt hij geblokkeerd. Omdat hij in de historie ook niet staat heb ik niets om mee te werken.

Ik heb natuurlijk even de search gebruikt. Kwam dit topic tegen met 'ghost' devices. Maar dat is een bug in 2016 schijnbaar, ik neem aan dat dit 2 jaar later al een keer verholpen is.

En toen wist ik even niet meer wat ik moet doen, iemand een idee??

Beste antwoord (via thefox154 op 26-06-2018 13:37)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

thefox154 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:08:
...Ik heb natuurlijk even de search gebruikt. Kwam dit topic tegen met 'ghost' devices. Maar dat is een bug in 2016 schijnbaar, ik neem aan dat dit 2 jaar later al een keer verholpen is.

Die 'ghost" devices zijn geen bug, maar een feature. Destijds "windows connect now" genoemd.

Windows laat netwerk-devices zien die over thetering capabilities beschikken; dus smartphones, tablets en routers. De apparaten in kwestie zijn niet ingelogged op je wireless netwerk, wat ook blijkt uit het feit dat ze geen IP adres hebben en niet in je router terug te vinden zijn. Alleen het hardware adres is bekend

Het is dus voor jou geen security issue. Voor de eigenaren van de betreffende apparaten overigens wel; feitelijk schreeuwen ze: "kom, hack mij".

Als het verschijnsel je stoort, kun je het uitzetten (FF op googelen)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-11 09:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@thefox154 voor zover ik weet speelt dat probleem, wat in het door jou gelinkte topic wordt besproken, nog steeds.

Acties:
  • Beste antwoord

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

thefox154 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:08:
...Ik heb natuurlijk even de search gebruikt. Kwam dit topic tegen met 'ghost' devices. Maar dat is een bug in 2016 schijnbaar, ik neem aan dat dit 2 jaar later al een keer verholpen is.

Die 'ghost" devices zijn geen bug, maar een feature. Destijds "windows connect now" genoemd.

Windows laat netwerk-devices zien die over thetering capabilities beschikken; dus smartphones, tablets en routers. De apparaten in kwestie zijn niet ingelogged op je wireless netwerk, wat ook blijkt uit het feit dat ze geen IP adres hebben en niet in je router terug te vinden zijn. Alleen het hardware adres is bekend

Het is dus voor jou geen security issue. Voor de eigenaren van de betreffende apparaten overigens wel; feitelijk schreeuwen ze: "kom, hack mij".

Als het verschijnsel je stoort, kun je het uitzetten (FF op googelen)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Het is geen probleem en ook geen bug, maar een feature van Windows Connect Now. De apparaten die je ziet zijn devices die dmv WPS (Wifi Protected Setup) verbonden kunnen worden, maar nog niet verbonden zijn.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-11 20:19
Ok bedankt voor de heldere antwoorden. Was me al ongerust aan het maken voor niets.
Ik was niet bekend met dit verschijnsel!