Eerst Tweakers, dan shoppen! Bekijk onze selectie van de beste Black Friday deals en voorkom een miskoop door valse kortingen.

Oplichter waarschuwing

Pagina: 1
Acties:
  • 775 views

• kemped2
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-06 01:51
Wil jullie waarschuwen voor een oplichter met de naam *knip*
Had €220 overgemaakt naar de naam *knip* wie de oplichter zei dat zijn zus was.
Ging elke naam met de H na en bij elke naam kreeg ik de melding dat the naam niet overeenkomt met de rekening nummer. Uiteindelijk kwam ik bij *knip* en dat is zijn naam.

Het gaat om een GTX 1060 op Marktplaats onder de naam *knip*

Een verzoek van terugboeking is door de Rabobank naar *knip* gestuurd. Als ik binnen 3 weken geen antwoord krijg worden zijn details aan mij gegeven.

Aangifte zijn gedaan met alle benodigde informatie.

Mods deze topic is bedoeld voor potentiële slachtoffers die zijn naam of IBAN googlen. Laat het a.u.b open staan. Ik verwacht mijn geld niet terug maar als de politie niks doet ga ik zelf even langs over 3 weken.
Namen en rekeningnummers in het openbaar zijn nooit de bedoeling op GoT.

[ Voor 16% gewijzigd door defiant op 24-06-2018 21:55 ]

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-11 21:06

iichel

Gazoooo

Ga vooral het recht niet in eigen hand nemen, dan kun je er juridisch slechter af komen dan de vermoedelijke dader. Laat de politie haar werk doen en als je daar niet genoeg vertrouwen in hebt, klop bij je rechtsbijstand aan of dagvaard hem zelf. Eigen rechter spelen... verleidelijk maar niet doen.

Los daarvan is het helaas niet de bedoeling op op tweakers zulke personalia danwel persoonlijke informatie als rekeningnummers te posten. Je kunt wellicht in het Shopping Forum een topic maken met hoe je dit het beste aanpakt.

Vooralsnog; sterkte.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 15:18

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik weet als geen ander hoe irritant het is machteloos opgelicht te worden, maar misschien moet je het een plek gaan geven. Elke dag een topic openen en namen e.d. noemen lost niks op. Als je aangifte doet wordt het IBAN opgenomen in het register en kunnen mensen via de centrale plek dit soort dingen checken.

• kemped2
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-06 01:51
Ik ben van de gewoonte om elke naam, adres en IBAN te googlen van een verkoper. Helaas waren er 0 resultaten bij deze oplichter en wil het voorkomen voor anderen.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:02
kemped2 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:45:
Ik verwacht mijn geld niet terug maar als de politie niks doet ga ik zelf even langs over 3 weken.
Als je problemen wil, vooral doen.
Dat kan op 100 manieren fout gaan, en maar op 1 manier goed gaan. Wat ga jij doen als hij de deur open doet met een keukenmes in zijn hand?
Als de politie er bij moet komen, heb jij een probleem, en is die persoon het "slachtoffer".

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-11 23:30

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Had je dit al doorgelezen?

How to - Help! Ik ben opgelicht!!

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Erger nog: de eigenaar van dat rekeningnummer is misschien niet de oplichter.
Kan een katvanger zijn of een onschuldig slachtoffer van driehoeksoplichting.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:19

defiant

Moderator General Chat
Alles is al wel gezegd hierover, we gaan geen discussie voeren over mogelijke namen en rekeningnummers. Met aangifte doen heb je al het mogelijke al gedaan en lees inderdaad How to - Help! Ik ben opgelicht!! nog eens goed door.

Aangezien dit topic verder geen discussiewaarde heeft, gaat ook deze weer op slot.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.