Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-08 10:57
Hola tweakers, ik ben aan kijken voor een nieuwe DIY gaming PC.

Ik zoek een?
Het systeem moet voldoende zijn om de huidig AAA games te draaien om minimaal 144 FPS met Ultra settings op 1080p. Zelf ben ik al wezen rondsnuffelen naar de onderdelen die nodig zijn en ben tot de conclusie gekomen dat ik een PC wil die compleet up to dat is wat betreft de hardware. Deze PC zal ik in meerdere delen gaan kopen omdat het simpelweg erg veel geld kost en ik hoop ook aanbiedingen te kunnen pakken voor de onderdelen (ervaringen en advies hierin is welkom).

Wat is je budget?
Het budget voor dit systeem is 2000,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Uiteraard heb ik tweakers forum post gelezen en YouTube filmpjes gekeken om wat te snappen van al die specifieke eigenschappen en afhankelijkheden die er aan al die hardware vast zit. Uiteindelijk heb ik een aantal componenten bij elkaar gezocht en ik ben benieuwd naar wat jullie hiervan vinden :) Vanuit mijn oude PC heb ik een SSD 256 Gb en HDD 1TB. Ook wil ik (misschien) op termijn gaan spelen met overklokken.

processorCore i7 8700K349,-
moederbordMSI Z370 GAMING M5199,-
werkgeheugenHyperX 16 GB DDR4-3200 Kit222,90
voeding Antec HCG750 Gold EC 750W ATX24104,90
grafischekaartASUS Turbo GeForce GTX 1080Ti999,-
CPU koelingbe-quiet! Silent loop 280mm waterkoeling144,90
TOTAAL1819,70

Ik hoor graag of er daadwerkelijk een toegevoegde waarde is in de koeling die ik heb gekozen t.o.v. lucht koeling. De behuizing heb ik nog niet gekozen i.v.m. de CPU koeling. Daarnaast weet ik ook niet hoe ik er achter kan komen of een kast voldoende ruimte bied voor het CPU koelingselement, iemand een handige tip?

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De computer zal hoofdzakelijk thuis staan en heel uitzonderlijk is een keer meegenomen worden.

Ik hoop dat jullie voldoende informatie hebben om mij verder te helpen, alvast bedankt! :D

[ Voor 14% gewijzigd door nokje op 25-06-2018 12:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:28
ver van te voren onderdelen gaan inplannen heeft meestal weinig zin. Wil je de onderdelen daarnaast in een tabel zetten, het is zo niet overzichtelijk.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokje
Heb het in een tabel gezet, zo duidelijker?
aminam schreef op zondag 24 juni 2018 @ 23:06:
ver van te voren onderdelen gaan inplannen heeft meestal weinig zin. Wil je de onderdelen daarnaast in een tabel zetten, het is zo niet overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:37
Met een tabel wordt bedoeld Handleiding Pricewatch

Aangezien dit een volledig systeem betreft adviseer ik een topic in Desktop Aankoopadvies aan te maken. De overige onderdelen worden dan ook tegen het licht gehouden zodat je tot een goed gebalanceerd systeem met de beste onderdelen binnen je budget komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokje
Bedankt. Heb m opnieuw aangemaakt met een pricewatch tabel in het Desktop Aankoopadvies forum :)

PS hoe sluit ik deze post ?
Uszka schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:37:
Met een tabel wordt bedoeld Handleiding Pricewatch

Aangezien dit een volledig systeem betreft adviseer ik een topic in Desktop Aankoopadvies aan te maken. De overige onderdelen worden dan ook tegen het licht gehouden zodat je tot een goed gebalanceerd systeem met de beste onderdelen binnen je budget komt.