Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan1xD
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-03 18:26
Ik vroeg mij af of ik genoeg Power Supply heb als ik mijn nieuwe GTX 1080 in mijn pc zet. Ik heb momenteel de Alternate Thunderstorm 2016 - Limited Edition:
https://nl.hardware.info/...ecificaties-en-prestaties
Ik heb mijn processor vervangen door een i7-7700k en vervang binnenkort mijn videokaart door een Gigabyte GTX 1080:
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB

Nu heb ik zelf via power supply calculator berekend hoeveel Watt ik ongeveer nodig heb, maar sommige dingen wist ik niet in te vullen en heb dus misschien wat gemist. Ik gebruikte deze website:
http://www.coolermaster.com/power-supply-calculator/

Momenteel heeft mijn PC genoeg PSU maar de nieuwe videokaart gaat 30 Watt meer gebruiken. Weet iemand of ik dan over mijn grens ga of dat ik dat ga redden? Ik heb uren gezocht maar weet het nogsteeds niet zeker :| Momenteel heb ik een PSU van 500W.

Gr Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Wat voor voeding heb je? Volgens de specificaties van je systeem is de voeding 500 watt? Als het de psu uit de specificaties is, gelijk vervangen.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan1xD
pjot1 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 22:12:
Wat voor voeding heb je? Volgens de specificaties van je systeem is de voeding 500 watt? Als het de psu uit de specificaties is, gelijk vervangen.
Momenteel heb ik inderdaag nog de voeding uit de specs. 500W maar werkt al een half jaar prima zo met mijn nieuwe i7-7700k. De nieuwe videokaart gaat 30W meer verbruiken. U denkt dat ik dan een betere voeding moet kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Het gaat niet zo zeer om het vermogen maar om de kwaliteit. Kijk hier maar eens Voeding advies en informatie topic - Deel 34

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-09 13:21
500W is ruim genoeg, maar dit is geen voeding van geweldige kwaliteit. Maar of het gewoon redelijk is, of slecht, kan ik zo snel ook niet vinden.
Voor 80-90 euro heb je een hele goede voeding, bij een uitgave als de 1080, lijkt me iets meer uitgeven voor een betere voeding ook niet zo'n probleem.
pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold
pricewatch: Corsair RM550x Zwart

@-The_Mask- Kan jij iets vertellen over de Sharkoon WPM500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:31
Typisch Alternate om een heel erg matige Sharkoon, die niet eens geschikt is voor Haswell of nieuwer, in een dergelijk systeem te zetten. Vervangen voor een voeding van goede kwaliteit en met goede prestaties is aan te raden. Denk dan aan een Bitfenix Formula Gold/Whisper, Cougar GX-F, be quiet! Straight Power 11, Corsair RMx 2018. 450w is genoeg of 550w als je flink met overklokken aan de slag gaat. kan niet op H170.

[ Voor 11% gewijzigd door Uszka op 23-06-2018 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is op zich wel verstandig de voeding te vervangen voor een goede voeding die wel goed geschikt is voor dit systeem en wel van goede kwaliteit is.

Een goede 450W voeding is voldoende zoals gezegd.

Voor een volgende keer, zou ik trouwens niet weer zo'n systeem kopen, geld niet waard. De review van HWI waar je naar linkt is dan ook best wel slecht, die reviews moet je niet meenemen in je keuze want die sturen je alleen maar de verkeerde kant op.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan1xD
Bedankt voor alle reacties. Heb besloten mijn voeding dan toch maar te vervangen. Iemand nog enige aanraders voor goede prijs-kwaliteit voedingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:06

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Dat is geen goede voeding want te duur voor de kwaliteit en prestaties die geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Uszka schreef op maandag 25 juni 2018 @ 08:34:
[...]

Dat is geen goede voeding want te duur voor de kwaliteit en prestaties die geleverd worden.
Wat is dan het juiste antwoord?
Als je dat dan meteen geeft.. dan heeft iemand er nog wat aan

[ Voor 11% gewijzigd door boyette op 26-06-2018 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boyette schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 00:39:
[...]

Wat is dan het juiste antwoord?
Als je dat dan meteen geeft.. dan heeft iemand er nog wat aan
Had hij al gedaan, drie posts voor jouw eerste. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
die voedingen die minimaal 2x zo duur zijn
en dat moet dan is de prijs / kwaliteit verhouding beter?

daar had ik overheen gelezen omdat ik dat niet eens on topic vond.. maar goed..
je kan ook 3x zoveel uitgeven inderdaad en hopen dat dat je geld waard is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boyette schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 01:19:
die voedingen die minimaal 2x zo duur zijn
en dat moet dan is de prijs / kwaliteit verhouding beter?

daar had ik overheen gelezen omdat ik dat niet eens on topic vond.. maar goed..
je kan ook 3x zoveel uitgeven inderdaad en hopen dat dat je geld waard is
pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W

Hoe is deze minimaal 2x zo duur?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan1xD
Ik weet genoeg allemaal. Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
boyette schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 01:19:
daar had ik overheen gelezen omdat ik dat niet eens on topic vond.. maar goed
Wat is er niet on-topic aan mijn reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Waarom niet gewoon proberen?
Werkt het niet prik je je oude kaart terug en bestel je alsnog een zwaardere voeding.
Heb je uiterlijk 2 dagen later alsnog een nieuwe voeding indien de noodzaak er is.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
MrMonkE schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:20:
Waarom niet gewoon proberen?
Werkt het niet prik je je oude kaart terug en bestel je alsnog een zwaardere voeding.
Heb je uiterlijk 2 dagen later alsnog een nieuwe voeding indien de noodzaak er is.
Het gaat niet om het vermogen, dat zit wel goed. Het is hier de kwaliteit van de voeding en de kwaliteit van de geleverde stroom waar het om gaat en dat is ver onder de maat voor nieuwe hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Uszka schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:33:
[...]

Het gaat niet om het vermogen, dat zit wel goed. Het is hier de kwaliteit van de voeding en de kwaliteit van de geleverde stroom waar het om gaat en dat is ver onder de maat voor nieuwe hardware.
Waarom is het ver onder de maat?
Het is gewoon stroom, als het werkt dan werkt het.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:53

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

MrMonkE schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:52:
[...]

Waarom is het ver onder de maat?
Het is gewoon stroom, als het werkt dan werkt het.
Jij denkt dat jouw koelkast en wasmachine nog werken als er 400V of 30V uit je stopcontact komt? Of gelijkspanning ipv wisselspanning? Het is immers gewoon stroom.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Bart ® schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:00:
[...]

Jij denkt dat jouw koelkast en wasmachine nog werken als er 400V of 30V uit je stopcontact komt? Of gelijkspanning ipv wisselspanning? Het is immers gewoon stroom.
Zeg mij maar eens waarom hij zijn huidige voeding moet vervangen.
Niet zeggen dat die andere beter is want dat zal best, ik wil weten waarom zijn huidige voeding niet goed genoeg zou zijn.

En ik snap stroom prima, ik heb Electrotechniek, Electronica en ICT diplomas en had de hoogste score voor natuurkunde bij de examens.

Maar als ik jou moet geloven gaat zijn voeding dus spontaan dusdanig verkeerde spanningen afgeven als hij de belasting met 30w verhoogt op zijn huidige voeding en gaat zijn hardware daar stuk van? :+

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 21:01
Ik weet dat de beslissing al genomen is, maar voor je beeldvorming; Ik heb een energiemeter achter mijn PC gehangen en mijn PC bestaat uit:
  • Intel Core i7 7700k
  • Asus Z170 XP-SLi
  • 32GB DDR 4 (2133)
  • Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Edition 11G
  • 4x Samsung Evo SSD
  • Asus Phoebus Solo
  • USB 3.0 Expansion card
  • Seasonic M12 II EVO 850W
Geen enkel onderdeel is overgeklokt tenzij van de fabrikant dit gedaan heeft (Bv. de 1080Ti).

Daar heb ik een stress test op gedraaid (CPU 100% belast en GPU 100% belast) en daar kreeg ik een piek van 462 watt.

Tijdens de meest veel eisende game Assassins Creed Origins vraagt mijn PC slechts rond de 375 watt.

En inderdaad, ik heb destijds de benodigde PSU ook zwaar overschat door diverse online calculators.

[ Voor 6% gewijzigd door AvanCade op 27-06-2018 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:53

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

MrMonkE schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 15:06:
[...]

Niet zeggen dat die andere beter is want dat zal best, ik wil weten waarom zijn huidige voeding niet goed genoeg zou zijn.

En ik snap stroom prima, ik heb Electrotechniek, Electronica en ICT diplomas en had de hoogste score voor natuurkunde bij de examens.
*knip* doe even normaal
Maar als ik jou moet geloven gaat zijn voeding dus spontaan dusdanig verkeerde spanningen afgeven als hij de belasting met 30w verhoogt op zijn huidige voeding en gaat zijn hardware daar stuk van? :+
Als je zo goed onderlegd bent in de materie, dan weet je dat bij een te zware belasting van een voeding, de spanning zakt. Daarnaast heb je met B-merken slechte ripples, mogelijke piekspanningen bij in- en uitschakelen of transients. Die worden niet beter als je zo'n voeding maximaal gaat belasten. Tot slot is het ook redelijk bekend dat bij B-merk het opgegeven maximale vermogen niet de output is, maar de input. Daar moet het rendement dus nog vanaf gehaald worden. De voeding wordt dus nog eerder tot het maximale vermogen belast. Die 30W kan best wel eens te veel zijn. En een voeding die stuk gaat, kan makkelijk andere componenten meenemen. Ik heb vroeger ook goedkope voedingen gehad (Q-tec anyone?), tot mijn HDD en mobo gesloopt werden door zo'n kutvoeding die stuk ging.

*knip* aub zonder op de man toevoegingen

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 27-06-2018 21:14 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
is geen modulaire voeding
die laat ik buiten beschouwing
kwam niet door de kwaliteitscontrole

Acties:
  • +2 Henk 'm!
boyette schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 21:38:
[...]

is geen modulaire voeding
die laat ik buiten beschouwing
kwam niet door de kwaliteitscontrole
Kwam niet door de kwaliteitscontrole.... En een heel veel mindere voeding zoals degene waar jij mee kwam wel?

Modulair voegt sowieso niet veel toe, als je een voeding neemt die past bij het systeem. Als je nu een 750W of 850W voeding zou kopen, die totaal overdreven is en ook veel meer connectors heeft dan heb je idd wat aan een modulaire voeding, nu niet echt.

Ander voordeel is dan nog dat je individueel gesleevde kabels kunt kopen of als je de voeding maandelijks uit de PC haalt om hem uit te stoffen. Dan heb je wat aan een modulaire voeding, maar dan moet het wel een volledig modulaire voeding zijn, half modulair schiet niet op.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-09 13:21
MrMonkE schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 15:06:
[...]

Omdat een slechte kwaliteits voeding het hele systeem mee kan nemen als hij kapot gaat. (en dus ook die dure nieuwe 1080)
Hoge ripple (spanning fluctuaties) zijn ook gewoon niet goed voor je hardware.

Nee, dat heb je niet. Dat is meteen duidelijk. Als je zo goed opgeleid was, wist je ook wel iets van kwaliteitsverschil in bepaalde componenten.
Dan zou je ook nooit zeggen dat stroom gewoon stroom is. 8)7

Ja, dat zou heel goed kunnen bij een kwalitatief slechte voeding.

[ Voor 8% gewijzigd door WEBGAMING op 28-06-2018 18:59 ]

Pagina: 1