[BBG] Juli 2018 - Mainstreamgamesysteem

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:38

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Wat betreft het gekozen component, de Seasonic-voeding, ; is allemaal niet zo intentioneel om moedwillig een slecht product te kiezen, want dat is het ook niet. Het leek een goede keuze wat betreft prijs / verkrijgbaarheid en het gekozen systeem. In het advies van hoe het systeem er nu is werkt de Seasonic-voeding gewoon prima, ook met de enkele pci-e-kabel. Het artikel is al aangepast met een extra toelichting om de Bitfenix te noemen.

Voor de volgende keer is het duidelijk. Hopelijk is de verkrijgbaarheid dan ook beter van de alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Volgens mij mis je het probleem van de voeding, de incompatibiliteit met veel videokaarten.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:33
-The_Mask- schreef op zondag 15 juli 2018 @ 21:01:
Volgens mij mis je het probleem van de voeding, de incompatibiliteit met veel videokaarten.
Ik las dat jij die seasonic afraad omdat hij een max videokaart aankan van 225 W. Maar welke moderne kaart trekt 225 w? Dan zit je toch eerder aan SLI/Crossfire of oude kaarten te denken? Of zit ik er naast? Omdat jij tegen mij zei dat mijn systeem max 225 watt trekt (i5-8400, gtx 1060 3gb) en dat is dus met cpu en alle andere onderdelen er bij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dat is ook een probleem, maar de voedingsserie heeft ook problemen met veel videokaarten. Een probleem dat los staat van de kabels.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:33
@Verwijderd Zal daar nog wel eens over inlezen, niet dat ik van mijn plan om mijn Be Quiet Pure Power 10 CM (400W) te vervangen de komende tijd, maar altijd interessant om op de hoogte te blijven van dit soort dingen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:38
@dennis_rsb Het advies om minimaal twee losse PCIe stroom kabels te gebruiken voor videokaarten die 225w+ gebruiken geldt niet enkel voor Seasonic.
Maar ja, de gekozen Seasonic 450W is daar eigenlijk sowieso niet geschikt voor, je wilt dan wel minimaal de 550W versie hebben.
Voor degenen die zo'n €20 meer uit kunnen geven is de pricewatch: Corsair RM550x (2018) sowieso een veel betere keuze.
Die heeft alle pluspunten van de Seasonic 550w maar kent de problemen met de GTX 900 series videokaarten niet.

Seasonic 450W, bitfenix, etc. allemaal leuk en aardig en bespaard je iets meer dan twee tientjes maar daarbij lever je wel aanzienlijk meer in.

[ Voor 11% gewijzigd door JohanNL op 16-07-2018 02:18 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamourt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 13:24
Hackus schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 20:50:
@JohanNL Zal met het AMD systeem wel goed samenwerken ;)
Ik weet 100% Zeker dat onderstaand goed samen werkt; (De geheugen modules draaien op 3000Mhz)
Heb zelf dit systeem, voorderest geen ervaring met andere systemen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 147,84€ 147,84
1Gigabyte GA-AB350-GAMING 3€ 88,-€ 88,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 165,50€ 165,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 401,34

[ Voor 9% gewijzigd door Glamourt op 21-07-2018 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is goed dat die edit in de BBG (voedingadvies) er is gekomen maar het is mosterd na de maaltijd aangezien veel mensen het al hadden gelezen. Beter laat dan nooit maar voor de volgende keer... ;)
Istrilyin schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:48:
[...]

Yay witte rook - gratz! :)

Eigenlijk zou ik alleen modulair of semi willen hebben als er zoiets bestond als een leeg 5.25" laatje om die paar kabeltjes, je windows boekje en de bon in je desktop op te bergen - alleen nog niet tegengekomen. Ik ben erg goed in het vergeten welk bakje in welk doosje waar ook al weer wat opgeborgen was.
Ben dan maar voorzichtig in de toekomst als je kabels van een oude voeding gaat gebruiken voor een andere voeding.
Ik heb overigens hetzelfde opbergprobleem. :$
Wat dat betreft heeft Gordon Ung van PCWorld een goed punt: "het voordeel van een niet-modulaire voeding is dat je geen kabels kan kwijtraken en dat je niet de verkeerde kabels kan gebruiken." Dat laatste is natuurlijk meer een theoretisch probleem voor de doorsnee gebruiker. Mijn opvatting: zolang je kast groot genoeg is (fatsoenlijke midtower of groter) en je een apart voldoende breed compartiment hebt voor kabels (bijvoorbeeld bij de Fractal-kasten het geval) dan maakt het geen snars uit dat alle kabels eraan zitten. Het is iets lastiger bij het aansluiten van alle kabels maar dat is een eenmalig probleempje. Echter heb je bij de betere voedingen automatisch een (semi)modulaire bouw vanaf een ietwat hoger vermogen dus ach, je neemt dan maar (semi)-modulair.
Pagina: 1 2 Laatste