Dat is inderdaad een mooie oplossing. Ik heb ze bij mij thuis zo ook allemaal afgewerkt aan de muur. Let wel op dat je nog schakelmateriaal nodig hebt en dat moet overeen komen met het schakelmateriaal wat je nu gebruikt.Shoarmaboer schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:35:
Dat is inderdaad best een mooie oplossing, ik wist niet van het bestaan af van die keystones.
Als je dat dan allemaal passend hebt, komt het er uiteindelijk ongeveer zo uit te zien:

De middelste aansluiting
Als voorbeeld: In mijn appartement zit Gira wit en heb ik dus deze set gebruikt, inclusief twee keystones (voor twee kabels).
Ik zie niet in waarom niet. De opbouwdoos die ik gelinkt had hierboven schroef je tegen de muur aan en je kan de kabel aan de zijkant of achterkant invoeren, zoals je in de onderstaande afbeelding kan zien:Een wandcontactdoosje in de meterkast is echter niet mogelijk, (tenzij ik hang dat zwevend aan de draad in de lucht?). De kabel komt namelijk zo binnen:
In jou situatie zou je de opbouwdoos dus boven je PVC pijp moeten vastschroeven en de kabel dan gewoon via de zijkant naar binnen laten komen.
Edit: Overigens zie ik ook dat het 'gewoon' een standaard PVC-pijp is, dus twee kabels er door heen trekken moet ook prima gaan.
[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 22-06-2018 13:53 ]