Waarom zou ik een patch panel nemen als een Switch voldoet?

Pagina: 1
Acties:
  • 35.891 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:00
@TS zo te lezen heb je de juiste afwegingen gemaakt en "mis" je niet echt iets.
rens-br schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:16:
@Vilscon stugge kabels afwerken op een RJ45 connector kan wel, maar wordt sterk afgeraden. Zo'n stekker is gewoon een stuk minder sterk en ook niet gemaakt om vaak ergens in en uitgehaald te worden. Prima voor het vastmaken van Access Points, maar minder geschikt voor jouw oplossing.

Daarnaast begrijp ik best dat je wat kosten wilt besparen op een patchpaneel, maar zoiets kost maximaal 30 euro voor 8 poorten.

Verder is er nog een groot voordeel met een patchpaneel. Je kan er alle aansluitingen op afmonteren, zonder meteen een hele grote switch te hoeven hebben. Bij mijn ouders bijvoorbeeld zitten er 24 ethernet punten, maar ze gebruiken er momenteel niet zo heel veel, dus voldoet een 16 ports switch prima en kun je daarop veel geld besparen. (Zeker wanneer je een managed switch wilt)

Als laatste is een patchpaneel gewoon een stuk netter. Als ik in de bovengenoemde situatie RJ45 connectoren had gebruikt, komen er 30 kabels uit het plafond die dan allemaal dezelfde kleur en stekker krijgen. Zie ze maar eens uit elkaar te houden, wanneer er iets extra's aangesloten moet worden.
Nog steeds een beetje een non-reden voor een redelijk statische installatie.
Voor wat betreft de kabels uit elkaar houden: dymo en/of Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1.ArbktfJ8KJjy0Feq6xKEXXaK/ReadStar-50-STKS-PARTIJ-Hoge-kwaliteit-gold-plating-kleur-CAT5e-UTP-RJ45-plug-afgeschermde-RJ45.jpg_640x640.jpg

Wel is LSA afmonteren veel fijner dan een connector knijpen, als je eenmaal zo'n tool hebt.

PVO

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:16
Eens dat standaard utp kopjesvoor soepele kabel zijn, maar je hebt ze ook voor stugge kern.

Afbeeldingslocatie: https://td-er.nl/wp-content/uploads/2012/11/Stranded_vs_solid_contact_lg.jpg

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.