Moderatie op artikelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psychicist
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 12:42
Ik ben door Bor aangeschreven omdat ik commentaar op de moderatie in mijn reactie had verwerkt. Het feit dat Tweakers personeel het belangrijker vindt om mij hierop te wijzen dan het probleem zelf aan te pakken, wijst erop dat Tweakers personeel het belangrijker vindt om een bepaald imago uit te dragen dan om ervoor te zorgen dat moderatie op een eerlijke en juiste manier plaatsvindt.

Ik pleit er dan ook voor om de -1 optie te verwijderen en alleen positieve moderaties toe te staan. Nu wordt deze te vaak en door dezelfde personen misbruikt om impopulaire reacties te downmodden. Als Tweaker van het eerste uur lijkt het erop dat deze website steeds verder wegzakt en fanboys of zelfs werknemers van (bedrijven met belangen in) o.a. Intel en Microsoft de boel manipuleren.

Als dat het geval is en Tweakers van de inkomsten van deze bedrijven afhankelijk is, dan zal ik dat in mijn achterhoofd houden en ook niet schromen om dat in mijn reacties te vermelden, indien relevant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

In de desbetreffende mail stond ook de reden waarom commentaar op de moderatie in een reactie op de FrontPage niet de bedoeling is. Daar is het namelijk off-topic aangezien de FrontPage bedoelt is voor een inhoudelijke discussie over de gepubliceerde content. Commentaar op de moderatie kan in dit forum gegeven worden. Verdergaan op de FrontPage na de desbetreffende mail is dan ook niet de bedoeling.

Jouw reactie psychicist in 'nieuws: Intel-ceo Brian Krzanich stapt op vanwege relatie met ... waar je vermoed ik op doelt is mijn inziens maximaal een 0 aangezien het voornamelijk gissen naar mogelijkheden is zonder enkel bewijs, en hierdoor niet erg relevant.

200 fish found!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychicist
Met maximaal een 0 kan ik leven, maar de onzinnige moderatie op vele inhoudelijke reacties niet. En dat is naar mijn mening een véél ernstiger probleem. Je kunt je kop wel in het zand steken, maar dat verandert niets aan de huidige algehele trend.

En opnieuw heb jij of heeft een van je collega's een reactie van mij verwijderd. Waarschijnlijk omdat het niet past in het soort imago dat jullie af willen geven. Maar het is allang geen site voor techneuten meer, meer een marketingsite om geld aan te verdienen via jullie klanten (voornamelijk bedrijven die computerapparatuur willen slijten aan de grote massa).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

De reactie heb ik verwijderd, de reden hiervoor gaf ik in mijn vorige reactie in dit topic. Met de desbetreffende regels zul je het moeten doen. De reden waarom het niet op de frontpage hoort is je nu 2 maal gegeven. Die hebben weinig te maken. Met de kop in het zand steken aangezien je in dit forum gewoon feedback kunt geven.

Indien je het niet eens bent met andere moderaties kun je ze hier melden. Het zou wel helpen indien je constructief reageert i.p.v. met ongefundeerde beschuldigingen te blijven komen.

200 fish found!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychicist
Het is gewoon duidelijk dat veel reacties zonder reden omlaag gemodereerd worden. De meeste van mijn reacties zijn inhoudelijk.

Maar omdat een bepaald aantal personen het niet kan hebben dat ik daarin bepaalde bedrijven bekritiseer, word ik consequent omlaag gemodereerd.

In plaats van daarnaar te kijken, pak je mij aan. Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat je mensen zoals mij liever niet hier hebt. Dan zijn we allemaal een stuk wijzer. Ik ben ook echt niet de enige met een dergelijke mening. Er zijn er wel meer met inhoudelijke reacties die consequent omlaag gemod worden.

Het heeft wel degelijk te maken met je kop in het zand steken als moderator en het echte probleem niet oplossen. Ik modereer mensen niet omlaag en zal dat ook nooit doen en zeker niet, wanneer het een inhoudelijke reactie betreft.

[ Voor 0% gewijzigd door psychicist op 22-06-2018 01:11 . Reden: Spellingsfouten gecorrigeerd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 16:17
Natuurlijk is het off topic, maar altijd dat geneuzel van “gooi het in Geachte Redactie” word ik ook wel moe van. Ten eerste ligt de grens tussen aanvullende informatie over een artikel en kritiek op (het ontbreken van deze informatie in) het artikel heel dicht bij elkaar.

Maar ten tweede, en dat vind ik nog vervelender en dat doet imo. ook afbreuk aan tweakers’ imago zijn veel redacteuren gewoon heel laks in het afleggen van journalistieke verantwoordelijkheid in het GR-forum. Dwz, er is geen overkoepelend beleid wat betreft journalistieke keuzes, wie daarop reageert en in welke mate, op welke wijze enz. Sommige redacteuren zoals @Tweakjur zie ik regelmatig (nota bene op de FP) ingaan op “kritiek”, waarvoor hulde. Maar anderen laten het afweten. Naar mijn mening is dat gewoon bar slecht, zeker voor een bedrijf als Tweakers dat grotendeels waarde put uit die community. Maar veel kritiek op de redactie en de journalistiek wordt gewoon genegeerd. En ja “tijdgebrek”, ik weet het niet maar als ik het voor het zeggen had zou ik dit veel belangeijker achten dan hoe jullie dit nu inschatten. Zelfs als ik bijv. het NRC een mail stuur met een bepaalde vraag krijg ik altijd reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

psychicist schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 00:19:
Het is gewoon duidelijk dat veel reacties zonder reden omlaag gemodereerd worden. De meeste van mijn reacties zijn inhoudelijk.

Maar omdat een bepaald aantal personen het niet kan hebben dat ik daarin bepaalde bedrijven bekritiseer, word ik consequent omlaag gemodereerd.
Ik zie eigenlijk niet veel reacties van jouw op -1 staan. Van de in totaal 160 door jouw geplaatste reacties staan er 7 op een score van -1. Relatief veel recente reacties van jouw staan wel op niet gemodereerd. Verwar je wellicht de grijze 0 welke voor niet gemodereerd staat, met omlaag gemodereerd worden?

De reacties welke momenteel op -1 staan op moment van kijken, zijn mijn inziens terecht hierop gemodereerd vanwege moderatie opmerkingen en/ of manier van reageren.
In plaats van daarnaar te kijken, pak je mij aan. Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat je mensen zoals mij liever niet hier hebt. Dan zijn we allemaal een stuk wijzer.
Dit is een voorbeeld van wat ik bedoel met ongefundeerde beschuldigingen waar we weinig mee opschieten. Bovenstaande wat jij stelt is namelijk niet het geval.
Het heeft wel degelijk te maken met je kop in het zand steken als moderator en het echte probleem niet oplossen. Ik modereer mensen niet omlaag en zal dat ook nooit doen en zeker niet, wanneer het een inhoudelijke reactie betreft.
Door moderatie klachten in FM te melden kan erna gekeken worden en kan er uitleg gegeven worden of indien nodig kunnen reacties die op een verkeerde score worden rechtgetrokken.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:17

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

psychicist schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 00:19:
In plaats van daarnaar te kijken, pak je mij aan. Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat je mensen zoals mij liever niet hier hebt. Dan zijn we allemaal een stuk wijzer.
Ik begrijp niet waarom je alles direct op jezelf betrekt. Net als alle mensen die het moderatiesysteem zich aan de regels / richtlijnen hebben te houden geldt dat ook voor jou. Mismodders worden wel degelijk aangepakt. Deze krijgen een waarschuwing waarna bij herhaling de moderatierechten worden uitgezet.

Er is een duidelijke reden waarom we klachten over verkregen moderatie niet op de frontpage willen hebben. Niet alleen leid het af van het daadwerkelijke onderwerp maar je zorgt er direct voor dat er nog meer negatieve moderaties worden gegeven. Hiernaast zorgen opmerkingen over moderaties meer dan eens voor ongewenste reacties, offtopic threads en modder gooien over en weer.

@nino_070
Wat betreft opmerkingen over verwijzingen naar "Geachte Redactie"; ook hier is een duidelijke reden. Dicussie over bv de vorm van een nieuwsitem of de nieuwswaarde van iets leiden ook af van het daadwerkelijke onderwerp. Hiernaast komt de feedback wanneer deze op de frontpage wordt geplaatst niet altijd onder ogen van het betreffende redactielid. De redactie leest simpelweg niet alle reacties. Dat zou immers ook vereisen dat de reacties continu gemonitored moeten worden. De aangewezen plek voor dergelijke feedback is het forum. Wanneer je klachten hebt over de afhandeling van reacties in Geachte Redactie kun je natuurlijk contact opnemen met de redactie zelf.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Jammer dat er geen linkje van de betreffende reacties bij zit maar ik snap de argumentatie erachter wel en volgens mij @Bor doelt physicist op hetzelfde topic als waar je gisteren een reactie van mij hebt verwijderd om soortgelijke redenen.

Hoe dan ook, ik heb ook een reactie geplaatst in Verwijder de -1 van frontpage modding
Om de onvrede over het wegmodden van reacties wat beter gestalte te geven. De trend waar @psychicist op doelt, die zie ik helaas ook. Heel goed terug te lezen ook in de reactie van Dirk dat er toch echt niet gespeculeerd zou mogen worden want dat zou Intel beschadigen... Dát is een hele slechte trend, die op censuur gaat lijken en die past in de huidige tijdsgeest van harde tegenstellingen en elkaar niet meer willen horen, nepnieuws enzovoort. Ik vind het niet gezond dat Tweakers daar ook mee geinfecteerd wordt en dat modjes daar zelf aan bijdragen ipv erboven staan.

Ik zit er niet mee dat ik een -1 krijg overigens, waar het mij vooral om gaat is dat relevante inhoud verdwijnt. De comments op Tweakers waren altijd zo waardevol precies omdat er zélfs op speculatie inhoudelijk kon worden gereageerd. Zo ontdek je nog weleens wat. Met het wegmodden van dat soort reacties wordt het al gauw een heel eenzijdig verhaal waarin we niets meer doen dan het echoën van wat er al in een nieuwsberichtje staat.

[ Voor 33% gewijzigd door Vayra op 22-06-2018 12:56 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:17

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Vayra schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:49:
Heel goed terug te lezen ook in de reactie van Dirk dat er toch echt niet gespeculeerd zou mogen worden want dat zou Intel beschadigen...
De betreffende reactie waar je op doelt is deze neem ik aan: Dirk in "Verwijder de -1 van frontpage modding"

Hetgeen je hierboven insinueert staat er helemaal niet en dat is ook niet aan de orde. Je trekt de reactie volledig uit zijn verband.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 22-06-2018 13:14 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1