Voor mijn vriendin ben ik een PC aan het bouwen. Ik denk dat ik redelijk goed zit. Maar het lijkt me fijn om nog wat feedback te verzamelen, zodat ik zeker weet dat alles klopt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office, browsen, lichte muziek verwerking (ter ondersteuning van koormuziek oefenen)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 600,-. Ik denk dat met bovenstaande eisen meer onzin is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen de randapparatuur gaat mee (toetsenbord, muis, beeldscherm met alleen een HDMI aansluiting).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Standaard apparatuur, wel graag een courante SSD, en toch nog wel een DVD-brander.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alles mag, liefst wel A-merken. Liever een iets langzamere, betrouwbare PC die lang mee gaat dan een iets sneller die misschien na 3 jaar al vervangen moet worden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn vriendin wil graag geen ATX toren maar wat kleiners. Haar vorige laptop ging 7 jaar mee (en doet het nog steeds goed, maar wordt wel erg langzaam). Het zou heel fijn als deze PC ook weer heel lang mee gaat.
Ga je overklokken?
Nope
.
Wat verwacht je van ons?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office, browsen, lichte muziek verwerking (ter ondersteuning van koormuziek oefenen)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 600,-. Ik denk dat met bovenstaande eisen meer onzin is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen de randapparatuur gaat mee (toetsenbord, muis, beeldscherm met alleen een HDMI aansluiting).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Standaard apparatuur, wel graag een courante SSD, en toch nog wel een DVD-brander.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alles mag, liefst wel A-merken. Liever een iets langzamere, betrouwbare PC die lang mee gaat dan een iets sneller die misschien na 3 jaar al vervangen moet worden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn vriendin wil graag geen ATX toren maar wat kleiners. Haar vorige laptop ging 7 jaar mee (en doet het nog steeds goed, maar wordt wel erg langzaam). Het zou heel fijn als deze PC ook weer heel lang mee gaat.
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?
- Een laatste check of de componenten die ik nu heb uitgezocht bij elkaar passen en betrouwbaar zijn.
- Ook zou ik graag weten of ik nog problemen kan verwachtten met het moederbord, of zijn alle AMD moederborden nu ge-update om de 2e generatie Ryzen processoren te ondersteunen?
- Verder ben ik benieuwd of er nog kleine tweaks gemaakt kunnen worden aan het systeem. Vooral van de SSD en het moederbord ben ik nog niet zeker. Ik heb nu gekozen voor een SATA SSD omdat ik las dat budget m2 SSDs trager zijn dan SATA SSDs
- Als laatste vroeg ik me af of de Ryzen 5 2400G overkill is. Misschien past een Ryzen 2200G beter?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 2400G Boxed | € 145,95 | € 145,95 |
1 | ASRock AB350M Pro4 | € 68,97 | € 68,97 |
1 | Fractal Design Core 1100 | € 36,84 | € 36,84 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16 | € 165,- | € 165,- |
1 | Lite-On IHAS124 | € 12,37 | € 12,37 |
1 | Cooler Master MasterWatt 450 | € 52,94 | € 52,94 |
1 | Samsung 860 EVO 500GB | € 112,- | € 112,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 594,07 |