Toon posts:

Matrox Millenium G400 Dualhead 32Mb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag advies van jullie mede tweakers....

Ik kan deze kaart kopen rond de 150 piek.
Ik zoek puur een kaart met goede TV out.
redelijke kwaliteit is eigenlijk geen optie. Het moet gewoon goede kwaliteit zijn. Ik wil DVD's en DIVX films op mijn tv kijken en heb dus nog geen tv-out. Nu gebruik in een Viper 770 Non ultra AGP. Die blijf ik gebruiken.
Kan ik deze kaart er gewoon naast zetten?
Ik heb hier op het forum wel eens wat gelezen over g400 en tv out, en het schijnt een goede kaart te zijn.
Iemand die deze kaart kent en weet hoe de TV out kwaliteit is?

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:33
Kheb ook een G400 DH 32MB. Gebruik de TV best vaak, kwaliteit is erg goed. Helaas kan ik m niet vergelijken met andere kaarten. Natuurlijk moet je wel zorgen dat je de juiste kabels en aansluitingen hebt. Daarnaast kun je ook nog eens genieten van DH als je twee monitoren hebt... erg handig!

Maar je gaat een G400 pci uitvoering aanschaffen neem ik aan.

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:12
Ik ben zelf maanden bezig geweest om zo'n kaart te selecteren. Heb nu zelf een G450. Ben er inmiddels achter dat er maar een alternatief is voor DVD's kijken op de TV en dat is die Sigma Realmagic Hollywood plus.
De kwaliteit van die kaart schijnt zo goed te zijn dat de TV-out van andere grafische kaarten erbij verbleken.
Ik heb laatst een search gedaan op die Hollywood en kwam ook een review tegen van iemand die dat ding had getest in een computer met een G400 (of G450) en was nog steeds razend enthousiast.
Gezien het geringe prijsverschil (die Hollywood koop je meen ik vanaf 205 gulden), zou ik dat doen.
Daar heb je bovendien altijd wat aan, ook als je een nieuwe computer koopt en graag van modernere grafische mogelijkheden gebruik wilt maken.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BYD Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Heb zelf ook een G400....
Met DVD films zie je een hele lichte happering.....
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/143817
Lees daar maar eens....

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52
Ik heb zelf een G450, opvolger van de G400, maar voor DVD is het het beste om altijd toch een MPG decodertje te gebruiken.

Voor DivX is ie perfect

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik denk dat het gewoon de G400 in combi met m'n viper wordt...
DVD's kijk ik voornamelijk op m'n standalone speler..

Voor Divx en games op tv is die wel ok dus begrijp ik?

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 15:14

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Op dinsdag 17 juli 2001 12:53 schreef hetnet het volgende:
Heb zelf ook een G400....
Met DVD films zie je een hele lichte happering.....
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/143817
Lees daar maar eens....
Klopt. Dit is een nare bug in de Matrox drivers. ze veroorzaken heel lichtjes tearing. nixs aan te doen. Dit ligt aan de PAL output. Enige oplossing hiervoor is of een PAL/NTSC video recorder ertussen gooien of een NTSC TV kopen.

ik zelf vind dit niet zo heel erg omdat het vaak 1 minuut is ofzo en niet elke film heeft daar last van.

Sys Specs

Verwijderd

Topicstarter
en de prijs? wat mag deze kaart zonder doos (alleen de kaart) kosten?

bij een pcshop trouwens...

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Die G400 is net zo snel als een Viper770 non ultra hoor. Gewoon vervangen dat ding.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-08 09:19
Opmerking voor Aziona,

met een Hollywood+ kaartje kan je geen divx op je tv afspelen.
Pagina: 1