Matrox G400Dh 32MB naar Philips TV

Pagina: 1
Acties:

• Saint666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 16:34
Als je de camera van links naar rechts ziet gaan in Regio 1 films zie je een hele lichte happering.
Nou heb ik gehoord dat dat "tearing" heet. Maar het vage is dus dat het niet op mijn monitor te zien is, maar alleen op mijn TV. Ik heb al verschillende Dvd-players gebruikt. En nu gebruik ik PowerDVD.
Tussen de Matrox en de TV zit een SVideo-kabeltje, waarvan ik begin te denken dat hij te lang is. Heeft iemand vergelijkbare dingen meegemaakt of misschien een oplossing.
P.S. Force Weaving en 3:2 Pulldown heb ik al ingesteld. En DMA ook :9~

Athlon TB 800, 256MB RAM, 30GB HD, Matrox G400 (soon to be upgraded), SB Live, Pioneer DVD 10x40x, 48x CD

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Heb ik precies hetzelfde.. Niet leuk! Iemand een oplossing misschien?

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

Matrox support forums al gechecked? Aanrader!

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Ik heb er een S-vhs kabel van 10 meter tussen zitten. Zonder problemen. Ik moet er bij zeggen dat ik geen Regio 1 DVD's heb.

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Verwijderd

Grapjas. Regio 1 schokt... |:(

Wat voor formaat denk je dat Regio-1 DVD is? juist ja, NTSC, bedoeld voor NTSC TVs. De framerate is f 23.976 fps, f 29.970 fps. In het eerste geval zullen de meeste software spelers een 3:2 pulldown toepassen, zodat je uiteindelijk 29.970 fps krijgt.

Hoeveel fps denk je dat PAL is? Juist, ja, 25 fps.

Als je dus een 24 fps NTSC film zonder 3:2 pulldown naar de G400 tv-uit stuurt, die op PAL ingesteld staat, dan zie je dus 1 frameverdubbelling per seconde... dat is dus dat irritante schokje. Als je 3:2 pulldown uitvoert, of 30fps NTSC afspeelt, dan worden er per seconde 5 frames gedropped (gelukkig niet na elkaar maar helemaal verdeeld over de 30 fps). Dat zie je ook, vooral bij veel beweging.

Wat je wilt om de schokken bij regio 1 te verhelpen:
- een tv die NTSC aankan en dan de uitput naar NTSC zetten als je regio 1 DVDs gaat kijken
- een tv die PAL60 aankan, en dan bij Matrox lopen zeuren voor PAL60 support, en in de tussentijd dan maar een RGB kabeltje maken (als je tv tenminste SCART-RGB support heeft).
- geen regio 1 DVDs meer huren/kopen, en pech hebben gehad met degenen die je nu hebt

• Saint666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 16:34
Erg belerende tip maarja, in ieder geval bedankt. Maar het is niet bij alle Regio 1 films. Bijv. Ninth Gate wel.... Maarja.
Het NTSC/PAL verhaal wist ik.
Alleen als ik met een kabeltje vanaf een andere pc afspeel op mijn TV met dezelfde film, is het weg...... Het zal wel nooit goedkomen denk ik......
Ga maar eens op de Matrox support forums kijken (bedankt!) :-)

Athlon TB 800, 256MB RAM, 30GB HD, Matrox G400 (soon to be upgraded), SB Live, Pioneer DVD 10x40x, 48x CD

Verwijderd

Of de forums van MURC: http://www.matroxusers.com

Verwijderd

Als je een Philips breedbeeld gebruikt met Autoscan, zul je er mee moeten leren leven of deze optie uitzetten (als dat kan) en niet de lol hebben van een volledig uitgevuld scherm.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Ik heb gezocht... op die MURC site.. maar niet echt gevonden..... Wat ik wel ben tegengekomen in de C't van deze maand, is dat je dus je tweede uitgang (je tv dus) moet instellen op 50 Hz (veelvoud van 25 Hz ..frames/s)... om dit hinderlijke tikje weg te halen...Ik moet het thuis nog ff uitproberen!.. Ik kom hier nog op terug!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

mmm...het enige wat ik kan doen is instellen dat ik een "Normale televisie" heb.. niks 50 Hz of zo...Hoe op te lossen?

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Op Thursday 15 March 2001 16:27 schreef henkleerssen het volgende:
Ik heb gezocht... op die MURC site.. maar niet echt gevonden..... Wat ik wel ben tegengekomen in de C't van deze maand, is dat je dus je tweede uitgang (je tv dus) moet instellen op 50 Hz (veelvoud van 25 Hz ..frames/s)... om dit hinderlijke tikje weg te halen...Ik moet het thuis nog ff uitproberen!.. Ik kom hier nog op terug!
Dat had te maken met de refresh-rate van de TV in combinatie met de monitor. Een TV laat per seconde 25 beelden zien (50 halve). als je dit om een monitor weergeeft op bijv. 80 mhz kan dat een schokkerige weergave geven. Door de refresh in te stellen op een veelvoud van 25 is dit te verhelpen.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

60 Hz is bij de meeste videokaart drivers het laagst mogelijk, aangezien de meeste monitoren niet lager kunnen.....hoe kunnen we dit dan tackelen>>> of kun je gerust een 75 hz signaal naar de tv sturen??

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Op vrijdag 16 maart 2001 11:00 schreef DaBuzzzzz het volgende:
60 Hz is bij de meeste videokaart drivers het laagst mogelijk, aangezien de meeste monitoren niet lager kunnen.....hoe kunnen we dit dan tackelen>>> of kun je gerust een 75 hz signaal naar de tv sturen??
Omdat dit [50 Hz] inderdaad niet mogeljik is en omdat 100 en hoger te hoog kan zijn is het inderdaad ok goed mogelijk om 75 Hz te gerbuiken. dit is trouwens i.e.g. van toepassing als je TV kijkt op je monitor mbv een TV-kaart.

Voor het sturen van signalen naar een TV: ik neem aan dat de desbetreffende TV-out/driver dat wel voor zijn rekening neemt...

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Ik heb tot nu toe.. heel wat frequenties geprobeerd... maar niks net dat een framepje terug.. wat er wel eens tussen uitvalt!! Niet... leuk! Heeft iemand andere suggesties?

Verwijderd

Ik heb al anderhaldf jaar zo'n g400DH 32 mb en heb hetzelfde probleem...Altijd de nieuwste drivers geprobeerd, 3 verschillende win versies (ME.98SE/2k), 5 verschillende dvdplayers....Systeemtechnisch is alles ok, altijd geweest en zal altijd zo blijven...Het gaat niet weg, alle regio dvd's gerpobeerd, 6000 posts gezet op de matrox forums, 4 miljoen keer opnieuw opgestrat met verschillende settings.....etc.
Geloof me, dit gaat nooit lukken...........

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Vervelend.. never ending story...? let wel.. ik vind een frame uitval in 5 seconde niet zoveel maar toch.... Liever ben ik het kwijt..:)
Pagina: 1