Nieuwe CPU koeler plaatsen.

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 00:20
Ik heb net mijn nieuwe silverado noisecontrol binnen *D

Nu wil ik deze natuurlijk meteen monteren.

Ik heb mijn oude CPU cooler er af gehaald maar hier zat een roze laag op (coolermaster) resten hier van zitten nog op en rond mijn CPU.
Moet ik die verwijderen en zo ja, hoe en waarmee kan ik dat het beste doen?

dan mijn 2e vraag er zitten weerstanden bij om de fan's minder hard te laten draaien. 6v,8v,10v en 12v(direct op het mobo). Ik dacht het gewoon direct te toen maar dan heb ik het probleem dat ik maar 1 CPU cooler connector heb. Kan ik ook de s_fan connector gebruiken of kan ik hem beter op een lager voltage laten draaien en dan dus een bijgeleverd kabeltje (met weerstand) gebruiken.

zoals je in mijn sig. kunt zien gaat het om een TB 1000 die (nog) niet overgeklokt is.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 17 juli 2001 12:16 schreef WhiteMan het volgende:
Ik heb mijn oude CPU cooler er af gehaald maar hier zat een roze laag op (coolermaster) resten hier van zitten nog op en rond mijn CPU.
Moet ik die verwijderen en zo ja, hoe en waarmee kan ik dat het beste doen?
wasbenizine en een keukenpapiertje, ff laten verdampen en dan heel dun met bankpasje oid prut aanbrengen.
Op dinsdag 17 juli 2001 12:16 schreef WhiteMan het volgende:
dan mijn 2e vraag er zitten weerstanden bij om de fan's minder hard te laten draaien. 6v,8v,10v en 12v(direct op het mobo). Ik dacht het gewoon direct te toen maar dan heb ik het probleem dat ik maar 1 CPU cooler connector heb. Kan ik ook de s_fan connector gebruiken of kan ik hem beter op een lager voltage laten draaien en dan dus een bijgeleverd kabeltje (met weerstand) gebruiken.
kweenie :)

• WhiteAss
Oja, ik heb er ook nog een spuitje bij gekregen. Ik ga er vanuit dat het koelpasta is. ik heb nog nooit koelpasta in mijn handen gehad maar het is grijs van kleur en het zit in een 1ml spuitje (van het merk "b braun omnifix -f" latex-free) kan iemand zeggen of dit ook echt koelpasta is?

Verwijderd

Ik heb ook zo'n koeler.

Je moet de restanten van de overgebleven koelpasta wel weghalen.

Verder je kunt de tweede fan gewoon op de system fan monteren.

Heb ik ook gedaan.
Het gaat gewoon om de voltage die de fan moet hebben zou het niet willen dan maak je 'm aan de moltex stekker vast.

Ik gebruik zelf de 12 volt en hij bevalt mij prima lekker stil en een stuk beter dan de global win fop38.

• WhiteAss
Op dinsdag 17 juli 2001 12:19 schreef Aikon het volgende:
wasbenizine en een keukenpapiertje, ff laten verdampen en dan heel dun met bankpasje oid prut aanbrengen.
is het gebruik van een wattenstaafje dan ook goed of zelfs beter?

Verwijderd

Ja het is geen glijmiddel dus moet het wel koelpasta zijn :)

Kijk wel uit voor je core anders kun je een nieuwe cpu kopen

• WhiteAss
Op dinsdag 17 juli 2001 12:24 schreef ureal het volgende:
Ik heb ook zo'n koeler.

Ik gebruik zelf de 12 volt en hij bevalt mij prima lekker stil en een stuk beter dan de global win fop38.
het gaat mij(n vader :) ) er dus ook om dat hij erg stil is. maar op 12v is hij dus ook nog gewoon erg stil.

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 12:26 schreef WhiteMan het volgende:

[..]

is het gebruik van een wattenstaafje dan ook goed of zelfs beter?
Als het maar zacht is en niet teveel wasbenzine gebruiken.

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 12:29 schreef WhiteMan het volgende:

[..]

het gaat mij(n vader :) ) er dus ook om dat hij erg stil is. maar op 12v is hij dus ook nog gewoon erg stil.
Als je 'm niet gaat overklokken zet hem dan maar eens op 8 of 10 volt.

Het enige wat je dan nog hoort is je psu fan

• WhiteAss
Op dinsdag 17 juli 2001 12:28 schreef ureal het volgende:
Ja het is geen glijmiddel dus moet het wel koelpasta zijn :)
lol. Hoe weet je dat zo zeker. Ik hoor nl. wel vaker op dit forum dat ze bepaalde computer onderdelen wel geil vinden :)
Kijk wel uit voor je core anders kun je een nieuwe cpu kopen
Wat kan ik verkeerd doen?

moest dacht ik weinig coelpasta op toch.

Verwijderd

Je bent bekend met de breekbare core he.

Verwijderd

Als je de koeler iets verkeerd plaatst of ietsje scheef erop drukt dan is je cpu dood.

Als je het niet vaker gedaan hebt raad ik je aan om een zilverspacer te kopen. zie pricewatch-overclocking and cooling.
Geen copperspacer! omdat de silverado ook van zilver is.
Hij kost 22,50 en is dus een stuk goedkopoer dan een nieuwe cpu.

Of iemand anders die het vaker gedaan heeft.
Het is mij al overkomen met een tbird 800. Deze was dus dood.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 17 juli 2001 12:37 schreef ureal het volgende:
Als je de koeler iets verkeerd plaatst of ietsje scheef erop drukt dan is je cpu dood.

Als je het niet vaker gedaan hebt raad ik je aan om een zilverspacer te kopen. zie pricewatch-overclocking and cooling.
Geen copperspacer! omdat de silverado ook van zilver is.
Hij kost 22,50 en is dus een stuk goedkopoer dan een nieuwe cpu.

Of iemand anders die het vaker gedaan heeft.
Het is mij al overkomen met een tbird 800. Deze was dus dood.
geen spacer, dan raakt dat geval je cpu niet en is ie na 3 sec. verkoold.

je moet gewoon voorzichtig doen, zitten geloof ik ringetjes bij voor om die rubbertjes, daarmee moet t lukken.
zal ff een topic voor je zoeken...

hier staat vast wel wat. anders ff searchen. maar spacer zou ik niet doen :)

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Het is even geprutst om die Silverado er op te krijgen... Moest vrij hard duwen....
Maar als tie er eenmaal opzit :z

Verwijderd

Moet je per c koelpasta gebruiken voor het plaatsen van een koeler op de processor:?

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Op zondag 14 juli 2002 00:46 schreef loppiehu het volgende:
Moet je per c koelpasta gebruiken voor het plaatsen van een koeler op de processor:?
Nee het hoeft eigenlijk niet, het kan wel een paar graadjes schelen, maar zolang je niet overklokt zal dat geen verschil uitmaken in levensduur of stabiliteit.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Hier een AMD XP 1800+ op 6 volt.
Dus die van jouw kan makkelijk op 6 volt.
Op 12 volt is ie niet echt stil. Dat zou ik dus niet doen.

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 00:51 schreef Duracell het volgende:

[..]

Nee het hoeft eigenlijk niet, het kan wel een paar graadjes schelen, maar zolang je niet overklokt zal dat geen verschil uitmaken in levensduur of stabiliteit.
waaar kan je koelpasta halen?
gewoon bij praxis ofzow of bij een computer winkel?

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Op zondag 14 juli 2002 09:57 schreef loppiehu het volgende:

[..]

waaar kan je koelpasta halen?
gewoon bij praxis ofzow of bij een computer winkel?
Bij de computerwinkel of bij een winkel met electronica-componenten(zo van die winkels die zelfbouw electronika kitjes verkopen)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 10:08 schreef Duracell het volgende:

[..]

Bij de computerwinkel of bij een winkel met electronica-componenten(zo van die winkels die zelfbouw electronika kitjes verkopen)
hoeveel graden gaat het ongeveer schelen>?

Verwijderd

vaak zit er koelpasta bij je nieuwe CPU koeler. Het is heel erg aan te raden om koelpasta te gebruiken, wnat het kan het verschil zijn tussen een stabiel en onstabiel systeem.

wat betreft het instaleren van een cpu koeler, het lieft het koelelement zo recht mogelijk er op drukken, blijven drukken zodat je em vast kan zetten.

Als ik goed heb, zet je de silverado noisecontrol vast met een schroef aan de bovenkant. Dus gewoon de koeler recht op je CPU (core) drukken, vast maken, en stevig aan draaien.

Let ook op, die koeler is ook behoorlijk groot en zwaar, dus als je de kast gaat verplaatsen, ff de koeler eraf om schade te voorkomen...
Op zondag 14 juli 2002 10:15 schreef loppiehu het volgende:

[..]

hoeveel graden gaat het ongeveer schelen>?
et het kan misschien niks schelen, en het kan 5 graden schelen. gewoon doen, heeel klein druppeltje (gebroken rijstkorrel), beetje uitsmeren over de core, koeler erop.

natuurlijk alleen op de core, en voorzichtig uitsmeren, je wil je core niet beschaden natuurlijk ;)

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 10:18 schreef Phytagoras het volgende:
vaak zit er koelpasta bij je nieuwe CPU koeler. Het is heel erg aan te raden om koelpasta te gebruiken, wnat het kan het verschil zijn tussen een stabiel en onstabiel systeem.

wat betreft het instaleren van een cpu koeler, het lieft het koelelement zo recht mogelijk er op drukken, blijven drukken zodat je em vast kan zetten.

Als ik goed heb, zet je de silverado noisecontrol vast met een schroef aan de bovenkant. Dus gewoon de koeler recht op je CPU (core) drukken, vast maken, en stevig aan draaien.

Let ook op, die koeler is ook behoorlijk groot en zwaar, dus als je de kast gaat verplaatsen, ff de koeler eraf om schade te voorkomen...
Nee ik ga een standaard koeler erop zetten coolermaster DP5-5G11

Verwijderd

Het is me gelukt dank u voor jullie hulp !
Pagina: 1