Jullie mening verpakking iUsed.nl/tweehandsnotebook.nl

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• five-five-five
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-11-2021
Hallo

Onlangs notebook laten afkomen via tweedehandsnotebook.nl. Aan de deur nam ik de doos aan en er leeknogal een groot onderdeel binnen de doos vrij te kunnen bewegen. Een gevoerde doos binnen grotere doos leek het wel. Zal toch niet de laptop zelf zijn dacht ik? Het voelde toch een beetje fout vond ik.

De mensen die deze techniek kennen voelen m al komen.

Bleek inderdaad het speciale bord karton met gespannen folie erover waar de laptop tussen gekneld zit. Het bord was via een plooitechniek min of meer gefixeerd maar er was toch nog veel beweegmogelijkheid en al zeker tussen de bovenkant van de door en de laptop zelf helemaal geen opvulsel. Dit kwam niet zo robuust over op mijn en bovendien was het plastic frontje van de DVDspeler er af gekomen en was er een piepklein pinnetje afgebroken.

Heen- en weer gemail met de arme medewerker van iUsed, kon het niet laten om er vervelend over te doen. De repliek was uiteraard dat ze dit al jaren zo doen en normaal gezien de laptop gefixeerd genoeg moet zijn. Ik kan de redering er achter wel volgen. Begon me een beetje een zeurpiet te voelen.

En verder dan een cosmetische barst in de behuizing rond de DVD speler en het frontje er terug opgeklikt gaat de schade ook niet. De computer start fijn op, alles werkt alles is prima voor de rest.

Twijfelen of ik deze zou terug sturen. Vraag me af of jullie soortgelijke ervaringen hebben of eerder dat ik gewoon een beetje pech heb met hoe het inpakken is uitgedraaid.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Wat verwacht je van ons hierin? Het vragen naar ervaringen is namelijk niet de bedoeling in SF, zoals ook in het Shopping Forum - Beleid staat.

Het (eventueel) terugsturen van je laptop is je eigen keuze, daar hoeven wij je, naar mijn idee, ook niet bij te helpen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:18
Het is een heel verhaal met weinig info als je het mij vraagt.

Is de laptop nu fysiek stuk? Je kunt em altijd terugsturen. Volgens de FAQ heb je daar ook gewoon recht toe. (volgens de wet ook overigens).
Als het product niet naar verwachting is, kan ik het dan retourneren?
Ja, wij geven op al onze producten 30 dagen ‘niet goed, geld terug’ garantie. Binnen 15 dagen heb je de mogelijkheid om het product aan te melden en nogmaals 15 dagen om het te retourneren of om te ruilen voor een ander product.
Of je de evt schade accepteert of niet kun je natuurlijk enkel zelf beoordelen. Als er externe schade is, zou ik het persoonlijk niet vertrouwen. Er kan gemakkelijk ook interne schade zijn. Als je een laptop van een tweaker zou kopen en deze laat het voor je neus op de grond vallen met wat lakschade als gevolg, zou je waarschijnlijk ook niet meer zo happig op overname zijn.

Je geeft ook aan al een slecht gevoel gehad te hebben bij aanname van het pakket. Volgens mij heb je het recht het pakket aan de deur te weigeren.

[ Voor 3% gewijzigd door LA-384 op 19-06-2018 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:00
Die manier van verpakken is redelijk normaal. Heb het bij verschillende RMA's van verschillende fabrikanten gezien. Zoals Acer en Asus. En zelf heb ik er ook nog nooit problemen mee gehad. Het kan natuurlijk ook zijn dat het voor het inpakken al is gebeurt en dat ze dit nooit is opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• five-five-five
Dank voor de reacties. Wou inderdaad gewoon wat spontane reacties horen. Balletje gooien, balletje terugkrijgen. Kan helpen met beslissen terugsturen of niet, geraakte er maar niet aan uit.

Een andere manier om mijn vraag te stellen is misschien of ik gek ben om dat systeem te wantrouwen of kunnen jullie zich er wel in vinden?

Sorry als dit de verkeerde plaats hiervoor, kan niet zo goed opmaken waar het wel de plaats voor is of zo.

Ook dank om te verhelderen dat ik het recht heb om het terug te sturen. Had geen flauw benul dat dit mogelijk zou zijn bij moderne webshops.

[ Voor 4% gewijzigd door five-five-five op 19-06-2018 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Tja los van hoe het verpakt is: het is een tweedehands notebook, die barst kan dus gerust van de vorige eigenaar zijn.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon terugsturen. Cosmetische schade op een nieuw product is mijn inziens ook onacceptabel en de kans is groot dat de oorzaak van deze cosmetische schade ook interne schade als gevolg kan hebben gehad.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel eens zoiets met een PC kast gehad. Was wel nieuw. Het leek in eerste instantie allemaal wel mee te vallen en heb er toen voor gekozen om het te laten voor wat het is. Bleek er laten toch meer aan de hand te zijn en toen werd het echt vervelend.

Zou hem lekker terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:26
Tsurany schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:55:
Gewoon terugsturen. Cosmetische schade op een nieuw product is mijn inziens ook onacceptabel en de kans is groot dat de oorzaak van deze cosmetische schade ook interne schade als gevolg kan hebben gehad.
Het gaat om een 2de hands product. Niet nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• five-five-five
Dat ik de thinkpad liever opstuur is meer beginnen rijpen dan het omgekeerde en jullie reacties hebben daar fijn bij geholpen :-)

Het mag dan wel een thinkpad zijn die speciaal gebouwd is om tegen een stootje te kunnen (t540p voor de geinteresserden), en je weet inderdaad niet of er dingen mee zijn gebeurd die nog veel erger zijn dan het gerammel onderweg. Toch voelt het niet lekker om het ding met schade aan te krijgen dat gemakkelijk vermeden kon worden denk ik dan.
Pagina: 1