Ik hoop dat ik dit topic in het juiste forum-deel heb gestart, mede omdat mijn vraag voornamelijk gaat over de samenwerking mét de Mac cq. Mac omgeving in de grafische sector.
Wat het is 't verhaal?
Ik werk al sinds jaar en dag op een Mac en ben compleet Mac-minded. Voornamelijk dankzij het gebruiksgemak waar ik aan gewend ben en het feit dat ik in de grafische industrie werk, waar de Mac zo'n beetje het "go-to" apparaat is. In het verleden ook mede de stabiliteit en font-weergave (font aliassing e.d.)
Sinds anderhalf jaar ben ik voor mezelf begonnen en heb een MacBook Pro gekocht in 2016. Prima werkmachine, maar geld-snelheid ratio was meer uit balans dan ik gewend was van de Mac. De CPU is prima, de AMD Pro 460 wat minder. Het is geen game-GPU dus dat verwacht ik er ook niet van, maar als ik kijk dat Adobe snéller is op een GTX-1060 met dezelfde CPU, dan wringt dat wel een beetje.
Wat ik me dus afvraag, en waar hopelijk mensen hier me meer over kunnen vertellen:
Zijn hier mensen die met een Windows PC in een Mac omgeving met Mac-server werken? En hoe ervaar je dat?
Aangezien Windows 10 een stuk stabieler en uniformer lijkt te zijn dan de voorgaande Windows-versies, en de groeiende prijsvoordelen van een PC t.o.v. een Mac (en de steeds langzamere ontwikkelingen van Mac-hardware), krijg ik steeds meer interesse in een PC als werk-comptuer
Wat het is 't verhaal?
Ik werk al sinds jaar en dag op een Mac en ben compleet Mac-minded. Voornamelijk dankzij het gebruiksgemak waar ik aan gewend ben en het feit dat ik in de grafische industrie werk, waar de Mac zo'n beetje het "go-to" apparaat is. In het verleden ook mede de stabiliteit en font-weergave (font aliassing e.d.)
Sinds anderhalf jaar ben ik voor mezelf begonnen en heb een MacBook Pro gekocht in 2016. Prima werkmachine, maar geld-snelheid ratio was meer uit balans dan ik gewend was van de Mac. De CPU is prima, de AMD Pro 460 wat minder. Het is geen game-GPU dus dat verwacht ik er ook niet van, maar als ik kijk dat Adobe snéller is op een GTX-1060 met dezelfde CPU, dan wringt dat wel een beetje.
Wat ik me dus afvraag, en waar hopelijk mensen hier me meer over kunnen vertellen:
Zijn hier mensen die met een Windows PC in een Mac omgeving met Mac-server werken? En hoe ervaar je dat?
- Heb je bijvoorbeeld problemen met font-activatie software? (Mac heeft Suitcase of Linotype Fontexplorer)
- Heb je problemen met het verbinden met het Mac-netwerk?
- Heb je problemen met het wisselen van bestanden via dit netwerk?
- Zijn er andere euvels waar je tegenaan loopt als je met een Windows PC in een Mac-omgeving werkt, zoals bijvoorbeeld werken met Keynote of Numbers, omdat hun Powerpoint en Excel tegenhangers niet 100% uitwisselbaar zijn?