Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driesm
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-11-2020
Hey all,

Ik zoek een betaalbare hardware oplossing voor thuis een ESXi te draaien met 64gb ram (en ssd)

eerst was ik naar de intel nuc's aan het kijken maar dan zit ik aan 32gb ram, shuttle pc lijkt me oplossing maar ik zie niet direct dat deze ESXi ondersteunt..

hebben jullie betere ideeen?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driesm
interessante topics maar niet echt veel informatie over laatste hardware, zeker barebones op zich.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
ESXi is een apart besturingssysteem dat achterloopt op moderne hardware (zoals netwerkchips). Met nieuwe spullen heb je meer kans op problemen dan wat oudere hardware waarvoor inmiddels drivers aanwezig zijn in ESXi.

Bijvoorbeeld ondersteuning voor bepaalde versies van de Intel I219-V LAN chip lukt niet onder ESXi, maar wel als je het doorzet naar een van de VM's. Nadelig is dat je dit maar voor 1 gast-OS kunt doen.

Het Zuinige ESXi Server topic is de beste plek voor ESXi ondersteuningsvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 09:46
Hoeveel servers wil je?
Indien meer dan één server, 10Gbit netwerk aansluiting ja/nee?
Hoeveel RAM per server?
Hoeveel cores per server?
Hoeveel opslag per server?
Out-of-band management ja/nee?
Beperkingen aan de fysieke afmetingen die zo'n server mag hebben?
Beperkingen aan de hoeveelheid herrie die zo'n server mag maken?

Je noemt verder het woordje "betaalbaar". Wat is je prijsplafond?
Alvast een voorbeeld van een "betaalbare" machine met 64GB RAM: V&A aangeboden: HP Proliant DL380 G7 2 x e5620 P410i 64GB Memory Dual PSU inc...

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driesm
1 server, gigabit is voldoende, quad core, 1tb ssd er in geen beperkingen

betaalbaar is gewoon prijs/kwaliteit ok :)

en ja ik weet dat ESXi problemen geeft, ik heb er al 1 runnen in the cloud... geeft al genoeg problemen maar werkt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

Nakebod

Nope.

Als je wilt blijven hangen op ESX 6.0.x, dan kan het.
Wil je ESX 6.5 of 6.7, vermijd dan de Proliant G7 serie als je geen purple screen of deaths wilt hebben. Of je moet aan de slag willen met custom build ESX images.
https://communities.vmware.com/thread/547131
https://blog.monstermuffi...-esxi-6-5-hpe-g7-servers/

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 09:46
Het duurste onderdeel van je servertje is waarschijnlijk het geheugen. DDR3 registered geheugen is op dit moment echt het goedkoopste. Nadeel is dat het in wat oudere machines gaat die daardoor wat meer stroom slurpen.
Optie 1: ga voor een gebruikte "echte" server en betaal je blauw aan stroomkosten - zie V&A
Optie 2: ga voor nieuwe spullen en betaal je blauw aan DDR4 RAM

Ik ga er vanuit dat je niet wilt prutsen met drivers en dergelijke dus ik noem hardware die het gewoon doet met ESXi. Dan denk ik aan een single socket apparaat met een Intel C3000/ Intel D1500 of Intel C236 platform.
Supermicro SYS-E200-9A
Supermicro SYS-E200-8D
Dell PowerEdge T130

Alternatief is zelf een Intel H370 systeem in elkaar klussen met alle driver frustratie die daar mogelijk bij komt.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Eens met @hans_lenze , dit gaat duur worden. In stroom, of in geheugen.
In mijn inventaris staat een redelijk vadsige server met 64GB RAM, welke het meer dan prima doet op ESXi 6.5, maar daar zie je ook meteen dat na de disks het RAM de grootste kostenpost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:44

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

https://store.hp.com/us/e...ns/microservers#!&tab=vao volgens mij zijn de proliant micro servers een goede oplossing? :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hubert schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:49:
https://store.hp.com/us/e...ns/microservers#!&tab=vao volgens mij zijn de proliant micro servers een goede oplossing? :)
Nope, max 32GB RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:56
Wellicht niet helemaal de bedoeling maar ik heb deze nog staan: V&A aangeboden: Kleine krachtige Mini-ITX server

Onbekend voor mij of deze geschikt is voor ESXi, wellicht dat andere Tweakers dit kunnen vertellen ?

Intel Xeon E5-2683 v3
2x 32Gb 2133Mhz ECC DDR4
ASRock X99E-ITX/ac
Netwerk controller: Intel I218V en Intel I211AT
Pagina: 1