Hallo Tweakers,
Onlangs een systeem gebouwd welke plots vast loopt. Ik kan mijn muis dan wel blijven bewegen, maar dingen aanklikken etc. is niet mogelijk.
Ik heb het volgende systeem:
Het moederbord is door Azerty van een upgrade voorzien om te werken met de Ryzen CPU.
Dingen die ik al geprobeerd heb:
Na de eerste freeze (+-15 min) lijkt het vanaf dat moment na rebooten sneller mis te gaan. Zelf neig ik te zeggen dat er iets met mijn A320M Pro4 aan de hand is. Al met al gek, want het systeem heeft het een 2 tot 3 weken prima gedaan. Het probleem is opgetreden toen ik na het weekend (vrijdag laatste gebruik) mijn pc weer wilde opstarten, verdere wijzigingen zijn er niet aangebracht. Jullie een idee?
Onlangs een systeem gebouwd welke plots vast loopt. Ik kan mijn muis dan wel blijven bewegen, maar dingen aanklikken etc. is niet mogelijk.
Ik heb het volgende systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2400G Boxed | € 151,85 | € 151,85 |
| 1 | ASRock A320M Pro4 | € 65,75 | € 65,75 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 61,- | € 61,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 175,50 | € 175,50 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 430W | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | Samsung 860 PRO 512GB | € 183,90 | € 183,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 685,95 | |
Het moederbord is door Azerty van een upgrade voorzien om te werken met de Ryzen CPU.
Dingen die ik al geprobeerd heb:
- SSD vervangen
- Temperaturen gecheckt (niks geks)
- BlueScreenView geprobeerd (ik krijg geen echte craches, dus blijft leeg)
- Ram in verschillende slots geprobeerd, ook als enkel reepje
- Windows opnieuw geinstalleerd (aantal keer blijven hangen)
- Memtest uitgevoerd (blijft ook hangen)
Na de eerste freeze (+-15 min) lijkt het vanaf dat moment na rebooten sneller mis te gaan. Zelf neig ik te zeggen dat er iets met mijn A320M Pro4 aan de hand is. Al met al gek, want het systeem heeft het een 2 tot 3 weken prima gedaan. Het probleem is opgetreden toen ik na het weekend (vrijdag laatste gebruik) mijn pc weer wilde opstarten, verdere wijzigingen zijn er niet aangebracht. Jullie een idee?