Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Front-end Webdeveloper systeem (€500)

Pagina: 1
Acties:

• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-11 09:18
Hallo Tweakers,

Ik heb de opdracht gekregen een pc uit te zoeken om mijn werkzaamheden op voort te zetten. Ik ben actief als front-end web developer en kan een systeem met een budget tot 500 euro aanschaffen. Vanuit huis werk ik met 3 schermen, iets waar ik op kantoor ook graag naar toe zou willen gaan. Het systeem zal gebruikt worden voor mijn werkzaamheden als web developer en heb graag veel te veel tabbladen binnen Chrome open staan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige dat de moeite waard is om mee te nemen van dit systeem zijn de HDDS en de SSD.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben een all-time Intel liefhebber en moet dan ook eerlijk bekennen dat ik tot voor kort nog weinig heb verdiept in AMD, maar lees er nu veel goede verhalen over.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kleinere systeem zou lekker zijn, maar het moet niet zo zijn dat er op budget ingelegd moet worden vanwege kleine formfactor componenten.

Ga je overklokken?
Het systeem moet lekker stabiel stock blijven draaien.

Het systeem dat ik in eerste instantie voor ogen had vinden jullie in de onderstaande lijst

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed€ 82,-€ 82,-
1ASRock A320M-DGS€ 47,85€ 47,85
1MSI Radeon RX 560 AERO ITX 4G OC€ 163,95€ 163,95
1Sharkoon VS4-S€ 26,95€ 26,95
1Crucial Ballistix Sport LT BLS8G4D26BFSBK€ 82,-€ 82,-
1Corsair CX450€ 44,95€ 44,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 447,70

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-11 15:42
Waarom de GPU? Wil je gaan gamen? Als dat niet een eis is, zou je een cpu met geïntegreerde grafische chip kunnen nemen zoals de Ryzen 2200G of een Intel I3 8100.

Draai je nog VM's voor je werk? Dan zou je meer geheugen moeten nemen, denk ik.

• Garfrost
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
claudior schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 20:17:
Waarom de GPU? Wil je gaan gamen? Als dat niet een eis is, zou je een cpu met geïntegreerde grafische chip kunnen nemen zoals de Ryzen 2200G of een Intel I3 8100.
Ik weet niet of er moederborden zijn met 3 beelscherm aansluitingen en of de 2200G chip drie schermen ondersteund. TS verteld ons dat hij dit op kantoor ook als mogelijke toekomstige uitbreiding wil hebben.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

claudior schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 20:17:
En hoeveel schermen tegelijk ga je daarmee aansturen? Nog afgezien van het feit dat het moederbord maar 1x DVI-D aan boord heeft?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-11 15:42
Oh excuus, niet zo goed gelezen.

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-11 14:58

OverloadOfRed

Bla, blabla

Als je voor de AMD kant gaat kan ik je toch wel aanraden om minstens 3000 MHz ram uit te zoeken, en een kit van 2 stuks ipv 1. Ryzen profiteert flink van snel werkgeheugen en dual channel lust het ook wel graag.

Daarbij wel even checken of het RAM op de QVL van het mobo staat, zodat het ook op die snelheid kán draaien.

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

• Dountill
Bedankt voor de antwoorden zover. Er draait voor development inderdaad nog wel een VM op de achtergrond, welke volgens mij zon 2GB RAM weg snoept.

• cytherea
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 10:57
Ik zou er meer geheugen instoppen, als ontwikkelaar werk ik met een vagrant box, phpstorm en teveel Chrome, Firefox en IE tabs open. Ik krijg 16gig makkelijk vol. Vaak heb ik ook slack, visual studio code en postman open. Dat is nog drie keer een browser.

Ik vind 500 euro budget ook wel erg karig..

• OverloadOfRed

OverloadOfRed

Bla, blabla

cytherea schreef op woensdag 18 april 2018 @ 08:42:
Ik zou er meer geheugen instoppen, als ontwikkelaar werk ik met een vagrant box, phpstorm en teveel Chrome, Firefox en IE tabs open. Ik krijg 16gig makkelijk vol. Vaak heb ik ook slack, visual studio code en postman open. Dat is nog drie keer een browser.

Ik vind 500 euro budget ook wel erg karig..
16 gig is idd niet gek veel als je ook nog eens vm's gaat draaien.

Waarom is het budget zo laag? Klein bedrijfje zeker :+

• Dountill
OverloadOfRed schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:53:
[...]

16 gig is idd niet gek veel als je ook nog eens vm's gaat draaien.

Waarom is het budget zo laag? Klein bedrijfje zeker :+
Het is inderdaad een klein bedrijf. Het huidige systeem is een jaar of 5 oud (ik weet niet precies welk systeem het is, maar het is een HP bak die je in veel bedrijven ziet staan) welke zijn werk ansich nog goed doet, maar met regelmaat vast loopt vanwege memory issues.

Uit nieuwsgierigheid ben ik wel benieuwd wat voor een budget jullie zouden adviseren voor een dergelijk systeem? Ik had verwacht al wel veel te kunnen halen uit een 500 euro systeem.

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wij werken op onze development afdeling (20 man) allemaal met een macbook pro. Ik heb net een paar week geleden de laatste versie gekregen. (oude is door naar een junior)

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• OverloadOfRed

OverloadOfRed

Bla, blabla

Dountill schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:26:
[...]

Het is inderdaad een klein bedrijf. Het huidige systeem is een jaar of 5 oud (ik weet niet precies welk systeem het is, maar het is een HP bak die je in veel bedrijven ziet staan) welke zijn werk ansich nog goed doet, maar met regelmaat vast loopt vanwege memory issues.

Uit nieuwsgierigheid ben ik wel benieuwd wat voor een budget jullie zouden adviseren voor een dergelijk systeem? Ik had verwacht al wel veel te kunnen halen uit een 500 euro systeem.
Bij ons op de zaak is het budget van een PC zo'n 1000-1500 euro's, support geeft meestal wat minder uit, programmeurs meestal wat aan de hogere kant.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-11 22:33
Dountill schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:26:
Ik ontwikkel zelf op een XPS 15 met 16GB RAM en een i7 (non-u). Daar kan je prima mee devven: genoeg geheugen voor een stapeltje VM's en lekker snel door een prima CPU en een snelle SSD. Met Thunderbolt hang ik er 2 schermen aan + de monitor van de laptop zelf.
Zo'n apparaat kost 1500 euro en is op dit moment misschien wel overkill. Maar bedenk ook dat 't een paar jaar mee moet!

Sowieso kan ik me voorstellen dat je werkgever ook voordelen ziet in een laptop; denk aan thuiswerken of bij een eventuele klant langs gaan? Daarbij het nadeel voor je werkgever als er 1 PC-onderdeel stuk gaat: dat kost veel tijd om te repareren. Een volledig systeem/laptop afnemen met goede garantieafspraken kan verstandig zijn.

Maar begrijp me niet verkeerd: je kan voor 500 euro natuurlijk prima een PC neerzetten waarop je kan ontwikkelen. In pincipe heb je weinig écht nodig. Ik zou gaan voor een snelle SSD, voldoende RAM en een fatsoenlijke CPU. Je lijstje beschikt daar al over.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Dountill
Excuses voor de late reactie. Ik heb de lijst iets aangepast. Motivatie betreft wijzigingen: Gezien budget denk ik dat ik nu beter uit kan met meer RAM geheugen om het huidige probleem daar in ieder geval mee te tackelen.

De keuze op de betere CPU is tot stand gekomen door budget vrij te maken voor het RAM geheugen door de GPU te verwijderen uit de lijst. Voldoet de 2200G voor nu om 2 schermen (1080P) aan te sturen?

Het moederbord heb ik ook vervangen, zoals bovenstaande al een beetje laat zien, omdat deze de mogelijkheid heeft in ieder geval 2 schermen aan te sturen. Ik ben benieuwd wat jullie van de volgende lijst vinden.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 2200G Boxed€ 92,95€ 92,95
1MSI B350 PC Mate€ 76,-€ 76,-
1Sharkoon VS4-S€ 26,95€ 26,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 173,-€ 173,-
1Corsair CX450€ 44,95€ 44,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 413,85

[ Voor 4% gewijzigd door Dountill op 23-04-2018 20:56 . Reden: Tobo vergeten te verwijderen ]

Verwijderd

Je lijstje ziet er goed uit.

Ontbreekt er in je budget geen Windows licentie ?
Dat moet vast een Win 10 Pro zijn: product: Microsoft Windows 10 Pro NL

Wij hebben op het werk een paar pc's met gelijkaardige specs ( wel Intel stuf maar maakt weinig uit).
2 schermen aangesloten op het moederbord werkt bij ons prima.

• Dountill
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 00:23:
Je lijstje ziet er goed uit.

Ontbreekt er in je budget geen Windows licentie ?
Dat moet vast een Win 10 Pro zijn: product: Microsoft Windows 10 Pro NL

Wij hebben op het werk een paar pc's met gelijkaardige specs ( wel Intel stuf maar maakt weinig uit).
2 schermen aangesloten op het moederbord werkt bij ons prima.
Licentie is waarschijnlijk niet nodig omdat ik in eerste instantie op Ubuntu wil gaan draaien. Misschien nog de moeite om over een dual voor of extra VM na te denken.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:30
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 139,-€ 139,-
1ASRock A320M Pro4€ 65,80€ 65,80
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 157,99€ 157,99
1Seasonic S12II-Bronze 430W€ 47,55€ 47,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 480,24

De 2400G is zo ver in prijs gedaald dat je wel gek moet zijn om die niet te nemen. En ik weet niet wat voor webdevelopment je doet maar als je met webpack of andere buildtools werkt wil je dat die build zo snel mogelijk klaar zijn lijkt me.

[ Voor 5% gewijzigd door Ramon op 24-04-2018 08:41 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:06
Is het budget eigenlijk incl. BTW? Ik neem aan dat je werkgever de BTW namelijk gewoon af kan trekken.
En wat betreft Windows licentie: kijk ook eens op eBay dan ben je al voor minder dan $10 klaar
Pagina: 1