Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubelaar474
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-07-2022
Hallo,

Daar de meegeleverde router niet volledig beheert kan worden en met name de optie voor 5Ghz mist heb zelf de opvolger gekocht en wil deze aansluiten als vervanger.

Ben alleen opzoek naar de instellingen voor de WAN gedeelte. inmiddels heb ik de belangrijke VLAN's gevonden

Magement 100
IPTV 640
Internet 300

wanneer ik de glasvezel in de eigen router stop, komt deze niet online, ik heb natuurlijk nog niks ingesteld, dus redelijk logisch.

Iemand die me verder zou kunnen helpen? De ALN instellingen en VPN en WiFi is geen probleem.

Groet Marcel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Daar is nou een heel topic voor. Een algemene oorzaak voor het niet online komen van een eigen router is dat je 1000 Mb/s full duplex moet forceren. Ik vermoed dat dit bij een eigen Draytek ook zo zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubelaar474
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-07-2022
Hallo Flitzer,

Bedankt voor je antwoord. Helaas werkt dit ook niet voor mij. Ben dus nog steeds opzoek naar de instellingen.

Groet Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:48
Draai zelf met een USG i.p.v. de Draytek, maar misschien moet je de WAN interface nog configureren voor DHCP. Voor de WAN dien je dan ook VLAN 300 te gebruiken. Zie ook hier: https://community.ubnt.co...-Thuis-fiber/td-p/2008849

Levert overigens geen problemen met je IPTV op ;-)

[ Voor 21% gewijzigd door GermanPivo op 18-06-2018 08:43 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25