Beste allemaal,
Mijn vorige kast stamt uit 2011 en was toen al low- tot mid-end. Tijd voor een nieuwe dus.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met het nieuwe systeem de nieuwste games op hoge settings spelen. Dit op 1080p omdat ik geen 4K monitor heb.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief assemblage en verzendkosten maximaal €1300
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige wat ik naast muis, toetsenbord en speakers meeneem naar de nieuwe computer is de HDD: Seagate ST1000DM003 1TB
Ik heb een al een losse licentie voor Windows 10.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk voldoende te hebben aan wat ik hieronder heb samengesteld.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd Intel CPU's gehad en die werkten fijn. AMD zou ik geen problemen mee hebben, maar dan zou ik wel graag weten waarom wel/niet AMD/Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke eisen aan grootte, geluidsniveau. Is de voeding aan de hoge kant of voldoende?
Ga je overklokken?
Ik kies alleen voor overklokken als de website het aanbiedt. Zelf heb ik er weinig tot geen kennis van.
Wat verwacht je van ons?
Welke van de twee rigs is volgens jullie beter en waarom? Welk merk CPU is beter om uit te kiezen? Mocht ik iets teveel hebben geselecteerd zoals bijvoorbeeld een te sterke voeding, hoeveel Watt lager is dan nog altijd voldoende?
Zijn beide samenstellingen te gebruiken?
Via Rigbuilder ben ik bij de volgende configuratie gekomen:
Sharkoon VG4-W
Seasonic S12II 620W
MSI Z370-A Pro
Intel i5-8600k 6-core (OC @4,9GHz)
Nvidia GTX 1060 6GB
Corsair 16GB DDR4 @3000MHz
120GB SSD
Via Arctic Secrets ben ik bij de volgende configuratie gekomen:
Sharkoon Skiller SGC1
Corsair VS650 650W
MSI B350 PC MATE
AMD Ryzen 5 2600 6-core @3,4GHz
Nvidia GTX 1060 6GB
Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @2666MHz
250GB SSD (Samsung 860 EVO)
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Mijn vorige kast stamt uit 2011 en was toen al low- tot mid-end. Tijd voor een nieuwe dus.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met het nieuwe systeem de nieuwste games op hoge settings spelen. Dit op 1080p omdat ik geen 4K monitor heb.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief assemblage en verzendkosten maximaal €1300
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige wat ik naast muis, toetsenbord en speakers meeneem naar de nieuwe computer is de HDD: Seagate ST1000DM003 1TB
Ik heb een al een losse licentie voor Windows 10.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk voldoende te hebben aan wat ik hieronder heb samengesteld.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd Intel CPU's gehad en die werkten fijn. AMD zou ik geen problemen mee hebben, maar dan zou ik wel graag weten waarom wel/niet AMD/Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke eisen aan grootte, geluidsniveau. Is de voeding aan de hoge kant of voldoende?
Ga je overklokken?
Ik kies alleen voor overklokken als de website het aanbiedt. Zelf heb ik er weinig tot geen kennis van.
Wat verwacht je van ons?
Welke van de twee rigs is volgens jullie beter en waarom? Welk merk CPU is beter om uit te kiezen? Mocht ik iets teveel hebben geselecteerd zoals bijvoorbeeld een te sterke voeding, hoeveel Watt lager is dan nog altijd voldoende?
Zijn beide samenstellingen te gebruiken?
Via Rigbuilder ben ik bij de volgende configuratie gekomen:
Sharkoon VG4-W
Seasonic S12II 620W
MSI Z370-A Pro
Intel i5-8600k 6-core (OC @4,9GHz)
Nvidia GTX 1060 6GB
Corsair 16GB DDR4 @3000MHz
120GB SSD
Via Arctic Secrets ben ik bij de volgende configuratie gekomen:
Sharkoon Skiller SGC1
Corsair VS650 650W
MSI B350 PC MATE
AMD Ryzen 5 2600 6-core @3,4GHz
Nvidia GTX 1060 6GB
Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @2666MHz
250GB SSD (Samsung 860 EVO)
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
[ Voor 56% gewijzigd door thiemok op 16-06-2018 16:12 . Reden: vragen ingevuld en aanpassing aan de configuraties ]