Thanks dat je op dit topic klikt. Ik heb een nieuwe desktop in gedachten om oa PUBG, Battlefield en GTA V op te spelen. Verder als ‘side-usage’ misschien wat videobewerken en de usual dingetjes zoals office.
Budget is zo’n 1200€ in btw, maar eigenlijk kan/mag het ook meer of minder zijn. Ik heb gemerkt dat ik met m’n zeer casual gebruik niet meer geld aan een pc hoef uit te geven maar dan beter soms wat kan upgraden.
ik neem een Samsung 500GB evo SSD mee voor video bewerking.
Na het lezen van de BBG’s en een aantal topics hier heb ik dit samengesteld:
Ik ben niet merkvast, maar wel altijd blij geweest met MSI mobo’s.
Onder load / tijdens gamen is een beetje geluid geen probleem maar verder mag ie stil zijn. Geruisloos als kan.
Optie van overclocken moet er zijn, dat doe ik al sinds 94’ ofzo en blijft leuk als je bent uitgekeken op je pc.
Wat ik nu nog nodig heb?
- sanity check: is dit de pc die me blij maakt?
- geheugen: staat in de manual/comp list van het mobo, @2900mhz, maar is dit oke?
- kast heb ik uit een ander topic gehaald, net als de voeding. Zegt me niets. Met dit mobo kan ok voor de zwarte look gaan, dus ook zwarte kast?
Oh en AMD gewoon omdat het zover ik lees voor mijn toepassing vergelijkbaar is met Intel / nVidia en ik dan niet het meest voor de hand liggende kies.
@DaniëlWW2 dank voor de inspiratie in een ander topic in dit deel vh forum, de lijst is deels op jouw suggesties gebaseerd
Budget is zo’n 1200€ in btw, maar eigenlijk kan/mag het ook meer of minder zijn. Ik heb gemerkt dat ik met m’n zeer casual gebruik niet meer geld aan een pc hoef uit te geven maar dan beter soms wat kan upgraden.
ik neem een Samsung 500GB evo SSD mee voor video bewerking.
Na het lezen van de BBG’s en een aantal topics hier heb ik dit samengesteld:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed | € 199,- | € 199,- |
1 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming | € 147,95 | € 147,95 |
1 | XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 8GB | € 320,27 | € 320,27 |
1 | NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood | € 61,- | € 61,- |
1 | be quiet! Pure Wings 2, 140mm | € 8,64 | € 8,64 |
1 | Kingston HyperX Fury HX434C19FB2K2/16 | € 219,20 | € 219,20 |
1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 79,95 | € 79,95 |
1 | Samsung 960 EVO 250GB | € 101,25 | € 101,25 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.137,26 |
Ik ben niet merkvast, maar wel altijd blij geweest met MSI mobo’s.
Onder load / tijdens gamen is een beetje geluid geen probleem maar verder mag ie stil zijn. Geruisloos als kan.
Optie van overclocken moet er zijn, dat doe ik al sinds 94’ ofzo en blijft leuk als je bent uitgekeken op je pc.
Wat ik nu nog nodig heb?
- sanity check: is dit de pc die me blij maakt?
- geheugen: staat in de manual/comp list van het mobo, @2900mhz, maar is dit oke?
- kast heb ik uit een ander topic gehaald, net als de voeding. Zegt me niets. Met dit mobo kan ok voor de zwarte look gaan, dus ook zwarte kast?
Oh en AMD gewoon omdat het zover ik lees voor mijn toepassing vergelijkbaar is met Intel / nVidia en ik dan niet het meest voor de hand liggende kies.
@DaniëlWW2 dank voor de inspiratie in een ander topic in dit deel vh forum, de lijst is deels op jouw suggesties gebaseerd
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!