Hele PC lagt na installatie 1060

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GolovaRaoul
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-07 12:03
Beste Tweakers,

Sinds de aanschaf van de MSI 1060 6GB lagt mijn computer soms. Dit probleem is echt pas gekomen na de installatie van de 1060. Eerst dacht ik dat de videokaart gewoon te warm werd, daarom heb ik MSI Afterburner geïnstalleerd en ervoor gezorgd dat de fan wat aggresiever draait tijdens het spelen van spellen. Dit probleem komt alleen voor als ik (+10min) een spel ben t spelen.

Echter, het lijkt niet verholpen te zijn; op moment van schrijven kraakt de muziek af en toe, de muis gaat ook al niet vloeiend. Eigenlijk gaat niks meer vloeiend maar het werkt wel nog gewoon allemaal; een keer tijdens PUBG hing het helemaal vast en kreeg ik daarna ook een BSOD (code ben ik vergeten maar het was een redelijk generike code).

Opnieuw opstarten lost dit probleem op (eerst uitschakelen en daarna weer inschaklene, opnieuw opstarten lijkt niet te werken. Soms lost dit probleem zich vanzelf op door de computer gewoon rustig zijn dingetje te laten doen (wat dit ook mag zijn).

Het enige rare wat in het logboek opduikt is het volgende:
Gebeurtenis 2, Kernel-EventTracing
De sessie OdbCsiEtwEventClient is niet gestart met de volgende fout: 0xC0000022
Maar dit lijkt me onrelevant.

Terwijl ik dit was het schrijven heeft het probleem zich weer verholpen en de computer draait weer perfect. Wat kan dit zijn? Ik dacht eerst dat misschien het werkgeheugen te weinig was (8GB), ik heb 2 screenshots van taakbeheer bijgevoegd, misschien kan dit helpen? Hierop is ook MSI afterburner te zien die max 61 graden aangeeft; prima temperatuur voor een videokaart toch?

Link 2 Plaatjes Taakbeheer/MSI Afterburner - IMGUR

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Met vriendelijke groet,
GolovaRaoul

[ Voor 1% gewijzigd door GolovaRaoul op 15-06-2018 19:25 . Reden: extra details ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Heb je de oude drivers wel eerst verwijderd mbv ddu? Zo niet, even ddu in veilige modus draaien en dan de drivers opnieuw installeren.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vorig jaar had je ook al issues met je vorige GPU: Geforce 760 Driver Problemen sinds kort

Heb je in de tussentijd nog iets eraan gedaan? Zaken opnieuw geinstalleerd? Etc?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GolovaRaoul
MAX3400 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 19:32:
Vorig jaar had je ook al issues met je vorige GPU: Geforce 760 Driver Problemen sinds kort

Heb je in de tussentijd nog iets eraan gedaan? Zaken opnieuw geinstalleerd? Etc?
Ik had deze naar een techniekwinkel gebracht. Deze had het probleem gevonden; ik kan me niet meer precies herinneren wat het was, maar wat bleek;
Er zitten een soort van platen in een videokaart. Als deze warm worden (gamen) zetten ze uit, en als je stopt krimpen ze weer. Blijkbaar waren de platen van die van mij tegen elkaar aangekomen (en dan werkt hij niet meer). Toendertijd deed ie het weer voor een tijdje maar dit probleem bleef terugkomen.

Toen heb ik een AMD HD7900 van iemand geleend en deze heb ik gehad tot ik deze 1060 aanschafte. Ik zit nu in veilige modus en ga kijken of ik nog iets van die AMD driver kan vinden en verwijderen! Deze had ik al verwijderd via Programma's en onderdelen maar misschien is er nog ergens iets achtergebleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ah, AMD en Nvidia drivers gaan niet/slecht samen; met DDU inderdaad ALLES verwijderen en daarna Nvidia opnieuw installeren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:56
Je moet er natuurlijk zeker van zijn dat alles hardware technisch goed is bevestigd en aangesloten. Het beste en meest verstandige wat je dan kan doen is een hele schone installatie te doen van je OS met de laatste drivers. Zeker gezien er al meerdere GPU's in je systeem hebben gezeten en het systeem nog steeds hetzelfde OS (al dan niet met updates) heeft.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GolovaRaoul
pjot1 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 19:28:
Heb je de oude drivers wel eerst verwijderd mbv ddu? Zo niet, even ddu in veilige modus draaien en dan de drivers opnieuw installeren.
Ik heb dit gedaan en deze had inderdaad nog AMD drivers gevonden. Ik ging ervanuit dat als je iets via Programma's en onderdelen verwijderde dat deze ook meteen de drivers eraf zou gooien. Niet dus. Goed advies! Echter heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Wat mij opviel is dat als er iets in-game gebeurd dat dit de lag lijkt te veroorzaken.
In PUBG was dit in een vehicle stappen.
In ArmA waren het bommen die recht naast me neervielen.

Dit kan echter ook puur toeval zijn. Nog andere suggesties? Het probleem 'repareert' zichzelf wel weer na een tijdje wat ik echt heel raar vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GolovaRaoul
Bump ik heb dit probleem nog steeds, max temperatuur dat hij word is 59 graden volgens msi afterburner wat echt prima moet zijn. Fan heeft hele tijd op 100% gedraaid. Misschien een RMA doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09 09:07
GolovaRaoul schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:39:
Bump ik heb dit probleem nog steeds, max temperatuur dat hij word is 59 graden volgens msi afterburner wat echt prima moet zijn. Fan heeft hele tijd op 100% gedraaid. Misschien een RMA doen?
De kaart al eens in een andere PC geprobeerd? Of een andere kaart in die van jou?
Anders een keer een herinstallatie van Windows?
Pagina: 1