Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Thijsttb
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 14-06 21:48
Mijn vraag:

Ik wil graag een nieuwe home cinema set 5.1 kopen. Er zijn veel verschillende opties. Zo kun je bijvoorbeeld een Sonos apparatuur kopen (welke behoorlijk prijzig is) of bijvoorbeeld een kant en klaar set van Bose. Ik heb ook gezien dat je zelf een set kunt samenstellen. Wat adviseren jullie mij als je kijkt naar prijs/kwaliteit om te doen? Als je bijvoorbeeld een goede receiver met goede boxen/subwoofer koopt, kom je dan aan dezelfde kwaliteit als bijvoorbeeld Bose? Daarmee ben je denk ik een stuk goedkoper uit.

ik hoor het graag. groet thijs

Alle reacties

• Tijn96
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 07:49

Tijn96

In speed we trust

Budget?
Wensen qua connectiviteit?
Andere eisen?
Ruimte waar t in komt te staan?

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt

• bernardV
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20-06 13:57
Mijn voorkeur zou uitgaan naar losse componenten, dit mede omdat je dan makkelijk(er) een onderdeel kunt vervangen. Stel over x aantal jaren wil je een nieuwe receiver met meer mogelijkheden, de speakers die je hebt blijven waarschijnlijk prima. Idem andersom.
Het is niet zo dat dit goedkoper is dan een Bose set of Sonos en compleet afhankelijk van de apparatuur wat je aanschaft.

Ik had bijvoorbeeld in mijn vorige woning "Book shelf"-speakers als rear speakers. In mijn huidige woning was dat niet mooi/handig toe te passen, dus heb ik twee nieuwe speakers gehaald en de book shelf speakers staan nu bij de computer met een stereo versterker. Deze aanpassing was relatief goedkoop te doen door de losse componenten.

• Thijsttb
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 14-06 21:48
Budget is is maximaal 1000 euro. Komt in een grote woonkamer te staan. Hoeft niet persee draadloos te zijn. Qua eisen: kwalitatief goed geluid + bass, materiaal wat erom bekend staat dat jaren mee gaat

• Goofy1978
  • Registratie: december 2008
  • Nu online
Kijk eens op de site van teufel

• Bart0ving
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22-06 20:06
Als ik hier op mag inhaken: ben zelf ook op zoek naar zoiets, maar dan in een 3.1 opstelling.
Ben ook vooral benieuwd naar de suggesties m.b.t. losse componenten, en dan in een 3.1 opstelling.
Denk namelijk dat 2.1 wel heel plaatsingsgevoelig wordt t.o.v. 3.1 in verband met dialogen in films/series.

Hoor het graag! :)

@Thijsttb , mocht je het hier niet willen dan verwijder ik mn bericht wel :)
5.1 voor 1000,-? Dan kom je uit bij de kant-en-klaar/combi setjes. Teufel wordt veel genoemd. Let daar wel goed op dat niet alle sets met een receiver geleverd worden. Ook kabels moet je er bij kopen, maar die haal je beter elders ivm prijs.

Ander merk kan ook prima, maar doorgaans krijg je niet meer dan satelliet speakertjes en iets wat een subwoofer genoemd wordt, maar eigenlijk gewoon een woofer is.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zzw | Fuji xt-20 ~ 12mm ~ 18-55 ~ 50-230

• TheDude84
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 10:27
Heb je al eens naar zo'n Bose, of andere kant-en-klare 5.1 set geluisterd? Want als dat bevalt zou ik daar voor gaan met het budget wat je wil uitgeven.

Als je "kwaliteit" wil zit je met je bedrag wel aan de lage kant voor een 5.1 setup. Dat bedrag is (imho) voor een prima 2.0 set met een receiver en wat kabels. :)

• Lip
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21-06 13:58

Lip

De professionele prutser

@TheDude84 die dure rommel moet je niemand willen aanraden.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• yorroy
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 11:27
Sonos blijft natuurlijk wel een mooie optie als je de komende jaren steeds iets wil uitbreiden. Een Playbar en 2x Play 1 zijn momenteel wel aantrekkelijk geprijsd ivm de vaderdagactie en dan blijf je voor 5.0 dus onder de 1000 euro. Mocht je toch een sub missen dan zou je die later kunnen bijkopen.

Mijn Sonos setup (zonder sub) klinkt in ieder geval beter dan mijn vorige Harman Kardon versterker met JBL speakers.
Daarbij komt ook nog dat het super simpel in gebruik is, mijn vrouw is in ieder geval ook fan.

Voor films en series doet een Sonos niet onder voor een 5.1 set van Bose.

Als je een echte muziekliefhebber bent is een goede versterker met 2x boekenplank of 2 vloerstaanders een betere optie.

yorroy wijzigde deze reactie 14-06-2018 22:39 (8%)

 iPhone 7 |  Watch 2 |  MBpR 2015 |  Apple TV 4 |  Hackintosh i3-6100

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
Het hangt er helemaal van af wat je ermee wilt. Met Sonos koop je eigenlijk meer dan alleen speakers, het is een compleet multiroom systeem dat je later kunt uitbreiden. Maar dat is ook meteen het grootste nadeel, je bent ge-vendor-locked-in, je kunt alleen maar uitbreiden met Sonos en mocht je ooit een use case hebben wat Sonos niet ondersteunt, dan heb je pech. Om nog maar te zwijgen over een faillisement of overname van Sonos, waarmee je produkten in 1x waardeloos worden. De geluidskwaliteit van Sonos is verder prima.

Bose zou ik echt nooit iemand aanraden. Het is eersteklas rommel, vergeleken bij andere sets in dezelfde prijsklasse. Is het je wel eens opgevallen dat je in winkels NOOIT een Bose-opstelling qua geluid kunt vergelijken met speakers van andere merken? Dat wordt altijd los van elkaar opgesteld want dat moet van Bose. Zegt mij al genoeg. In de professionele wereld is het een begrip, maar in de consumentenwereld verkopen ze je gewoon een kartonnen doos waar door allerlei processing nog een hoorbaar geluid uit komt, maar wat wel heel vermoeiend aan de oren is na verloop van tijd.

Ik zou je willen aanraden om voor een eenvoudige 5.1 receiver van een goed merk te gaan. Voor 400 euro heb je al een fatsoenlijke. Doe daar een paar nette frontspeakers bij, ook van een gerenommeerd merk. Met een beetje geluk heb je dan nog wat budget over voor een center en achterspeakers, maar die kun je ook later aanschaffen. Hetzelfde geldt voor een subwoofer, als je echt een goede wilt ben je wel een paar 100 euro kwijt.

Het voordeel van een discrete set, ten opzichte van een alles-in-1 set is dat je niet meteen klaar bent als er een kleinigheidje kapot is (die alles-in-1 sets zijn meestal niet de beste kwaliteit) en dat je veel makkelijker kunt upgraden. Je kunt nu met budgetspeakers beginnen en later betere kopen. Of tweedehands: er staan best veel 5.1 speakersets van prima kwaliteit op Marktplaats omdat mensen willen upgraden. Speakers zijn niet onderhevig aan slijtage of veroudering, dus als je een goed setje vindt dan heb je mooi geluid voor weinig geld.

Ik denk echt dat je veel meer plezier hebt van je geld als je nu een fatsoenlijke losse set koopt (desnoods voorlopig zonder subwoofer) dan met een alles-in-1 of Bose set.

• Witte8
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 22-06 23:50
Ik ben aan het kijken naar een set van Q Acoustics. Kan je perfect als losse set samenstelling en geleidelijk uitbreiden.

• ikweethetbeter
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22-06 23:51
We hebben hier een pricewatch. Zoek daar voor een paar honderd euro een leuke receiver. Je hebt ze van Denon, Onkyo, Sony, Pioneer, ...

Maak een wensenlijstje, mogelijke dingen om op te letten:
- wordt Dolby Atmos ondersteund;
- wordt DTS:X ondersteund;
- wordt 4K/HDR of 4K/Dolby Vision doorgevoerd;
- digitaliseert hij analoge video;
- ondersteunt hij Apple AirPlay 2;
- ...

Speakers staan ook in de pricewatch. Teufel is al genoemd, betaalbaar en erg goed. Klipsch maakt indrukwekkende subs, Q Acoustics leuke speakers.

Kabels zijn ook erg simpel. Koop HDMI kabels van een paar tientjes. Vergeet de Action troep van 5 euro, en "superkabels" van 50 euro of meer is weggegooid geld. Bij digitaal is goed ook echt goed genoeg.

Speakerkabels is een iets ander verhaal, dat is analoog. Een betere kwaliteit kan leiden tot een beter geluid. Echter, laat je ook hier niet gek maken. Zuurstofvrije koperen kabels? Onzin! Kabels moeten goed geleiden, en ook goed blijven geleiden. Dat betekent dat je kabels niet te dun mogen zijn; in de basis hebben die kabels meer weerstand, daardoor minder goede geleiding, waardoor de kabels bij belasting warm kunnen worden, waardoor de weerstand toeneemt, waardoor de geleiding weer minder wordt, waardoor ...

Kies een speakerkabel met een doorsnede van zeker 2,5 mm2. Die kabel kun je gewoon bij je lokale elektronicaboer of bouwmarkt halen. Let op, geen installatiedraad kiezen, wel speakerkabels nemen.

Voor 1000 euro kun je een hele leuke receiver met 6 speakers kopen!

• Sethro
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 22-06 18:26
Voor dit budget is een Teufel MK40 set met een Denon 1400h of 2400h toch wel hele complete en goede optie. Online nog speakerkabel scoren en klaar ben je.

Sethro wijzigde deze reactie 15-06-2018 06:49 (22%)

• D vd V
  • Registratie: oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica

Visit Nambia; it's covfefe!

quote:
Thijsttb schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:54:
Ik wil graag een nieuwe home cinema set 5.1 kopen.
Aankoopadviezen doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Het topic is dus die kant op geschoven.
quote:
Zo kun je bijvoorbeeld een Sonos apparatuur kopen (welke behoorlijk prijzig is)
Sonos is dan ook het meest bekend multiroom audio systeem; daarvoor betaal je ook natuurlijk.
quote:
Als je bijvoorbeeld een goede receiver met goede boxen/subwoofer koopt, kom je dan aan dezelfde kwaliteit als bijvoorbeeld Bose?
Dit is een no-brainer voor de gemiddelde audioliefhebber. Bose koop je primair om het design in mijn ogen. De prijs/kwaliteit-verhouding is nogal scheef; met losse componenten zul je zonder twijfel meer kwaliteit neer kunnen zetten voor je geld.
quote:
Dit doen we niet op het forum. Check Het algemeen beleid #groeten nog eens.

Het woord "me" ≠ "mijn". Wel het irritantste woord van het jaar.

• G.Scholtens
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21-06 12:18
Heb zelf onlangs een pioneer receiver gekocht VSX-832 uit mijn hoofd, goede prijs / kwaliteit verhouding.
Daarbij Jamo 426 HCS3 5.1 setje erbij.

Heb niks te klagen qua geluid nu en onder de 1000 ben je klaar

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 11:41
quote:
Mijn vraag:

Ik wil graag een nieuwe home cinema set 5.1 kopen. Er zijn veel verschillende opties. Zo kun je bijvoorbeeld een Sonos apparatuur kopen (welke behoorlijk prijzig is) of bijvoorbeeld een kant en klaar set van Bose. Ik heb ook gezien dat je zelf een set kunt samenstellen. Wat adviseren jullie mij als je kijkt naar prijs/kwaliteit om te doen? Als je bijvoorbeeld een goede receiver met goede boxen/subwoofer koopt, kom je dan aan dezelfde kwaliteit als bijvoorbeeld Bose? Daarmee ben je denk ik een stuk goedkoper uit.

@Thijsttb Met 1000 heb je veel geld beschikbaar, maar wees je ervan bewust dat in audio-/videoland alles heel snel op is. Bij losse sets die je zelf samensteld komen de kosten van de kabels er nog bij. Met jouw budget kan je een paar dingen doen.

1) Kiezen voor een complete homecinemaset met 5.1 speakers; of kiezen voor een soundbar met losse achterspeakers. Dit zijn de goedkoopste opties, maar kwalitatief ook de minste. Bovendien zijn beide niet of veel minder makkelijk te upgraden of uit te breiden.

2) Zelf een receiver uitkiezen, met 5.1 speakers. Je kunt dan kiezen voor een compleet speakerpackage, of alle speakers ook zelf kiezen. Dit is duurder dan optie 1, maar qua geluid en opties ook mooier/beter. Deze optie laat ook de mogelijkheid over om rustig aan op te bouwen. Bijv. eerst receiver + 2.0; dan uitbreiden naar 3.1 en 5.1 bijvoorbeeld.

Met jouw budget zou ik kijken of het lukt om bijv. 350 in een receiver te investeren en dan 600 in de speakers en 50 in de bekabeling. Speakers kies je door ze te gaan beluisteren in chte audiospeciaalzaken. Dan heb je niet het lawaai van de MediaMarkt en kan je rustig luisteren. Let niet op Watt of Ohm; zolang je geen heel exotische dingen op elkaar wilt aansluiten, past alles op alles. Kies wel passieve speakers en geen actieve. Die laatste kan je namelijk niet zomaar op elke receiver aansluiten. Speakers mogen van verschillende merken zijn. Zorg in elk geval wel dat links + rechts hetzelfde is. Dus niet front links van merk A en front rechts van merk B, maar front links + rechts van hetzelfde merk. Wat voor het geluidsbeeld belangrijk is, is dat je 2 frontspeakers en de center wel van hetzelfde merk en liefst uit dezelfde serie zijn. Dan klinkt het het evenwichtigst. Zeker als stemmen en geluid recht van voren zich verplaatsen naar links of rechts en andersom. Voor de surroundspeakers maakt dit niet uit, net als voor de subwoofer. Dit zijn effectkanalen en die mogen gerust van een ander merk zijn. (Maar wel weer links en rechts dezelfde natuurlijk)

Een receiver kies je zo uit:
  1. Bepaal je budget
  2. Hoeveel luidsprekerkanalen heb je nodig? (7.1 speelt ook prima 5.1 en zo verder. Dus 5.1 ook 2.0. Kies dus je minimum en alles daarboven)
  3. Hoeveel HDMI-aansluitingen heb je nodig? (Minimaal je huidige setup + sowieso 1 of 2 extra om later niet voor een nare verrassing te staan na een nieuwe aanschaf. HDMI-versie 2.x; dus 2.0a, 2.0b, of 2.1)
  4. Bepaal welke andere aansluitingen je nog nodig hebt (optisch, jack, enz) Evt een platenspeler via phono-ingang, maar ook via losse phono-versterker mogelijk
  5. Welke opties wil je er sowieso op? (Heos, 4k, 3d, ARC, Spotify, DAB+, enz.)
  6. Welke opties zijn leuk maar niet noodzakelijk?
Op stappen 1 t/m 5 vergelijk je. Punt 6 gebruik je als je nog twijfelt tussen enkele receivers en het bedrag en/of de andere opties in orde zijn.

Mocht je gaan beslissen om langzaam op te bouwen, dan kan je het budget voor je receiver wat omhoog doen naar bijv. 500 als je dat net wat meer mogelijkheden geeft die je nodig hebt. Dan heb je nog 500 voor je frontspeakers en dan komt de rest daarna. Zorg bij de bekabeling dat je hdmi-kabels "high speed" zijn. (2.0 en zo bestaat niet voor kabels). Die kunnen alles weergeven wat er nu aan content te zien is.

@ikweethetbeter Leuk die nickname. Zorg dan in elk geval dat wat je schrijft ook klopt ;) :+ Er is geen hoorbaar verschil tussen speakerkabels, of zichtbaar verschil tussen hdmi-kabels. Dat is audiofiel geneuzel. Dikte van speakerkabels gaat ook pas uitmaken op enorme lengtes en die heb je in huis gewoon niet. Je audio klinkt dus net zo goed met een simpele kleerhanger ertussen als met een kabel van 200 per meter. Ook wat je zegt over hdmi-kabels klopt niet. Een kabel van de Action is daadwerkelijk net zo goed als eentje van 2 tientjes of 250. Het is namelijk digitaal en het geeft wl signaal door, of niet. Er wordt niks bij verzonnen door dure kabels, of afgehaald door goedkope.

• Malt007
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 09:58
quote:
ikweethetbeter schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 23:45:

Kabels zijn ook erg simpel. Koop HDMI kabels van een paar tientjes. Vergeet de Action troep van 5 euro, en "superkabels" van 50 euro of meer is weggegooid geld. Bij digitaal is goed ook echt goed genoeg.
Die van de action zijn top, meer uitgeven is weggegooid geld.

• bernardV
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20-06 13:57
Ik heb zelf in 2001 een set Magnat Vintage 350 speakers gekocht als front speakers. Hier heb ik nog geen moment spijt van. Ik zag ze net op marktplaats staan voor 250,- en voor dat geld koop je geen (nieuwe) betere speakers: https://www.marktplaats.n...intage-350-als-nieuw.html

Mijn ervaring met deze speakers is ook dat je geen subwoofer nodig hebt, deze speakers geven genoeg laag om heel plezierig film te kijken. Enige is wel dat de bass-reflex aan de achterkant zit, dus je kunt deze speakers niet dicht op een muur zetten, je wilt toch minimaal een meter uit de muur blijven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ikweethetbeter
quote:
Jorgen schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:03:
Er is geen hoorbaar verschil tussen speakerkabels, of zichtbaar verschil tussen hdmi-kabels. Dat is audiofiel geneuzel. Dikte van speakerkabels gaat ook pas uitmaken op enorme lengtes en die heb je in huis gewoon niet. Je audio klinkt dus net zo goed met een simpele kleerhanger ertussen als met een kabel van 200 per meter. Ook wat je zegt over hdmi-kabels klopt niet. Een kabel van de Action is daadwerkelijk net zo goed als eentje van 2 tientjes of 250. Het is namelijk digitaal en het geeft wl signaal door, of niet. Er wordt niks bij verzonnen door dure kabels, of afgehaald door goedkope.
Als je mijn bericht goed leest, dan zie je dat ik ook niet van het audiofiele geneuzel ben. Ik heb het niet over OFC speakerkabels van 200 euro per meter. Kabels moeten gewoon goed zijn. En wat goed is, verschilt per persoon, maar als de aders dik genoeg zijn, dan heb je geen / weinig signaalverlies, wat resulteert in geen kwaliteitsverlies in je geluid.

Ooit had ik m'n main speakers aangesloten met de dunne kabeltjes van m'n surround speakers, en die werden na een uurtje luid muziek draaien voelbaar een paar graden warmer!

Mijn speakerkabels hebben aders van 2,5 mm2 en komen van de elektroboer bij mij om de hoek, en kostten volgens mij net iets meer dan een euro per meter. Iets duurder dan een stukje 230V verlengsnoer, maar niet veel.
quote:
Malt007 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:25:
Die van de action zijn top, meer uitgeven is weggegooid geld.
(ook voor Jorgen)
De reden waarom ik de kabels van de Action noemde, is dat ik die heb gehad, en daar veel problemen mee heb gehad. Ik had een Apple TV2 en een Samsung TV, met daartussen een Action HDMI kabeltje. Elke paar minuten ging het beeld weg en kwam na een paar seconden weer terug. Kabeltje weggegooid en een exemplaar van 2 tientjes gekocht, en alle problemen waren voorbij!

• D vd V
  • Registratie: oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Visit Nambia; it's covfefe!

Mensen, wat betreft de kabels kunnen jullie beter in zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 6 verder praten. De topic-starter wordt hiermee niet geholpen. Terug on-topic dus.

Het woord "me" ≠ "mijn". Wel het irritantste woord van het jaar.

• ikweethetbeter
@D vd V
Ik wilde de discussie graag uit die hoek halen, en volgens mij zijn Malt007, Jorgen en ik het daarover wel eens.

Nu inderdaad verder de TS helpen!

ikweethetbeter wijzigde deze reactie 15-06-2018 12:00 (3%)

• Malt007
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 09:58
* knip *

Nee, we gaan niet meer off-topic over kabels verder praten.

D vd V wijzigde deze reactie 15-06-2018 12:02 (89%)

• vosss
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11:44
quote:
Als je bijvoorbeeld een goede receiver met goede boxen/subwoofer koopt, kom je dan aan dezelfde kwaliteit als bijvoorbeeld Bose? Daarmee ben je denk ik een stuk goedkoper uit.
Voor 1000 euro zet je flink beter geluid neer met losse speakers dan die Bose rommel. Die is gewoon veel te duur voor wat je er voor terug krijgt.

Ik zou zeggen begin met een leuke receiver en 2 speakers samen voor rond je budget van 1000 euro.
Dan kan je later eventueel altijd nog uitbreiden.

Beter een goede basis dan meteen 5.1 willlen hebben en daardoor aanzienlijk op kwaliteit in moeten leveren.

Aan de andere kant moet je er wel rekening mee houden dat tegen de tijd dat je weer geld hebt/uit wilt breiden dat die speakers misschien niet meer leverbaar zijn.

Zo ben ik al tijden aan het azen op een Tannoy centerspeaker uit dezelfde serie, maar die wordt zelden tot nooit aangeboden op marktplaats in de kleur die ik zoek. ;(

vosss wijzigde deze reactie 15-06-2018 12:56 (15%)

• Bart0ving
Topics kapen is niet de bedoeling!

FeaR wijzigde deze reactie 15-06-2018 14:20 (67%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22-06 19:25
quote:
Bart0ving schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:08:
Dat ligt aan je wensen/eisen/verwachtingen/ruimte/startpunt.

Ik had nog alleen tv geluid toen ik vorig jaar een 5.1 setje kocht. Mijn eis was dat ik 5.1 wilde en dat de receiver niet te hoog mocht zijn zodat het makkelijk in mijn tvkast zou passen. Zodoende kwam ik op pricewatch: Marantz NR1506 Zwart uit. Gezien mijn startpunt minimaal was en ik een simpele woonkamer heb, had ik ook weinig zin om veel geld aan boxen uit te geven. Hier heb ik dus ook weer simpele boxen gekozen: pricewatch: Harman Kardon HKTS 16 BQ (Zwart) Zijn deze boxen topsegment? Absoluut niet. Is het vele, maar dan ook vele malen beter dan tv geluid? Absoluut! Ik ben helemaal tevreden met mijn huidige set-up en kijk met groot plezier mijn films en series met dit systeem! :D

FeaR wijzigde deze reactie 15-06-2018 14:21 (16%)

• ikweethetbeter
@Bart0ving
Scroll eens naar boven, daar staan al wat tips!

Wat zoek je precies? Wat zijn je eisen, hoe groot is je kamer, ...

• Bart0ving

FeaR wijzigde deze reactie 15-06-2018 14:21 (81%)

• Renzzie
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22-06 19:25
Tsjah, lees het topic door zou ik zeggen. Er is al uitgebreid advies gegeven over hoe je dit kan inrichten. Verwacht niet dat mensen specifieke speakers en/of receivers aan gaan bevelen. Dit is namelijk veel te persoonlijk en situatie specifiek.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21-06 13:58

Lip

De professionele prutser

quote:
bernardV schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:20:
Mijn ervaring met deze speakers is ook dat je geen subwoofer(?) nodig hebt, deze speakers geven genoeg laag om heel plezierig film te kijken. Enige is wel dat de bass-reflex aan de achterkant zit, dus je kunt deze speakers niet dicht op een muur zetten, je wilt toch minimaal een meter uit de muur blijven.
Als je niet weet je waar je het exact over hebt, kan je beter stoppen met het geven van adviezen.

Verplicht leesvoer voor je:
Speaker Boundary Interference Response Calculator

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

@Bart0ving Je hebt een eigen topic: HELP! 3.1 / Soundbar advies. Het topic van iemand anders kapen is niet de bedoeling.

FeaR wijzigde deze reactie 15-06-2018 14:23 (26%)

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• TheDude84
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 10:27
quote:
Lip schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 22:23:
@TheDude84 die dure rommel moet je niemand willen aanraden.
Dat doe ik ook niet, ik geef juist aan dat hij eigenlijk voor dat geld moet starten met 2.0 setup, om die later uit te breiden naar 5.1. Als hij dat niet wil, kom je in een kant en klare 5.1 set uit wat dan eigenlijk zonde is van de knaken :)
Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*