Toon posts:

Kast zandstralen??

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Om mijn peeceetje goed in de lak te kunnen zetten denk ik dat het goed is om de kast te laten zandstralen. Heeft iemand dit al eens laten doen en zoja waar kan dat bijvoorbeeld (is de prijs een beetje redelijk?).

Thanks...

Verwijderd

Pak de gouden gids, en bel de eerste de beste spuiterij, en vraag of ze iets voor je kunnen / willen zandstralen.

Succes verzekerd.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 09:57 schreef Panzerfaust het volgende:
Pak de gouden gids, en bel de eerste de beste spuiterij, en vraag of ze iets voor je kunnen / willen zandstralen.

Succes verzekerd.
Heb ik gedaan, alleen als ik ze vertel dat het om een computerkast ga dan lachen ze me hard uit! Stelletje loosers bij die spuiterijen.. :(

• Zucht388
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:22

Zucht388

Dreadhead

Ik zou ze schoppen! >:)

Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?

Verwijderd

Zeg effe welke spuiterij het is, dan komen we met de hele GoT' knokploeg erop af!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:31

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 17 juli 2001 10:51 schreef Kees_Mot het volgende:

[..]

Heb ik gedaan, alleen als ik ze vertel dat het om een computerkast ga dan lachen ze me hard uit! Stelletje loosers bij die spuiterijen.. :(
Ik denk dat ze die ook niet kunnen spuiten. Is te klein en te kwetsbaar. Volgens mij blazen ze daar meteen een gat in.

Kan je niet zelf zo'n ding ergens huren?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op dinsdag 17 juli 2001 10:56 schreef powerpulse het volgende:
Zeg effe welke spuiterij het is, dan komen we met de hele GoT' knokploeg erop af!
De KoT... Knokploeg of Tweakers >:)
Wie doet er mee? Gaan we vervelende hardware boeren af... >:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Je kunt je kast beter goed schuren, in een goede primer zetten en dan lakken.... zandstralen is overkill...

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 23:18

klaaz

it's me!

Waarom zou je willen zandstralen? Ik kan alleen bedenken dat je hem blank zou willen lakken, dus zonder een dekkende verf. Dat vereist zeer fijn straalwerk (SA2,5 of SA3) wat nogal kostbaar is.

Zandstralen (of liever gritstralen, want zand mag je er al jaren niet meer voor gebruiken) is geschikt om roest en oxydatie te verwijderen. Je deformeert het oppervlak er echter ook mee.

Wil je een mooie gladde ondergrond dan kun je net zo goed afbijten. Afbijtmiddel koop je bij elke verfspeciaalzaak. Pas hiermee wel op, 't spul is redelijk irriterend ;)

Houdt er rekening mee dat metaal vaak minder mooi glad is als je denkt. Computerkast bouwers gebruiken niet voor niks een 'effect'lak om dat te verhullen. Wil je autolak kwaliteit dan is het beter om de zaak met waterproof schuurpapier glad te schuren en eventueel waar nodig te plamuren.

Voor het schilderen/spuiten lees je mijn advies in deze topic

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Zandstralen is vet overkil en totaal niet nodig als je oude laag nog goed vast zit)

Goed schuren met fijn schuurpapier of beter nog scotch bride (soort schuursponsje) dan goed ontvetten (kan met van alles), en voordat je de gaat lakken (primer of lak) de ondergrond even opweken met b.v. thinner (wel even van tevoren proberen of het niet totaal oplost)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 10:59 schreef Demoniac het volgende:

[..]

De KoT... Knokploeg of Tweakers >:)
Wie doet er mee? Gaan we vervelende hardware boeren af... >:)
i'm in :P

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 21:30
Moet je die straal is ff te lang op 1 punt houden,dan kan je leuke gaatjes in je case krijgen.Vooral als je case van kunstof is zoals die van mij.

Soms weet ik het ook niet meer.........

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32

Epsilon

Op dinsdag 17 juli 2001 12:17 schreef masterwill het volgende:

[..]

i'm in :P
me 2

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op dinsdag 17 juli 2001 13:37 schreef tita_tovenaar het volgende:
Moet je die straal is ff te lang op 1 punt houden,dan kan je leuke gaatjes in je case krijgen.Vooral als je case van kunstof is zoals die van mij.
Nieuw mod-idee >:)
Krijg je wel vette airflow :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• tita_tovenaar
  • Laatst online: 21-08 21:30
Op dinsdag 17 juli 2001 14:01 schreef Demoniac het volgende:

[..]

Nieuw mod-idee >:)
ja dan hoef je niet meer te dremelen
Kom jongens ik ga ff een raampje in mijn case spuiten :)

Soms weet ik het ook niet meer.........

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Op dinsdag 17 juli 2001 14:00 schreef epsilon het volgende:

[..]

me 2
me 3 :)

• mickael
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 11:43
is best dure bussines!

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 17:40 schreef _Dennizz_ het volgende:

[..]

me 3 :)
me 4! 8-)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19
Op dinsdag 17 juli 2001 18:27 schreef KixAss456 het volgende:

[..]

me 4! 8-)
me 5 >:) :) >:) :)

Verwijderd

Check of er een stadswerkplaats is, of een DCW, of een plantsoenendienst etc. Bel die gasten op en vraag waar ze hun onderhoud doen. Fiets er met kast naar toe en laat 'm gratis/voor weinig zandstralen.

• Servowire
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

me 8

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

me 6 >:)

Verwijderd

me sickbastard m8

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 22:39

aKra

Intentionally left blank.

6? :)

Intentionally left blank.

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 13:37 schreef tita_tovenaar het volgende:
Precies, ik heb met een vakantiebaantje ook 2 weekjes met een zandstraler gewerkt.
En dat is niet aan te raden op kunststof!

Zelfs op betonnen muren moet je dat ding al niet te lang (2 sec MAX) op hetzelfde punt richten... Is ook niet zo vreemd, er staat een flinke druk achter: na een paar uurtjes heb je echt flink lamme armen omdat je de hele tijd tegen dat ding aan sta te drukken.

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Op dinsdag 17 juli 2001 19:16 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Zelfs op betonnen muren moet je dat ding al niet te lang (2 sec MAX) op hetzelfde punt richten... Is ook niet zo vreemd, er staat een flinke druk achter: na een paar uurtjes heb je echt flink lamme armen omdat je de hele tijd tegen dat ding aan sta te drukken.
hangt ervanaf wat voor straalkabine. bij mijn pa hebben ze zo'n kleintje en daar kan je hem net zolang ergens tegenaanhouden als je wilte.
Pagina: 1