LAN Party organisatie + sponsors

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 14:58

India Sierra

Learn by failure

Topicstarter
Al een lange tijd organiseren vrienden en ik 2x per jaar een LAN Party. We krijgen echter steeds meer issues met een gebouwtje/zaaltje vinden evenals de kosten die erbij horen. Zo hebben we een gebouwtje waar we bijna altijd naartoe gaan maar die worden elke keer weer duurder. Vooralsnog zijn we nog met te weinig man (~20) om bedrijfspanden/verdiepingen te huren. Groter worden lijkt ons natuurlijk leuk maar dan wordt het weer een issue met mensen bereiken etc.

Daarbij zijn er ook problemen als sponsoren, er zijn websites als deze te vinden maar die zijn vaak gruwelijk outdated. De bedrijven die bereid zijn te sponsoren eisen weer minimaal 100 man etc etc.

Gezien dat Tweakers.net zelf nu ook een LAN Party wil organiseren vroeg ik me af wat de ervaringen van mede tweakers zijn hierbij en evt de ervaringen Tweakers.net zelf :P

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-10 16:06
Afhankelijk van de locatie zijn er meestal in de buurt wel zaaltjes te regelen in een buurthuis. Meestal tegen geringe (of zelfs geen) kosten. Maar van belang is dan wel dat het gros van de deelnemers uit de buurt komen. Is dat geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:44

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Andere opties zijn lokale gebouwen van bijvoorbeeld scoutings. Die zijn niet zo heel duur als je ze wilt huren.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 12:30

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je zou kunnen praten met AwesomeSpace in Utrecht. Die staan permanent in lanparty/gamestand en mogelijk kun je de toko wel een dagje huren voor je event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 11:06

SpamLame

niks

OT @sebastius Darkwing Duck held

Sponsoren, heb je die echt nodig?
20 man klinkt eerder als (extended) vriendengroep dan een commercieele insteek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:08

masauri

aka qwybyte

Ik doe het met de vriendengroep gewoon thuis, genoeg ruimte voorzien en hoewel het drukjes is heeft dat ook zijn charme.
Volgende lan staat de 30e op als afsluiter van een vrijgezelle van 1 van de vrienden.
Welke games speel je zoal op de lan?

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moet je proberen te denken vanuit de sponsor. Waarom wil een bedrijf jouw geld geven? Voor naamsbekendheid uiteraard. En hoe zorg jij dan voor verspreiding van hun goede naam? En past jouw feestje bij hun boodschap? En hoeveel mensen ga jij bereiken (en zijn dat dan de juiste mensen en een groot genoeg groep)?

Als, een beetje een flauw, voorbeeld: ik borrel regelmatig met een uitgebreide club vrienden en aanhang. Waarom zou een bedrijf mij daarvoor geld geven? Dat ik bier te duur vind worden is niet een heel sterk argument. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 17:40
Soms werkt het om met de beheerder van een groepsaccommodatie een langdurige relatie aan te gaan. Als jij bijvoorbeeld belooft dat je 2x per jaar die tent huurt dat zij de prijzen een beetje stabiel houden.

Dit doen wij ook met de vriendengroep. Een leuke toko gevonden in de middle of nowhere (met internet) via Airbnb en de jaren erna gewoon direct met hun de booking geregeld. We hebben altijd een vaste week dat we het huren en tegenwoordig houden ze hem gewoon vrij voor ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 11:39
Ik heb jaren lang ook lanparty's georganiseerd. Als je elke keer voor of na het vakantie seizoen zit kun je kijken of je niet de kantine kunt huren van een camping.

Meestal willen die onder bepaalde voorwaarden wel voor een leuke prijs je de ruimte huren.

Meestal hebben die genoeg groepen in de meterkasten. Genoeg tafels ivm de bingo's en dergelijken die ze organiseren.

Wij hadden de afspraak dat we de lunch en diner daar deden. Gewoon simpel tussen de middag Hamburgers en broodjes Kaas en zo. Savonds Snitzel met patat.

En voor leuke prijzen.

Helpen met weer schoon opleveren hoefde nooit maar deden we altijd omdat we toch aan het opruimen waren.

Wij hadden wel het voordeel dat we de eigenaar persoonlijk kenden en ook mee deed.

En douches zijn zeker een voordeel :)

[ Voor 8% gewijzigd door gasemans op 13-06-2018 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Topicstarter
Wauw wat een reacties, thanks iedereen! :)
Marber schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:53:
Afhankelijk van de locatie zijn er meestal in de buurt wel zaaltjes te regelen in een buurthuis. Meestal tegen geringe (of zelfs geen) kosten. Maar van belang is dan wel dat het gros van de deelnemers uit de buurt komen. Is dat geen optie?
Nog niet aan gedacht, zal er eens naar kijken.
BadpunK schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 17:52:
Andere opties zijn lokale gebouwen van bijvoorbeeld scoutings. Die zijn niet zo heel duur als je ze wilt huren.
Scouting deden we het eerder inderdaad alleen werden die dus elk jaar weer duurder (vgm laatste keer hadden ze de prijs van de stroom naar 60cent/KWh gegooid).
sebastius schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 18:32:
Je zou kunnen praten met AwesomeSpace in Utrecht. Die staan permanent in lanparty/gamestand en mogelijk kun je de toko wel een dagje huren voor je event.
Ik zal kijken, thanks!
SpamLame schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 18:50:
OT @sebastius Darkwing Duck held

Sponsoren, heb je die echt nodig?
20 man klinkt eerder als (extended) vriendengroep dan een commercieele insteek
Sponsoren zijn niet per se nodig maar goodies etc is leuk om als prijzen te hebben.
masauri schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 18:54:
Ik doe het met de vriendengroep gewoon thuis, genoeg ruimte voorzien en hoewel het drukjes is heeft dat ook zijn charme.
Volgende lan staat de 30e op als afsluiter van een vrijgezelle van 1 van de vrienden.
Welke games speel je zoal op de lan?
Helaas heeft niemand van ons genoeg ruimte ervoor :-(

We spelen dit jaar waarschijnlijk PUBG, Fortnite, Dota2, Rocketleague, Fifa, Flatout2, Cod2, Cod4 en nog wat games. Wordt tijd voor een nieuwe C&C Generals (die niet mobile is) want die werd altijd kapot gespeeld. Jammer dat de oude generals niet goed op nieuwe systemen loopt (mismatch detected).
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 19:23:
Misschien moet je proberen te denken vanuit de sponsor. Waarom wil een bedrijf jouw geld geven? Voor naamsbekendheid uiteraard. En hoe zorg jij dan voor verspreiding van hun goede naam? En past jouw feestje bij hun boodschap? En hoeveel mensen ga jij bereiken (en zijn dat dan de juiste mensen en een groot genoeg groep)?

Als, een beetje een flauw, voorbeeld: ik borrel regelmatig met een uitgebreide club vrienden en aanhang. Waarom zou een bedrijf mij daarvoor geld geven? Dat ik bier te duur vind worden is niet een heel sterk argument. :)
De naamsbekendheid komt doordat iedereen te horen krijgt dat bedrijf X goodies of eten oid heeft gesponsord. Waarom ze dat zouden willen doen weet ik ook niet, maar bedrijven als AMD en Thermaltake hebben speciale formulieren waar je LAN Party sponsoring kan aanvragen.
Pikkemans schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 19:44:
Soms werkt het om met de beheerder van een groepsaccommodatie een langdurige relatie aan te gaan. Als jij bijvoorbeeld belooft dat je 2x per jaar die tent huurt dat zij de prijzen een beetje stabiel houden.

Dit doen wij ook met de vriendengroep. Een leuke toko gevonden in de middle of nowhere (met internet) via Airbnb en de jaren erna gewoon direct met hun de booking geregeld. We hebben altijd een vaste week dat we het huren en tegenwoordig houden ze hem gewoon vrij voor ons.
Niet gedacht aan airBNB, zal eens rondkijken. De langdurige relatie met de scouting waar we voorheen altijd gingen hielp wat met de kosten maar toch gingen ze elke keer omhoog. Wel werden er uitzonderingen gemaakt voor ons ivm het huren voor 1 nacht, normaal minimaal 1 week.
gasemans schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:23:
Ik heb jaren lang ook lanparty's georganiseerd. Als je elke keer voor of na het vakantie seizoen zit kun je kijken of je niet de kantine kunt huren van een camping.

Meestal willen die onder bepaalde voorwaarden wel voor een leuke prijs je de ruimte huren.

Meestal hebben die genoeg groepen in de meterkasten. Genoeg tafels ivm de bingo's en dergelijken die ze organiseren.

Wij hadden de afspraak dat we de lunch en diner daar deden. Gewoon simpel tussen de middag Hamburgers en broodjes Kaas en zo. Savonds Snitzel met patat.

En voor leuke prijzen.

Helpen met weer schoon opleveren hoefde nooit maar deden we altijd omdat we toch aan het opruimen waren.

Wij hadden wel het voordeel dat we de eigenaar persoonlijk kenden en ook mee deed.

En douches zijn zeker een voordeel :)
Out of the box, I like it :P Ook een goede om eens naar te kijken inderdaad!

Thanks voor de tips en comments iedereen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:08

masauri

aka qwybyte

thehawk007 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:42:
[...]
Helaas heeft niemand van ons genoeg ruimte ervoor :-(

We spelen dit jaar waarschijnlijk PUBG, Fortnite, Dota2, Rocketleague, Fifa, Flatout2, Cod2, Cod4 en nog wat games. Wordt tijd voor een nieuwe C&C Generals (die niet mobile is) want die werd altijd kapot gespeeld. Jammer dat de oude generals niet goed op nieuwe systemen loopt (mismatch detected).
Ik weet dat het niet hetzelfde is maar naar compatibiliteit gekeken geen problemen: http://www.openra.net/

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Topicstarter
Cool! Nog niet eerder van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 08:45
Scoutingclubs zijn ook altijd goed om af te huren en vaak niet duur.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1