Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MSI B350 PC MATE icm Corsair Vengeance LPX 2x4GB 3000C15

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Klompmeijer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-11 10:11
Hallo,

Ik heb een vraag met betrekking tot mijn pc:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 162,-€ 162,-
1MSI B350 PC Mate€ 74,95€ 74,95
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 292,95€ 292,95
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15€ 107,95€ 107,95
1Corsair CX550€ 55,-€ 55,-
1Samsung 860 EVO 250GB€ 68,95€ 68,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 761,80

Is het geheugen wel compatibility met het moederbord? ik kan deze namelijk niet terug vinden in de lijst bij MSI op de site.

Probleem is namelijk dat ik veel FPS drops heb en dat de PC wat traag is af en toe.
Spellen waarbij het veel gebeurd is PUBG, Division1, en af en toe zelfs bij CSGO.

Zou het kunnen dat de compatibility van het geheugen en het moederbord dit probleem veroorzaakt?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het zou kunnen; het staat inderdaad niet op de site genoemd als compatible.

Gaat het trouwens om de PC in GamePC ~€ 800 ? Want dat is al een jaar geleden en daar werd dan wel "sneller RAM" geadviseerd maar ik zie verder geen antwoord meer van anderen. Mogelijk dat je dus al een jaar goed hebt kunnen gamen maar dat er "recentelijk" iets gebeurd is op de PC qua updates waardoor je nu "drops" hebt?

Aan de andere kant; meten = weten dus in hoeverre staat je GPU of CPU niet toevallig te stampen op bepaalde momenten en/of wat zijn de temperaturen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Klompmeijer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-11 10:11
Bedankt voor je snelle reactie! Gaat inderdaad om dat lijstje ja. Sinds paar maandjes last van in PUBG, nou weet ik dat die game niet optimaal draait ivm performance issues, dus vandaar ook met division en CS geprobeerd. Ik ga eens kijken maar de temp van de GPU en CPU. Daar had ik nog niet aan gedacht, bedankt voor de tip

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10 12:25
Ruim een half jaar geleden heb ik exact datzelfde geheugen gecombineerd met exact datzelfde moederbord in een Ryzen build voor een vriend, en dat draait sinds die tijd zonder enige problemen. Corsair Vengeance LPX geheugenmodules werken eigenlijk altijd wel met Ryzen, dus compatibility zal niet zo snel het probleem zijn. Bovendien, als er een compatibiliteitsprobleem was dan zou de computer waarschijnlijk gewoon niet opstarten. Het klinkt in ieder geval niet als een aannemelijke oorzaak van framerate drops.

Ik zou net als MAX3400 eerder denken aan CPU/GPU throttling door te hoge temperaturen. Een paar maanden geleden had ik ook ineens rare stotteringen tijdens een potje gamen; om de ~10 seconden kakte de framerate ineens van 80 naar 20 om zich na 1-2 seconden weer te herstellen. Bij nader onderzoek bleek dat m'n CPU fan maar op halve snelheid draaide (foutje in de BIOS firmware? ik weet het nog steeds niet zeker) waardoor de CPU ruim boven de 90 graden kwam en zichzelf ging terugklokken. Na een reboot en een BIOS update was het probleem weg, maar het liet duidelijk zien wat het gevolg kan zijn van temperature throttling op gaming performance.