Versterker aanschaffen voor 3Ohm speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Forumleden,

Ik heb een surround set met 3 Ohm speakers (Samsung PS-ET3-1) ik wil hiervoor een nieuwe Reciever/Versterker aanschaffen 2e hands op marktplaats zou iemand mij hierin willen adviseren?

De nieuwe versterker moet echter wel beschikken over de volgende eigenschappen:

Minimaal 4x hdmi-in 1x out

Component-Input minimaal 3x

DTS-HD (Ik heb nog 2 kleine samsung surround boxen PS-DS2)

Dolby Digital Plus (als het apparaat er gewoon 5.1 van kan maken is het ook goed)

X265 Codec decodering (vanuit mijn HTPC)

Ik wil op deze versterker de volgende apparaten gaan aansluiten:

Xbox One
PS2,3,4
HTPC
WII

Ik zie op marktplaats ook modellen staan waarop je een microfoontje kunt aansluiten waardoor de Reciever/Versterker zichzelf kan afstellen dit lijkt mij wel wat aangezien ik een NOOB ben :)

Budget is €100 tot €200

_/-\o_ MVG & BVD, _/-\o_

N00BYTHENOOB

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat zijn melkpakjes, die kun je overal op aansluiten. Die 3Ohm maakt bij normaal gebruik niks uit.
Hou er wel rekening mee dat je subwoofer niet actief is en je die dus niet zonder meer kunt aansluiten, iig niet zonder kunst en vliegwerk.

Voor de rest is het types opzoeken, kijken naar de specs van de fabrikant en vergelijken.
Die X265 codering zou ik ff laten zitten. Das meer voor video iirc en dat gaan weinig receivers doen, die zijn er voor audio ;) Bovendien is dat een recente codec en zoek je dan dus een recent (en duurder) apparaat. En dat past niet in je budget ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo The Eagle,

Allereerst bedankt voor je snelle reply.

3 ohm boxen op een versterker aansluiten die gemaakt is voor 8 ohm, Gaan ze dan niet kapot ivm opblazen ofzo?

Over de subwoofer had ik al nagedacht ik moet dan een actieve sub kopen (met voeding via het stopcontact)

Wat gebeurt er als ik iets afspeel met mijn HTPC via een oudere receiver zodra ik een film met X265 video codec wil bekijken en het geluid Dolby Digital plus of bijv. Atmos audio codec is?

Ik bedoel kan dit überhaupt... zoja krijg ik dan gewoon 1080p te zien en minimaal 5.1 geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:16:
Hallo The Eagle,

Allereerst bedankt voor je snelle reply.

3 ohm boxen op een versterker aansluiten die gemaakt is voor 8 ohm, Gaan ze dan niet kapot ivm opblazen ofzo?
Bij normaal gebruik niet nee, dan kun je zo ongeveer alles op alles aansluiten. Zie ook [FAQ] Audio Daar wordt over twee speakers op een stereoversterker gesproken. Jij hebt er bijf, maar wel op een receiver met 5 kanalen. Moet dus bij normaal gebruik goed gaan :)
En die melkpakjes vragen sowieso weinig vermogen, dat loopt wel los :)
Over de subwoofer had ik al nagedacht ik moet dan een actieve sub kopen (met voeding via het stopcontact)

Wat gebeurt er als ik iets afspeel met mijn HTPC via een oudere receiver zodra ik een film met X265 video codec wil bekijken en het geluid Dolby Digital plus of bijv. Atmos audio codec is?

Ik bedoel kan dit überhaupt... zoja krijg ik dan gewoon 1080p te zien en minimaal 5.1 geluid?
Je kunt natuurlijk ook je HTPC laten decoderen en een ander 5.1 formaat uitspugen dat je nieuwe receiver wel ondersteunt. Moet je ff uitvogelen hoe :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:16:
.........
Deze vraag is al een paar duizend keer eerder gesteld, gebruik de volgende keer eens het archief voor je dit soort vragen dropt, want hier krijgen wij zooooooo'n lange baard van. :+
gathering.tweakers.net/forum/.......keyword=4+ohm