Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Desktop upgrade - Internet/mail computer, Moederbord + CPU

Pagina: 1
Acties:

• GRAPSV
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-04 12:20
De PC van m'n ouders heeft een upgrade nodig. Dit is natuurlijk geen game-pc maar een normale gebruikers pc voor op de mail of internet. Onlangs heb ik 2x 4GB DDR3 geheugen aangeschaft en wil deze eigenlijk liever behouden anders is het jammer geld. (tenzij jullie mij echt aanraden om voor een DDR4 setup the gaan)

Waar ben ik naar op zoek?
Een ATX Moederbord waar 2x DDR3 geheugen in kan en wie niet echt super duur is, een moederbord wie gewoon een aantal jaren mee kan en prima gebruikt kan worden voor internet of mail

Een CPU, eigenlijk hetzelfde als de moederbord, niet super duur, gewoon een wie een aantal jaren vooruit kan, Intel of AMD maakt niet uit.

Wie zou mij hiermee kunnen helpen?

PS. M'n ouders hebben geen videokaart, zou deze PC een videokaart nodig hebben? er worden totaal geen games op gespeeld en ook geen films ofzo op gekeken dus weet nou niet echt of dit een noodzaak is of jammer geld.

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 26-11 21:50
Als je nu nog voor DDR3 wilt gaan zit je al gauw aan de oudere processoren, dit raad ik persoonlijk niet aan. Je zou dan moeten zoeken naar de 4e generatie intel (of eerder) of de fx processoren van AMD (welke geen geintegreerde graphics heeft) of een APU van AMD. alle keuzes zijn behoorlijk verouderd tegenwoordig.

Persoonlijk denk ik dat je beter 4GB kan kopen aan DDR4 aangezien ze hiermee waarschijnlijk genoeg aan hebben. 8 GB is leuk maar ze hebben het waarschijnlijk niet nodig.

Hoe oud is de pc op zich? Wat zijn de specs? Dan is het makkelijker om je te helpen om een upgrade te doen. Een SSD kan soms ook wonderen doen.

• GRAPSV
Er zit een SSD in ja, probleem is alleen dat er 2GB geheugen in zit, dit wou ik dus upgraden maar heb dus niet helemaal goed opgelet omdat DDR3 geheugen niet in DDR2 bankjes past. PC is rond 2000-2005 samengesteld in een winkel, eigenlijk al wel super oud dus, enige wat ik ooit heb gedaan is een SSD erbij ingezet maar met 2GB RAM kom je tegenwoordig ook niet ver. Dus dat was een beetje mijn insteek...
Kan wel gewoon 4GB nemen dan van DDR4 om met de generatie mee te gaan dus ik snap je wel. Probeer de DDR3 wel te verkopen!

Welke geheugen, CPU en moederbord zou je mij adviseren dan?

[ Voor 4% gewijzigd door GRAPSV op 12-06-2018 19:34 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:17
Een gebruikte i5-4xxx op een B85/H87/H97 bord kan je nog zeer goed jaren mee vooruit. De igpu is snel genoeg voor 1080p weergave.

[ Voor 3% gewijzigd door Uszka op 12-06-2018 19:47 ]

• GRAPSV
Uszka schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 19:40:
Een gebruikte i5-4xxx op een B85/H87/H97 bord kan je nog zeer goed jaren mee vooruit. De igpu is snel genoeg voor 1080p weergave.
Helaas kan ik geen van deze borden meer vinden op de markt, ook niet gebruikt.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:17
categorie: Moederborden
Een 4e gen i5 hoeft niet meer dan €60 te kosten. Had laatst een i5-6500 voor €65 via MP.

[ Voor 16% gewijzigd door Uszka op 12-06-2018 19:53 ]

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 26-11 21:50
Of je gaat idd voor tweedehands. Dan ben je onder de 120 euro klaar voor een leuk setje. Voor nieuwe generatie moet je waarschijnlijk het dubbele betalen. Het ligt er maar net aan hoe comfortabel je bent met tweedehands kopen.

• GRAPSV
Heb beide componenten binnen maar er is iets niet helemaal goed. Het beeldscherm werkt niet, hij zegt ''no input'' en dan gaat hij in slaapstand. Wat kan dit zijn? Voeding? Zit namelijk een 8pins aansluiting op het moederbord maar de voeding heeft alleen maar een 4pins.

• GRAPSV
Heb hiervoor even netjes een nieuwe topic aangemaakt op een ander forum.

Beeldscherm geeft ''No input'', gaat in slaapstand

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Waarvoor gebruiken ze de PC dan eigenlijk wel?

Waarschijnlijk hadden ze evenveel gehad aan een tablet... makkelijk ik gebruik, snel, mobiel, pakt geen plek in, relatief goedkoop, ...
Pagina: 1