Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Beeldscherm geeft ''No input'', gaat in slaapstand

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GRAPSV
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 07-07 14:25
Mijn ouders hadden een erg oude PC en heb het volgende geupgrade:

+ SSD
+ (CPU) i5 4690k
+ 8GB DDR3 RAM
+ (Moederbord) ASRock H87M Pro4

Alles er netjes inzitten alleen nu gaat mijn beeldscherm dus niet aan, die geeft no input weer en dan gaat hij in slaapstand. Het beeldscherm is gewoon aangesloten op het moederbord, heb geen GPU.

Wat heb ik geprobeerd:
Ander beeldscherm
Inplaats van VGA met DVI aangesloten
Beetje oude GPU aangesloten en hiermee geprobeerd
CMOS batterij eruit en er weer ingedaan
Alle kabeltjes aangedrukt en nagelopen

Ben ik nou dom? Wat kan dit zijn?

Nog wel eventjes; op dit moederbord zat een aansluiting voor 8pins echter had mijn voeding alleen een 4pins aansluiting, voor zo ver ik weet is een 4pins kabel op een 8pins aansluiting voldoende aan stroom, of heb ik dit fout? Moet er een nieuwe voeding komen?

Hoor graag van jullie!

GRAPSV wijzigde deze reactie 14-06-2018 16:15 (13%)

Alle reacties

• livranca
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 17-08 14:01
Wat voor voeding probeer je dit setje nu mee te starten?

• GRAPSV
quote:
livranca schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:15:
Wat voor voeding probeer je dit setje nu mee te starten?
Er zit een boxxed LPK19-450W voeding in (erg oude voeding, deze heb ik niet geupgrade omdat ik persoonlijk dacht dat dit wel kon(?))

• livranca
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 17-08 14:01
quote:
GRAPSV schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:17:
[...]

Er zit een boxxed LPK19-450W voeding in (erg oude voeding, deze heb ik niet geupgrade omdat ik persoonlijk dacht dat dit wel kon(?))
Zou deze toch vervangen voor een kwaliteitsvoeding.,,,

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:07

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

De Haswel refresh vereist wel minimaal versie 1.4 als bios (http://www.asrock.com/mb/Intel/Z97M%20Pro4/index.asp#BIOS)

De 4 pins in een 8 pins ATX Power zou geen probleem mogen zijn:
quote:
This motherboard provides an 8-pin ATX 12V power connector.
To use a 4-pin ATX power supply, please plug it along Pin 1 and Pin 5.

DukeBox wijzigde deze reactie 14-06-2018 16:23 (46%)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• GRAPSV
quote:
livranca schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:19:
[...]

Zou deze toch vervangen voor een kwaliteitsvoeding.,,,
Hier zou het aan kunnen liggen dan?

• GRAPSV
quote:
DukeBox schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:20:
De Haswel refresh vereist wel minimaal versie 1.4 als bios (http://www.asrock.com/mb/Intel/Z97M%20Pro4/index.asp#BIOS)

De 4 pins in een 8 pins ATX Power zou geen probleem mogen zijn:

[...]
''De Haswel refresh vereist wel minimaal versie 1.4 als bios '' En wat betekend dit?

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 04:18
@GRAPSV we hebben geen glazen bol maar persoonlijk als ik oude hardware ga upgraden, vervang ik altijd meteen de voeding mee. Kun je daar geen gedonder meer krijgen, en oude voedingen hebben sowieso veel kans om te overlijden :)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

@GRAPSV Deze fout maken veel mensen. begin eerst met een fatsoenlijke voeding.
(als je nu al niet de boel hebt gesloopt, ook de BIOS updaten)

Waarom je een overclock CPU hebt gekozen voor je ouders is me ook niet duidelijk

Hackus wijzigde deze reactie 14-06-2018 16:27 (51%)

Eating Iron @Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• GRAPSV
Oke, zal gaan kijken naar een nieuwe voeding dan, hopelijk lost dit het dan ook meteen op ;)

Misschien enig advies voor een simpele budget voeding voor dit systeem? Altijd handig!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23:02
pricewatch: be quiet! System Power 9 400W

Doe ook een bios reset. Misschien staat de igpu met de huidige instellingen uitgeschakeld.

Te oude biosversie is ook een mogelijkheid.

• GRAPSV
quote:
Uszka schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:45:
pricewatch: be quiet! System Power 9 400W

Doe ook een bios reset. Misschien staat de igpu met de huidige instellingen uitgeschakeld.

Te oude biosversie is ook een mogelijkheid.
Hoe gaat dit te werk? Dacht dat de CMOS batterij eruit halen voldoende was voor een reset?

• GRAPSV
quote:
Hackus schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:24:
@GRAPSV Deze fout maken veel mensen. begin eerst met een fatsoenlijke voeding.
(als je nu al niet de boel hebt gesloopt, ook de BIOS updaten)

Waarom je een overclock CPU hebt gekozen voor je ouders is me ook niet duidelijk
Heel eerlijk, heb gister op dit forum gevraagd naar een fatsoenlijke upgrade voor de PC van m'n ouders en mij werd gezegd om een 2e handse i5-4xxx te nemen met een B85/H87/H97 bord. Weet niet precies wat je bedoelt met de boel ''gesloopt'' te hebben, heb alleen maar advies aangenomen en gevolgd!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23:02
Soms wel, soms niet. Er zit een cmos-reset jumper op het moederbord.

Je huidige voeding is trouwens een brandhaard. Die zijn al defect als je ze koopt.

• GRAPSV
quote:
Uszka schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:48:
Soms wel, soms niet. Er zit een cmos-reset jumper op het moederbord.

Je huidige voeding is trouwens een brandhaard. Die zijn al defect als je ze koopt.
Zal even kijken.

Haha een brandhaard, dat ding is minstens 10 jaar oud dus soepel heeft hij de afgelopen 5 jaar zowiezo al niet gelopen

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:07

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

quote:
GRAPSV schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:24:
''De Haswel refresh vereist wel minimaal versie 1.4 als bios '' En wat betekend dit?
Wat begrijp je er niet van ? Je kan prima op de termen googlen, dan kunnen wij nog de onduidelijkheden toelichten.

DukeBox wijzigde deze reactie 14-06-2018 20:44 (8%)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• GRAPSV
quote:
DukeBox schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 20:44:
[...]

Wat begrijp je er niet van ? Je kan prima op de termen googlen, dan kunnen wij nog de onduidelijkheden toelichten.
Dit is toch een forum voor vragen als deze? Als we alles gaan Googlen dan zou dit forum wel erg leeg zijn. Beetje raar hoor .. vind ik zelf. Niet iedereen is zo slim als jij denkt!

Bedankt voor je antwoord.

GRAPSV wijzigde deze reactie 14-06-2018 22:32 (4%)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

quote:
GRAPSV schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 22:30:
[...]

Dit is toch een forum voor vragen als deze? Als we alles gaan Googlen dan zou dit forum wel erg leeg zijn. Beetje raar hoor .. vind ik zelf. Niet iedereen is zo slim als jij denkt!

Bedankt voor je antwoord.
Soms lijkt het wel of het hier de Google van Tech is. Eigen inzet is wel gewenst en voor jezelf toch ook leuk. (als dat alles hier voorgekauwd wordt)

Eating Iron @Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Nu online
Zoals ik al eens eerder heb gehoord, een mooie zin:

''Tweakers is geen afhaalchinees'', iets van eigen zogeheten 'input' is wel vereist.

Een simpele Google search zal je echt wel wat opleveren.

i5 6400 / MSI B150M PRO-VDH / Gigabyte RX580 GAMING 8GB / Sandisk SSD Plus (120GB) + Kingston A400 (120GB) + Hitachi Deskstar 7K500 (500GB) / Fractal Design Define S / 4x4GB DDR4 RAM @2133Mhz / Cooler Master GM G450M (450 Watt)

• GRAPSV
Kan je verzekeren dat als je ''De Haswel refresh vereist wel minimaal versie 1.4 als bios'' in Google intypt je weinig resultaten krijgt vooral voor iemand wie deze hele zin opbouw niet begrijpt. Ik vroeg alleen wat hij hiermee bedoelde want ik had gewoon geen idee, denk dat het wel menselijk is om het dan even uit te leggen en niet direct te doelen naar Google. Kleine moeite om eventjes te typen wat hij hiermee precies bedoeld inplaats van ''Google maar even'', lijkt mij echt niet teveel gevraagd hoor.

Snap natuurlijk wel wat jullie bedoelen en ik Google ook echt de meeste dingen, maar dit snapte ik gewoon niet.

Maar goed, daar gaat dit topic niet over, het ging over m'n probleem wie nog niet opgelost is. Hopelijk morgen wel met een nieuwe voeding. Bedankt mannen. Fijne avond :)

GRAPSV wijzigde deze reactie 15-06-2018 00:23 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Nu online
quote:
GRAPSV schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 00:20:
Kan je verzekeren dat als je ''De Haswel refresh vereist wel minimaal versie 1.4 als bios'' in Google intypt je weinig resultaten krijgt vooral voor iemand wie deze hele zin opbouw niet begrijpt. Ik vroeg alleen wat hij hiermee bedoelde want ik had gewoon geen idee, denk dat het wel menselijk is om het dan even uit te leggen en niet direct te doelen naar Google. Kleine moeite om eventjes te typen wat hij hiermee precies bedoeld inplaats van ''Google maar even'', lijkt mij echt niet teveel gevraagd hoor.

Snap natuurlijk wel wat jullie bedoelen en ik Google ook echt de meeste dingen, maar dit snapte ik gewoon niet.

Maar goed, daar gaat dit topic niet over, het ging over m'n probleem wie nog niet opgelost is. Hopelijk morgen wel met een nieuwe voeding. Bedankt mannen. Fijne avond :)
Prima! Had het wellicht verkeerd begrepen ;)

Sommige moederborden hebben eerst een update nodig voordat het moederbord zo'n CPU kan ondersteunen.

Heel simpel voorbeeld met Ryzen (AMD):
AMD brengt de Ryzen 1st gen uit, hiervoor worden dan ook moederborden gemaakt met AM4 socket.
AMD brengt de Ryzen 2nd gen uit, alle (oude) AM4 moederborden die gemaakt zijn wanneer 1st gen Ryzen uitkwam, moeten worden geupdate omdat ze anders de 2nd gen Ryzen niet herkennen (is nieuwer natuurlijk).

Hopelijk duidelijk?

i5 6400 / MSI B150M PRO-VDH / Gigabyte RX580 GAMING 8GB / Sandisk SSD Plus (120GB) + Kingston A400 (120GB) + Hitachi Deskstar 7K500 (500GB) / Fractal Design Define S / 4x4GB DDR4 RAM @2133Mhz / Cooler Master GM G450M (450 Watt)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GRAPSV
quote:
ItsWillem schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 00:33:
[...]

Prima! Had het wellicht verkeerd begrepen ;)

Sommige moederborden hebben eerst een update nodig voordat het moederbord zo'n CPU kan ondersteunen.

Heel simpel voorbeeld met Ryzen (AMD):
AMD brengt de Ryzen 1st gen uit, hiervoor worden dan ook moederborden gemaakt met AM4 socket.
AMD brengt de Ryzen 2nd gen uit, alle (oude) AM4 moederborden die gemaakt zijn wanneer 1st gen Ryzen uitkwam, moeten worden geupdate omdat ze anders de 2nd gen Ryzen niet herkennen (is nieuwer natuurlijk).

Hopelijk duidelijk?
Bedankt voor de uitleg, snap nu wat hij bedoelde. Duidelijk!
Fijne avond / nacht nog! ;)

• Inverted_World
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22:52
Ram in verschillende slots geprobeerd. 2 en 4 bijvoorbeeld ipv 1 en 3?

• GRAPSV
Nieuwe voeding binnen, geprobeerd maar helaas nog steeds hetzelfde. Heb geprobeerd alleen Moederbord, Voeding, CPU en RAM maar helaas geen resultaat, beeld blijft zwart!

Heb de RAM ook al in verschillende bankjes gedaan, geen resultaat.
Op het moederbord zit een jumpertje waarbij staat 1 en 2 normal en 2 en 3 reset, als ik het jumpertje in 2 en 3 doe gaat hij dus helemaal niet aan (weet niet of dit de bedoeling is van resetten?). Op 1 en 2 draait hij wel maar doet het beeld het dus niet.

Ik snap er iig helemaal niks meer van :P

• GRAPSV
Even dit er bij;

Heb het moederbord, RAM en de CPU 2e hands overgenomen van andere tweakers. Deze zijn dus niet ''nieuw''. Voeding is zowiezo wel nieuw nu.
Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True